(Tue Aug 12, 2014 4:59 am) "Uploaded the latest version of the Mistral No dBk map today."
http://www.grisoghetto.com/t115p915-beetle-tech-tuning-with-guzzidiagOlen tähän ECU tuunaukseen itsekin pian lankeamassa, kun kaapeli saapuu.
Mielenkiintoni kohdistuu E85:n käyttöön Nevadassa, jossa olen nyt ajellut 95E
25 seoksella.
Alun adaptoitumisen (3000/4000rpm tasanopeus sekä tyhjäkäynti) jälkeen etanoliprosentit tuntuu lähinnä vain kylmällä koneella varovaisempana kaasun käyttönä (eli tukkoisuutena) sekä voimakkaana "turbopotkuna" lämpimällä koneella kaasua reilummin käännettäessä. Moottori on vääntävämpi ja käyntiääni pehmeämpi. Osa muutoksista voi olla plasebota korvien välissä, mutta autokäytöstä on pidempiaikaisesti vastaavaa tuntumaa.
Olen lukenut GuzziDiag ja TunerPro ketjut päästäkseni "kartalle" tästä maailmasta ja sen pannukakun reunoista.
Ennenkaikkea odotan lambda takaisinkytkennän sekä siihen liittyvien fuel-trimmien salojen aukeamista.
Autossa on riittänyt 35% lisärikastus sekä 7% lisäennakko ja lambda on hoitanut nuo (long&short) trimmaukset.
Lisänä tietysti kylmä(ja pakkas-)startin säätö mutta toimii niin, ettei autoa käyttävä huomaa mitä ottokone ottaa.