Kirjoittaja Aihe: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?  (Luettu 287960 kertaa)

motomatti

Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #300 : Elokuu 17, 2014, 20:48:44 ip »
Tämä oli mukavan valaiseva tieto! ALille kiitokset tiedon välittämisestä.

Taistelin alkoholipyöräni suhteen saman asian kanssa mutta ilmiö oli anturin sijoituksesta johtuen juurikin päinvastainen. Täytyypi tutkia miten 1100 Brevan anturi sijoittuu.

ALi

« Vastaus #301 : Elokuu 17, 2014, 20:52:44 ip »
Eipä mitn. Kaabeleita odotellessa opiskelen tätä diagnostiikkaa ja mitä siihen liittyen itsekin kannattaisi tarkastella.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

motomatti

« Vastaus #302 : Elokuu 17, 2014, 20:56:39 ip »
Lainaus
Kaabeleita odotellessa opiskelen
Tartunta on siis saatu. Lohdutukseksi voin kertoa että et ole ainoa....

ALi

« Vastaus #303 : Elokuu 17, 2014, 23:00:05 ip »
Toinen vinkki tuolta aussien ("risoketto"->Beetle&Pete Roper) jutuista oli, kun erään neitosen Nevadaa ei oltu saatu parillakaan merkkihuollolla toimimaan hummaamatta tyhjäkäynnillä ja alle 4000rpm, niin PR paikallisti ongelman ruiskusuuttimien huonoon tiiveyteen (halkeamia o-renkaassa) paikallensa. Vinkkasi muitakin tarkistamaan tämän, koska voi olla samantapainen polttoainelaatuihin liittyvä "virus", kuin tankin sisällä irtoileva paineletku. Jos ruiskusuutinten juuri vähänkin vuotaa, niin lambdasäätö korjaa karttoja sivuun tyhjäkäynnillä ja sitä myöden menevät (kumulatiivisesti) sitten koko kierrosalueen seoskartat metsään.

p.s.Kun alle kympillä ( http://www.ebay.com/itm/370921275474 ja http://www.ebay.com/itm/111339905752 ) pääsee näin "jännän äärelle", niin ei siinä oikein nuukuus, eikä enää laiskuuskaan pääse kynnykseksi muodostumaan. Foorumeilla kehutaan kilvan sitä onnistumisen iloa ja ajamisen riemua, jonka saa päivittämällä "Depressio Industria Norma" (DIN) moottorinohjauksen kartat legendaarisen ISAn (Italian Standard Ape) moodiin. Hommassa haisee vahvasti innostus konevoiman salamyhkäiseen sielunelämään - kuin raikkaana tuulahduksena jokaisen petroolipään nuoruudesta. Kun isojen poikien puheet alkaa kuulostaa siltä miltä näyttää kuvat Joe Bar sarjakuvissa, niin tästä hunajapurkista tekee mieli itsekin päästä pian maistamaan.
Tämä nyt vähän ylitsevuotavana kommenttina ja noin niinkuin vastauksena tämänkin threadin otsakkeeseen...
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

MotoJussi

« Vastaus #304 : Elokuu 22, 2014, 17:31:57 ip »
Muutama kymmenen kertaa vetoja ja usein vain tietyllä toiminta-alueella. Näin sain täyskaasukiihdytyksen ruotuun. Sitten kaasukahvaan rajoitin eri kohtaan ja ajamaan samaa mäkeä samoin mutta eri tehoalueella, jne.

Ei hitto. Loistava ajatus.

Sovellan kun ehdin ja muistan. Eli Guzzidiagin kanssa kaasukapula haluttuun astelukuun, siihen sit merkki tai stoppari, niin ei tarvi ajossa miettiä.

Itse palasin takaisin alkuperäiseen sytytyskarttaan ja laitoin soppaa lisää perstuntumalta. Parani ... Liian aikainen kipuna taisi olla, piti hassua ääntä.

J

motomatti

« Vastaus #305 : Elokuu 22, 2014, 19:15:58 ip »
Lainaus
piti hassua ääntä.

Se hassu ääni pitkään jatkuessaan saattaa tehdä mäntään kurkistusreiän. Sulla oli siis liian vähän bensaa verrattuna ennakon suuruuteen.

TunturiTT

« Vastaus #306 : Elokuu 22, 2014, 23:04:54 ip »
Mäntiin ja kansiin saa nopeasti nakertelujälkiä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

« Vastaus #307 : Elokuu 24, 2014, 15:17:34 ip »
Jos kielitaito on kohdallaan niin mielestäni kannattaisi kirjautua. Vaikka mikä minä olen ketään patistamaan...
Kirjauduin tuonne Grisoghettoon, että pääsee näkemään liitekuvat.
Piti laittaa pieni pärstä-, pyörä- ym-esittely, että kehtaa tiedustella heiltä noita karttoja luettavaksi ja koetettavaksi.
( http://www.grisoghetto.com/t642-hello-from-south-coast-of-finland#7111 )

Camn

« Vastaus #308 : Elokuu 24, 2014, 17:25:13 ip »
Mainiota ! Parhaat palat tiedoksi tänne. Olen pannut merkille että nimimerkki "tomperi" Oulusta käyttää jo Beetlen Griso -karttaa, tämän palstan "Velipoika" Norgen karttaa ja näkyy muistelevan Beetle että Stelvionkin kartta on Suomeen lähetetty ja eikö niitä ole muitakin, jotka on saatu sähköpostiosoitteen myötä.  Ei kannata pyörää keksiä uudestaan, mutta aina sitä voi harrastusmielessä koettaa parannella. Pieni "donate" -rahalähetys on aina paikallaan jos jää kartan käyttäjäksi.
V11 - it defines you.

motomatti

« Vastaus #309 : Elokuu 29, 2014, 11:09:35 ap »
Googletteluni seurauksena törmäsin tähän: http://www.ignitech.cz/en/vyrobky/ignijet/ducati/ignijet_ducati.htm
Uskoisin että käy myös Guzziin ja sopii suoraan alkuperäiseen liitinpariin. Ohjelmointi voi sitten olla, ja todennäköisesti onkin, erilaista kuin TunerPro:lla ja GD Writerilla tehty alkuperäiseen ECU:un.

BMW

« Vastaus #310 : Syyskuu 02, 2014, 07:55:12 ap »
Nyt kun tuli taloon toi Vintage ja tähän asti on kaikissa moottoripyörissäni ollu kaasarit ja katkojan kärjet eikä minkäänlaista aivotoimintaa, niin oon vähä uusilla alueilla tässä moottoripyöräelämässä. Tässä kun on vielä lisäks se Power Commanderikin. Pikkusen oon pihalla näitten kans. Onko se poverkommanderi tarpeellinen tai jopa välttämätön? Onko se vaan pantu töpseliin kiini ja sillä selvä vai onko sen takia tarvinnu tehdä muita muutoksia? Onko se mahdollista ottaa pois helposti jos tuntuu siltä? Kun musta tuntuu että mä voisin ehkä tyytyä semmoseen Vintageen kun se on tehtaalta lähteny. Onko mahdollista saada poverkommanderin mahdolliset edut ilman sitä näillä Guzzidiageilla tai muilla systeemeillä joista mä en kans ymmärrä mitään?  Valaskaa mua viisaammat.

TunturiTT

« Vastaus #311 : Syyskuu 02, 2014, 08:04:40 ap »
Ei ole Commander pakollinen  ;) Jos teet sen kartat Guzzidiagilla omaan karttaan, niin silloin Komentajan poistaessa toimii kuten Komentajan kanssa. PC:n voi irroittaa ihan huoletta-> boksinjohto irti sen johdosta ja törkkäät sen oman boksin kylkeen.
Guzzidiagilla voi tehdä samat karttamuutokset, mutta jos haluaa lisälaitteita, kuten quick shifterin, ei sitä saa ilman Commanderia. Jos on hyvin säädetty Commanderilla, en poistaisi. Ryhtyy kovinkin äkkiä ärsyttämään vakiokartan puutteet ja säädöt. Jos haluat opiskella Guzzidiagia ja konvertoida karttoja PC:stä siihen, niin silloin ei kun harrastamaan.
Nyrkkisääntönä: jos on vakiosta poikkeavat putket ja/tai imupuoli, niin Commanderille tai karttamuutoksille on käyttöä.

BMW

« Vastaus #312 : Syyskuu 02, 2014, 08:17:53 ap »
Eli mäkö voin kokeilla ilman poverkommanderia ottamalla sen töpselistä ja jos tuntuu huonommalta ilman niin voin vaan tökätä sen kommanderin takasin töpseliin ja kaikki jatkuu niinkun ennenkin?  Niin, enkä kai mä, vanha ukko mitään quick shiftereitä tartte.

TunturiTT

« Vastaus #313 : Syyskuu 02, 2014, 08:31:56 ap »
Kyllä voi. Shifteri on kiva juttu  ;D

aj@

« Vastaus #314 : Syyskuu 02, 2014, 09:25:04 ap »
Mulla tuo tekniikkapuoli on tältäosin vähän hakusessa, mutta siitä Vintagesta sen verran, että ilmanputsari on avarrettu ja peli säädetty PC:lle ja vakioputkille. Sitäpaitsi se toimii noin oikein hyvin ja kulkee vähällä bensalla.
Toisaalta, omaasihan räpellät ::)