En minäkään ymmärrä mutta uskon että sillä kirjoitusominaisuudella (mutta vain jos työkalut ovat asiansa osaavan käsissä) pääsee satavarmasti mainitsemasi kuopan kimppuun ynnä kaupan päälle löytyy varmaankin joku prosentti lisää vääntöä/tehoa. Hyvin tuo aikasemmin mainittu asioista perillä oleva Bikeboy kuvailee:
"
En minäkään ymmärrä miten telkkari toimii, mutta joka ilta kun menen kotiin ja laitan sen päälle, näen uutiset. Ei ole väliä, ymmärtääkö miten moottorinohjausjärjestelmä toimii, sitä voi käyttää kuitenkin ihan hyvin. Järjestelmän ydin, ecu, on pieni erikoistunut ohjaustietokone, joka on itse täydellisen tietämätön siitä, että se panee moottoripyörän sanomaan brumm, brumm...."

Mutta vakavammin ottaen, veikkaan että tämän lajin osaajat ovat ne, jotka ovat tottuneet säätämään moottorinohjausjärjestelmiä kokonaisvaltaisesti. Ymmärrän niin, että esim. Power Commanderin avulla voidaan säätää vain ruiskutusta ja joskus myös kiihdytyspumppu -toimintoa. Siis periaatteessa vain yhtä tärkeää osa-aluetta säädetään. Edellä manittu "Bikeboy" sanoo myös: "ajattele ruiskutuskarttaa kaasuttimena, jossa on 256 polttoainepiiriä, joista mikään ei mene päällekkäin toisensa kanssa". Ja nyt avautuukin eteen "ohjaustietokone" kokonaisuudessaan. En antaisi pyörääni osaamattoman käsiin, kun "säädettävää" onkin nyt:
Idle Ignition (tyhjäkäynti, sytytys), Base Ignition Map (peruskartta sytytys, sytytysennakko asteina), Base Fuel map (peruskartta ruiskutus), Cylinder 2 Delta Fuel Map (sylinterin 2 ruiskutusajan ero toiseen sylinteriin nähden), Start Enrichment (käynnistysrikastus), Accel Enrichment (kiihdytysrikastus), Air Temperature Trim (ilmanlämpötilan vaikutus), Engine Temperature Trim (moottorin lämpötilan vaikutus), Air Pressure Correction (ilmanpaineen korjaus), Max Rpm (kierrosluvun rajoitus).
Siteeraan taas Bikeboyta: "On olemassa monia ohjelmantekijöitä, jotka pelkästään lisäävät tai vähentävät polttoainetta koko kartan alueella. Useimmat kuskit eivät huomaa eroa onko seos liian laihalla tai rikkaalla, kunhan ei pauku pakoputkissa. Se että on mahdollisuus säätää ei tarkoita välttämättä sitä että saa asiat kohdalleen, itseasiassa hieman masentavaa..."