Laitteen alumiini-jakotukki antaa suuttimille polttoainetta yhtaikaa samalla paineella. Se näkyy mainos- ja näissä minun kuvissa.
Suuttimet on ultraääni pesurilla puhdistettuja, joten tuoton testaamisessa en ole käyttänyt vahvoja liuottimia.
Olen nyt kerennyt tekemään lisää mittauksia ja vertailuja eri suutinten kesken. Työpaine laitteessa on ollut 1,35 bar.
Samaa suutinparia käyttäen ja niiden paikkaa sekä pulssijohtojenkin paikkaa vaihdellen ovat mittaus arvot olleet aina saman kaltaiset eli vertailukelpoiset.
Pakkauksessa olleesta solumuovi"tyynystä" leikkasin sopivan palan mittalasien alle. Pysyvät sillä paikoillaan eikä tarvitse yläkautta irroittaa tyhjättäväksi.
Tekemissäni vertailu-testeissä olen ajanut suuttimet 150 sekunnin mitta-ajalla, jolloin tulee kolme kiihtyvää->hidastuvaa pulssien taajuus-sykliä.
Saatujen tulosten perusteella olen tehnyt laskelmia saadakseni suurinpiirteisen tarkkuuden suuttimien todellisesta tuotosta.
Vertailusuutin on laskelmissa ollut Bosch 0280150705 (kuvassa suutin 4.) jonka tuotto on 150cc/min.
Sen tuotosta olen saanut kertoimen (3.125) jolla verrata. Kuvassa 48ml X 3.125 =150cc/min ja Guzzin suutin 90ml X 3,125 =
281,25cc/min.
Toisessa kuvassa KiinaKopio-pari BMW:n (159cc/min) suuttimista jotka ovat hyvin tasalaatuiset.
Kuvissa laitteen oikealla puolen on tekemäni suppilo-suodatin laitteen säiliön täyttämiseen. Mukana tullut oli/on mini kokoinen ja hidas käyttää.
PS. Guzzin suuttimistani huomasin, että olen tehnyt täysin väärän päätelmän ja OEM Weber/Marelli suuttimista viallinen onkin se enemmän ainetta syöttävä.
Tällä testerillä suutimen tuotto on enemmän antavalla jopa 470cc/min ja sillä jossa neula pilkistää ulos se on 280cc/min joka on ihan ohjearvon mukainen.
Kirjoitin siitä Ultraäänipesuri ketjuun (
LINKKI), ... - ei siis mikään ihme, että on ollut aivan mustat tulpat.