Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
61
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Il Falcone 1/2024
« Uusin viesti kirjoittanut RStone Huhtikuu 16, 2024, 17:41:45 ip »
Parempi myöhään... 8)
Tänään lähti Pexille sähköpostilla kahden vanhan kaverin tiimityön kirjallinen tuotos kuvineen.
Kannustamme Anssin kanssa kaikkia kynnelle kykeneviä osallistumaan talkoisiin, että gruppolaiset saisivat kouriintuntuvaa luettavaa ja perinteikäs kerhon julkaisu jatkaisi lentoaan.




62
Tekniikkapalsta / Vs: Havaintoja 1400 Guzzin perusrakenteesta ja huollettavuudsta
« Uusin viesti kirjoittanut KINDE Huhtikuu 16, 2024, 15:45:25 ip »
Juu kaikki pelas kun talliin työnsin.  Olen nyt availlut ja kontakt kleanerilla putsannut, mutta toistaiseksi ilman onnea.   kait se vika jostain ilmaantuu

63
Tekniikkapalsta / Vs: Tonnisen kytkin 1100 koneeseen ?
« Uusin viesti kirjoittanut Kurtsi Huhtikuu 16, 2024, 15:40:12 ip »
Surflexin levyt. Käyttötanko on uusi sekin ja tiivisteet. Samoin pultit ja prikatkin.
Se alumiinivauhtipyörä ja kytkin on säilötty laatikkoon. Jos joku haluaa leikkiä sen kanssa, ei paljon maksa. Dinseltä saa varmasti sopivan tangon. Minulla on itse lyhennetty. En kyllä suosittele eikä ole takuuta.
64
Tekniikkapalsta / Vs: Havaintoja 1400 Guzzin perusrakenteesta ja huollettavuudsta
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Huhtikuu 16, 2024, 15:31:34 ip »
Pelasko lyhdyt viime suvena moitteitta?
Joskus käy niin että liitinpeikko iskee ja hapettaa liittimet niin että sähkö ei kulje tai sitä kulkee vähän. Sulakkeet ja relejalat tekevät samaa.
Tässä itsekin vetkutellut parasta aikaa vaikka pitäisi mennä autotalliin katsomaan miksi triken takavalot, kun laittaa vilkun päälle, vilkkuvat parkkeja ja jarruvaloja myöden yhtäaikaa ja vielä molemmin puolin. Haisee maadoitusvialle. Näin äkkiä sohvatuolissa arvuutellen.
65
Asiaa ja asian vierestä / Motouutiset ja Pirsig
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Huhtikuu 16, 2024, 15:17:22 ip »
66
Tekniikkapalsta / Vs: Havaintoja 1400 Guzzin perusrakenteesta ja huollettavuudsta
« Uusin viesti kirjoittanut KINDE Huhtikuu 16, 2024, 15:15:26 ip »
Tänään olen tapellut sumuvalojen ja pitkien valojen kytkimen kanssa.  Pitkät ei mene päälle, vain se vilautus toiminto toimii. Sumuvalot ei toimi ollenkaan.

Sumuvaloista testattu ja ehjiksi todettu.
-Rele
-kytkin
-sähkön syöttö valoille
-polttimot
-johdot ja liittimet

Sumuvaloissa testattu ja todettu vika.
-Releen ohjaukselle ei tule virtaa.

Mittailin noi liittimet jotka kaavion mukaan löysin ja eikä sinne ohjausakselin oikealle puolen olevaan liittiimeen tule virtaa, eikä näin ollen sitten releellekkään. Eli kaavion mukaan ohjaustangon vasemman puolen  kytkinrasiasta (se jossa vilkku pitkät torvi jne) pitäisi lähteä virransyöttö sumuvalojen ohjausrelelle, mutta nyt ei virtaa tule. Kaikki muut valot ja ylensäkin kaikki muu toimii.   Koitan jotenkin vielä paikallistaa vikaa, mutta onpa ärsyttävä.

67
Tekniikkapalsta / Vs: Tonnisen kytkin 1100 koneeseen ?
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Huhtikuu 16, 2024, 15:02:49 ip »
Asia siis hoitui odotusten mukaan. Minkäslaiset kytkinlevyt sinne jäi?
Löytyikö vai sopiko aiemmin mukana ollut kantava kytkimen työntötanko?

Itselläni oli tonninen Quota. Tykkäsin kovasti. Siinä oli pieniä lastentauteja kuten mureneva pakoputken keskipönttö. Sitten ymmärsin jättää pakoputken klemmarit löysälle. Vaiva poistui kun osat saivat laajeta ja supistua, lämpötilan mukaan, omaan tahtiinsa. Ei silti isompia vuotoja.
Tiedoksi että kytkin, eikä perävaihde, siedä korkeilla kierroksilla kytkimellä tehtävää keulivaa lähtöä tai pitkiä hyppyjä. Pari kertaa särjin kytkimen ja pari kertaa vaihteiston kytkinakselin kaksirivisen, etummaisen, kuulalaakerin. Sittemmin opin ajamaan säästeliäästi. Mutta parasta oli tonnisen laihaseosmoottori: ei tarvinnut tankkailla tämän tästä. Matka-ajon kulutus reilut kolme litraa sadalle. Haittana oli typen oksidit joita sittemmin ei enää saanut maailmaan tuottaa. Mutta kyllä 1100:senkin voi laihaseokselle säätää. Käy lämpimämpänä kuin vakio kylmemmälläkin säällä eli lompakko kiittää ja moottorin kestoikä pitenee. On tietysti omantunnonasia voiko näin toimia. Voimassa ei juuri häviä.

Mikä Quotassa oli kätevää oli helppo remonteeraus. Olin aamuvuorossa töissä ja kahden jälkeen tein lähtöä johonkin tapahtumaan hieman kauemmas. Lähdin sitten hieman reippaammin ja juurikin tuo kytkinakselin kaksirivinen laakeri hajosi. Tämä siis eka kerta. Oli muovihäkkilaakeri. Purin autotallissa pikaisesti sillä Quota on helppo purkaa verrattuna Tonti-runkoon. Asuin silloin Mäntän seudulla ja toisella pyörälläni karautin Mäntän laakeriin ja hain sieltä metallihäkkisen laakerin. Laakeri paikoilleen, vanhat tiivisteet uusiokäyttöön ja ruuvit kiinni. Kolme tuntia ja kolme varttia myöhästymistä suunnitellusta perillepääsystä. Toki tieliikennlain asetukset eivät silloin kovin koetelleet.

Quota on hyvä matkapeli. Pitkin Eurooppaa, Pohjoismaita ja kaksi Italianreissua sillä tein. Itse asiassa olen kaikille Guzzeilleni näyttänyt Italian mutta en, vielä, 1400:lle.
68
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Kohta lähtee!
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Huhtikuu 16, 2024, 12:17:08 ip »
Eipä sadesää niin hääviä ole vaan sitäkin on tullut harrastettua. Ehkäpä on ollut motivaatiota. Muistelen joitakin kokoontumisajoja joissa ajoin muutama sata kilometriä kohteeseen sateessa, pystytin telttaa sateessa, nautin "eväitä" sateessa, juttelin nuotiopaikalla harvojen muiden kävijöiden kanssa sateessa. Kaksi vuorokautta. Purin ja pakkasin teltan sateessa ja ajelin kotiin sateessa joka loppuikin kymmenkunta kilometriä ennen kuin pääsin omalle tontille. Eli normi kokoontumisajoviikonloppu. Kauteni aloittaa, suurella todennäköisyydellä, Nummijärviajo jos sellainen järjestetään.
Oman kerhoni ajeluunkin lienee, ennen Nummijärveä, osallistuttava.

Eilen oli poutasää. Parhaimmillaan jopa kymmenen astetta lämpimän puolella. Iltaa myöden viileni. Lenkki ei ollut mitenkään pitkä: kahden pitäjän alueella eli Tampereella ja Orivedellä. http://www.motomatti.fi/2024/04/kevatajelu.html
69
Ostan / GT 850 laukkutelineet
« Uusin viesti kirjoittanut lounliraider Huhtikuu 16, 2024, 09:46:20 ap »
Ostan kuvan mukaiset GT:n laukkutelineet, kunnolla ei isommin väliä, jos vain suurin piirtein käyttö- tai kunnostuskelpoiset löytyy. O5O- 38504055
70
Tekniikkapalsta / Vs: Tonnisen kytkin 1100 koneeseen ?
« Uusin viesti kirjoittanut Kurtsi Huhtikuu 15, 2024, 20:29:44 ip »
Nyt on sitten Quota palautettu tehdasasetuksiin tai lähelle niitä myös vauhtipyörän ja kytkimen osalta. Kaikki uusia osia S&D:ltä. Muutaman kymmenen kilometrin ajelun jälkeen voi todeta, että olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin.

ps myös kampiakselin stefa vaihdettu. Ostin 30 eurolla asennustyökalunkin. Toivottavasti en enää tarvitse.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10