Normihuolto on suht helppoa. Öljynvaihdot, venttiilisäädöt ja muut perustoimet ovat varsin yksinkertaisia paitsi peräöljyn vaihdon suhteen sillä siinä joutuu irrottamaan takapyörän. Sitä varten pitää oikean puolen äänevaimenninkin löysätä että akselin saa pois. Toisella puolella sama jos ei ole käytössä erikoisavainta. Keulan ja muiden kohteiden öljynvaihdot ovat helppoja kotiasentallekin.
Hankaluutta olen havainnut laturin hihnan vaihdon suhteen. (Kuuluu huolto-ohjelmaan 50000 km:n kohdalla) Yllättävän paljon joutuu purkamaan. Sinänsä yksinkertaista hommaa mutta työlästä ja vaatii runsaasti työkaluja. Paljon pitää purkaa edestä pois tavaraa. Kaikkiin ruuveihin ei pääse kovin helposti käsiksi. Homma on vielä vaiheessa.
http://www.motomatti.fi/2023/10/california-1400-talvihuoltoa.htmlPiti tehdä tällainenkin vehje että homma etenee:
http://www.motomatti.fi/2023/10/kevyt-ja-purettava-nosturipukki.htmlPyörän etuosan paino roikkuu nyt tämän telineen ja taljan varassa.
Teon alla on ensimmäinen iso huolto. Siinä käydään läpi niitä kohteita joilla on pitkä huoltoväli kuten kardaani, perävaihteen tarkistus, etu- ja takanapa ja takahaarukka laakerointeineen, ohjauslaakerit ja kaikki sellainen mikä heiluu ja vemppaa: sähköliittimissä ilmenevät hapettumat, satulan lukko, jarrusatuloiden puhtaus ja valojen toiminta eli monia asioita joiden häiriöt voivat haitata tai vaarantaa ajotapahtumaa.