Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Asiaa ja asian vierestä / Onko projektipyöriä tekeillä?
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Syyskuu 25, 2022, 21:18:56 ip »
Eräistä keskustelunpätkistä olen ollut ymmärtäväni että useilla on menossa jonkin tason projekti.
Joillakin entisöinti, kunnostus käyttöpyöräksi, customointi tai jopa ratapyöräprojekteja menossa.
Olisi kiva lukea aiheesta ja mahdollisia linkkejä mikäli projektista on sellaisia tarjolla.
2
Tekniikkapalsta / Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Uusin viesti kirjoittanut alekk Syyskuu 25, 2022, 16:06:18 ip »
Paha sanoa mitä muita tehtäviä alkuperäisellä ilmansuodattimella on, kun en ole sellaista ikinä nähnyt.. mutta kerro toki, kiinnostaa.

Tässä mietin ja aiemmin jo kysyinkin, kun en tiedä. Jos laittaa originaali kannet jossa ilmeisesti 36mm imukanava, pitääkö laittaa myös 36mm kaasuttimet vai onko mahdollista käyttää nykyisiä 40mm kaasuttimia?
3
Ostan / Vs: Dellortto kaasuttimet
« Uusin viesti kirjoittanut Aapo Syyskuu 24, 2022, 14:19:41 ip »
38;t ovat harvinaisia, 36 tai 40 yleisempi.
4
Ostan / Dellortto kaasuttimet
« Uusin viesti kirjoittanut HT Syyskuu 24, 2022, 11:10:21 ap »
Ostan 2 kpl Dellortto phm 38-40 mm kaasutinta jos sattus löytymään tätä kautta?
5
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Vähäpäästöinen tai 0-päästöinen mp
« Uusin viesti kirjoittanut TimoEv Syyskuu 24, 2022, 08:32:36 ap »
Takavuosina Suomessakin keskustelu energia-asioista meni väärille raiteilla - ja on osin siellä edelleen. Keskustelu oli pitkään väittelyä saako ydinvoimaloita tehdä vai ei. Satu Hassikin julisti puhujapöntöstä:    " ...tätä vanhanaikaista ja vaarallista tekniikkaa! " Samaan hengenvetoon eräät piirit julistivat uusituvia energialähteitä, mutta juurikaan kukaan ei pystynyt kertomaan mitä ne ovat. Ja miten ne riittävät. Kun kuulemma tuulivippurit ovat ilmaista energiaa... Eroa kW:n ja kWh:n välillä ei tiedetty. Ja MW olikin sitten ihan tuntematon suure.

Neste Oy mainosti tv:ssäkin öljylämmitystä sanoin " Ei ole kukaan koskaan sanonut, että hei! Lämmin vesi on loppu. Kyllä piisaa! Eikä olla minkään langan varassa. " Unohtivat vain kertoa siinä, että kiertovesipumppu ja öljypoltin toimivat sähköllä. Eikä öly tuota sen enempää vettä, kuin muutkaan lämmitysmuodot. Kunhan on valittu oikean kokoiset vekottimet...

Meillä keskusteltiin ( väiteltiin ) siitä, millä energiaa tuotetaan ja mitä käytetään. Sen sijaan olisi pitänyt nousta "juoksuhaudasta" ja keskustella julkisesti miten sovitetaan yhteen yhteiskunnan tarpeet, energian hinta ja energian riittävyys. Siihen on nyttemmin jouduttu - kun on jo osittain housussa...

Minä olen levollinen asian suhteen, näin eläkkeellä voi jo höllentää kuten MM taannoin totesi että " Timo -  mehän voidaan jo downsiftata."
Eikä enää tarvi kytkeä kaapeleita...

TimoEv
Emeritus sähkömies

6
Tekniikkapalsta / Vs: Läppärunkojen välinen tanko
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Syyskuu 23, 2022, 23:36:45 ip »
Henkilökohtaisesti olen siirtänyt läppärunkojen säädön, Centaurossa, pitkällä, yksiosaisella, joka on, identtinen Daytonassa, tupladipinssin toimeksi. Ohjeistusta tulee jos tarvii. Erikseen on Californian säätötanko on, kaksiosaisuudestaan johtuen, varsin, yllättävän tasasuhtainen joita on Jackalissa, Stonessa ja Californiassa. Säätämällä sekin hoituu. Kohtuullisesti.
7
Tekniikkapalsta / Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Syyskuu 23, 2022, 23:14:31 ip »
Noita pestäviä filttereitä on monenmoisia. Kannattaa katsella millaisia.  Erilaisia on erinomaisista halpoihin kopioihin. Jos ajaa vain, vaikka vain 5000 km per kesä, ei tarvita kummoisiakaan filttereitä niin riski on ostajalla myydessä. Jos haluaa ajaa kymppitonnin pervee tai haluaa myydä hyvän laitteen ilman jälkipuheita niin kannattanee pitää filttereistä huolen. Ei se kone "happane" jos käyttää kunnon paperisuodatinta tai laadukasta voideltavaa filtteriä. Säännölliseti pestynä. Niin, sillä alkuperäisellä suodattimella, on muitakin duuneja tehtävänä. Miettikääpä mitä.
8
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Vähäpäästöinen tai 0-päästöinen mp
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Syyskuu 23, 2022, 22:56:20 ip »
Beezen kertomana on merkityksellisenä, aina ja ikuisesti, se mikä on hyötysuhde, olemme nähneet, ns. ovelia ratkaisuja. Maailma ei ole täydellinen, kaikesta hankitusta tiedosta huolimatta. Toki, sitä pitää tavoittaa. Itse olen ns. tiedeuskovainen mutta tiedämmekö kaiken? Otan
oletuksen että joo. On, siis, vaihtoehtoja. Vai onko? Mielestäni pelaamme, ja minä pienillä aivopuoliskoilla, harmaalla alueella koska paljon tapahtuu juuri tällä energia-alalla. Aivan, en kykene, vaatimattomineni tietojeni varassa, laittaa lakeja voimaan. Ehkä, valitettavinta on se, johon itsekin tukeudun, että koemme tuntemamme fysiikan ja kemian, siksi mitä jo tiedämme. Kun nyrjäytettä aivonne, sielä on paljon muutakin. Lohduksi: näissä olosuhteissa pätee edelleen perusolettamuukset. Tai sitten on on yksi fyysikkö mennyt metsään syvälle.

Käytännössä, haemme, edelleenkin, pelastusta, Anteeksi, tuo iso sana, mutta ei siitä mihinkään pääse.
Ehkei guzziporukan hommana ole pelastaa maaimankaikkeutta. Ehkä pikku apuna...

Tätä kirjoittaessa soi Höstvisan. Olkaa hyvät....
9
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Vähäpäästöinen tai 0-päästöinen mp
« Uusin viesti kirjoittanut Breeze Syyskuu 21, 2022, 08:44:09 ap »
"ACEM toteaakin, että sen Vision 2030+ -ohjelma sisältää hiilivapaan tulevaisuuden strategian, jonka yhteydessä voidaan käyttää monia eri teknologisia ratkaisuja tavoitteeseen pääsemiseksi."

Kaikenlaisia juttuja on, mutta nykyinen politiikka näyttää siltä, että bensan suhteen palataan vanhaan hyvään aikaan, jolloin bensa ostettiin apteekista... ;D

Nuo visiot Ebensasta on kivoja, mutta suurin osa ajatuksista kaatuu siihen yksinkertaiseen asiaan, eli sen polttoaineen hintaan.
Tällä hetkellä kehitys- ja tuotantokustannukset on sitä luokkaa, että kellään ei ole varaa ostaa sitä polttoainetta.

Mutta katellaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja ei lukita vielä mitään.

Tällä hetkellä on kaksi asiaa etusijalla.
Liikenteen sähköistäminen ja säätövoiman rakentaminen tuuli- ja aurinkosähkölle.
Vasta oli lehdessä juttu, että biokaasua ei kannata henkilöauton tankkiin laittaa, vaan tehdä sillä sähköä, jolla ladata sähköautoa, koska hyötysuhde on parempi.
10
Tekniikkapalsta / Vs: Moto Guzzi Le Mans -78
« Uusin viesti kirjoittanut alekk Syyskuu 20, 2022, 20:01:20 ip »
Joo kyllä sinne taitaa sujahtaa joku tuollainen yksilevyinen ratkaisu. Tulee kerralla kaikki uutta.

Näin minäkin ajattelin että taitaa orkkis kannet vaatia cali 2 :n tai sp1 :n männät kaveriksi
Sivuja: [1] 2 3 ... 10