Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Vertaistukea...
« Uusin viesti kirjoittanut RStone tänään kello 09:24:46 »
Saa nähdä jääkö Pulteripyörä toistaiseksi edelleen perheeseen vai siirtyykö uudelle ratsastajalle...
Nettimoton ilmoituksia ja myyntibarometriä kun on seurannut niin harvassa ovat tosiostajat ja samat pyörät roikkuvat myynnissä melkein vuositolkulla, poistuvat ja ponnahtavat taas uudelleen pintaan. Olen seurannut yhtä myynnissä olevaa Stelviota varmaankin jo useamman vuoden. Oma ilmoitus on voimassa vielä viikon verran ja sen jälkeen siirryn hiljaiseen myyntiin, kesälelut kun pitää saada myytyä Jussiin mennessä ja sitten vähäinenkin kysyntä lopahtaa.
Onneksi ainakin yksi moottoripyöräilyä harrastanut ikätoveri on ottanut yhteyttä, käytiin melkein tunnin kestänyt puhelinkeskustelu ja sähköposteja vaihdettu edes takaisin ja saattaa ilmestyä koeajolle, ilmeisesti on hidas ja harkitsevainen hämäläinen tekemään päätöksiä.
Eihän kauppoihin tarvita kuin se yksi tosiostaja, enkä renkaanpotkijoita todellakaan kaipaa.
Potkulauta-ampiaisen koeajo on luvassa lähipäivinä. Käsilaukkua en ole vielä hommannut, mutta vyölaukku sentään on vielä tallella (lahja aikanaan MGWC:ltä...)  ;)

Lisäsin ilmoitukseen vielä tämän videon: https://www.youtube.com/watch?v=papgc5GDI-Y


2
Tekniikkapalsta / Vs: Nevada Club -99 nopeusmittari korjattu / vaihdettu
« Uusin viesti kirjoittanut millegt Kesäkuu 12, 2024, 20:41:15 ip »
hieno on
3
Tekniikkapalsta / Nevada Club -99 nopeusmittari korjattu / vaihdettu
« Uusin viesti kirjoittanut Pette Kesäkuu 12, 2024, 20:14:59 ip »
Vaihdoin Nevadan mekaanisen nopeusmittarin digitaaliseen, kun pyörittäjä on ollut rikki jo kauan eikä uusia saa mistään.

Tilasin uuden mittarin Speedhut inc. :stä: 3-3/8" Speedometer 200 km/h programmable, Tyyppi: SKU: R-S11. Mittarin koon ja ulkonäön saa valita tilatessa. Hinta rahteineen n. 230,- euroa + tulli n. 80,- euroa. Ei niin kovin halpa siis.

Mittari on lähes alkuperäisen näköinen, ja se sopii alkuperäiseen koteloon täydellisesti pienellä modifioinnilla. Mittari on tarkoitettu kiinnitettäväksi isolla muovimutterilla, eli muovirungossa on kierre mutteria varten. Kierteen hioin varovasti nauhahiomakoneella pois, jonka jälkeen mittari mahtui sopivan nahkeasti alkuperäiseen koteloon. Mutterin heitin pois. Mittarin takapintaan liimasin 20x40 rst putkesta muotoillun kiinnityspalan, johon tein kierrereiät alkuperäisen mittarin kiinnitysjalalle. Uusi mittari on aika tasan 20mm lyhyempi kuin alkuperäinen. Putkenpalan asentoa ja oikeaa kohtaa piti 2-puoleisen teipin avulla mallailla, että sain kotelon kiinnitysreiät ja osumaan just kohdilleen.

Nopeusanturin hommasin Jussinmäki.net:stä, jonka kiinnitin etupyörän jarrulevyn pultinpäitä lukemaan.  Anturi on Citroen/Peugeot/Toyota nopeus-/kierroslukuanturi (VR-anturi), joka antaa jännitepulssia. Mikä tahansa jännitepulssia antava anturi kelpaa. Tämä anturi oli kiinnitykseltään sopiva eikä tarvitse erillistä magneettia, vaan lukee impulssit ferromagneettisen aineen ulkonemista tai aukoista. Anturissa on siis magneetti itsessään. Kiinnitystä varten tein jarrusatulan pultin alle 1,5 mm rst levystä sopivan kiinnityspalan. Motonetista hommasin vedenpitävän liittimen anturin ja mittarin johtojen yhdistämiseksi. Liittimen kiinnitin alkuperäisen mittarivaijerin ohjausrinkulaan, joka on kiinni jarrusatulan toisen pultin alla. Johdon kiinnitin jarruletkuun nippusiteillä. Olisi ollut ehkä fiksumpaa laittaa anturi takapyörän jarrulevyn pultteja lukemaan niin kuin on Classicissa – olisi saanut johdot ja anturin paremmin piiloon.

Valojen 12V ja maadoituksen laitoin alkuperäisistä mittarin valojohdoista. Mittarin päävirran haaroitin virtalukon sulakkeelle menevästä johdosta (no4) ja lisäsin 7,5A sulakkeen erikseen mittarille. Olen lisännyt 2 ylimääräistä sulakerasiaa alkuperäisten viereen (sivukotelon alle). Toinen on ohjaustankoon lisättyä tupakansytytin/puhelimen laturia varten, johon virta tulee suoraan akulta.

Kalibrointi tapahtui nappia painamalla GPS:n avulla valittua nopeutta ajaen. Kalibroin sen näyttämään 1-2 km/h oikeaa nopeutta enemmän.

Vihdoin taas mittari toimii hyvin  :)

Mittari linkki
https://speedhut.com/gauge-applications/revolution-racing-performance/led-lighting/performance-led-speedometers/performance-led-vss-speedometers/3-3-8-speedometer-200-km-h-programmable/

Anturi linkki
https://www.jussinmaki.net/varaosakauppa/anturi-nopeus-kierrosluku/p/7751-94352/




4
Tekniikkapalsta / Vs: v65 lataus
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Kesäkuu 12, 2024, 20:10:31 ip »
Ruman näköinen on. Miten tuolla ensimmisessä kuvassa näyttää kuin hiilien kosketuskohta olisi aivan liukurenkaiden ulkoreunassa?
Lieneekö näköharha vai eikö staattori ole pohjassa kiinnityspinnassaan. Siinä urassaan vaikka ruuvit olivatkin kiinni?
Lisäksi liukurenkaan sivussa oleva tinanus näyttäisi rakoilevan. Siihen on tinattu roottorikäämin toinen pää.
Mittaa käämien vastukset. Roottori n.3.5 ohmia liukurenkaista mitaten. Staattorin kolminapaisen liittimen kaikkien  kolmen liittimen väliltä pitäisi
löytyä n.0,4 ohmia.   
Yhteyttä roottorin tai staattorin rungon ja johtimien välillä ei saa olla.
5
Tekniikkapalsta / Vs: v65 lataus
« Uusin viesti kirjoittanut Aapo Kesäkuu 12, 2024, 18:20:32 ip »
Jossain vaiheessa ei ole ollut kunnolla paikallaan. Jos toimii, ei huolta.
6
Tekniikkapalsta / Vs: v65 lataus
« Uusin viesti kirjoittanut Skunk73 Kesäkuu 12, 2024, 17:03:50 ip »
löytyi varmaankin syy lataamisvaikeuksille... aukaisin laturin liukurenkaiden putsaukseen.  :(
mitenköhän tuo on onnistunut?. ainakin näytti että oli hyvin paikoillaan ja ruuvit kunnolla kiinni..
Onko mitään tehtävissä vai täytyykö hommata uudet?
7
Varsinais-Suomi / Vs: V-S Gruppolaisten kahvittelut
« Uusin viesti kirjoittanut Kaijus Kesäkuu 12, 2024, 13:37:12 ip »
Kokkilaan kerrotaan saapuneen seitsemän Guzziveljestä. Itse en päässyt paikalle kun olin karavaanailemassa - mikä on myös hauska kesäharratsus...

Noh, ensi viikon torstai on taas niin lähellä juhannusta, että ajellaankin jo tiistaina 18.06. Lahnajärvelle motoristikahveille.
Lähdetään Paimion Nesteeltä (Ajurintie 1, 21530 Paimio) klo 17.00.

Sitä ennen pitää käväistä Taivalkoskella pohjoisen Guzzirallissa  ;D
8
Ostan / LeMans4 taustapeilin kiinnitysadapteri
« Uusin viesti kirjoittanut Kari Sairanen Kesäkuu 12, 2024, 10:14:37 ap »

Hoi

Siirsin tämän viestin oikeaan "osastoon" elikkä:

Kyllä on taas pienestä kiinni!! Olisiko jollakin ylimääräistä kuvassa ympyröityä taustapeilin "kiinnitysadapteria??" ja olisi valmis luopumaan siitä, korvausta vastaan.

Tietenkin kokonainen pelikin käy, tai pari, jossa on ko. osa mukana

 Kiitos
Muokkaa viestiä

* Peili 4.jpg (30.71 kilotavua, 1000x461 - tarkasteltu 47 kertaa.)
9
Tekniikkapalsta / Vs: 2020 V85TT takajarru
« Uusin viesti kirjoittanut @ Kesäkuu 12, 2024, 10:12:14 ap »
Kannattaisi ihan ekaksi ilmata jarrut ja uudestaan ja varmistua ettei abs-moottoriin jää ilmaa. En tiedä onko Guzzeissa tiedossa mitään kikkaa millä abs-moottorin saa kytkettyä päälle pyörän ollessa keskituella. Super Teneressä tuo onnistui.
10
Tekniikkapalsta / Vs: Varaosista yleensä ja erityisesti jarrujen korjaussarjoista
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Kesäkuu 12, 2024, 09:55:33 ap »
Käänteistä tapaa on tullut käytettyä myös. Varsinkin jos tietää missä kohtaa letkustoa tai laitteistoa ilmaa on.
Vahinko että ruiskut, yleensä, eivät kestä jarrunestettä kuin sen kerran. Kumimäntä turpoaa.

Vanhemmat ilmausruuvit eivät olleet tiivisteellä varustettuja. Usein myös jumissa. Jos ei aukea niin ei kannata vääntää ilmausruuvia poikki. Sen aukaisuun on menetelmiä.

Ilmausruuvit voi pitää herkkinä: avataan silloin tällöin, vaikka huollon yhteydessä. Neljänneskierros riittää ja takaisin kiinni. Sitten kun on tositarve niin ilmaus käy kiroilematta katkennutta ilmausruuvia.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10