Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Varsinais-Suomi / Vs: V-S Gruppolaisten kahvittelut
« Uusin viesti kirjoittanut Kaijus Heinäkuu 15, 2025, 09:09:01 ap »
Helteinen tervehdys,

torstaina keräännytään joka kesäiseen tapaan Rymättylään Ravintola Röölänrantaan (Rööläntie 405, 21150 Röölä).
Siellä on varjoisa terassi ja vilvoittavia virvoitusjuomia tarjolla.

Nähdään siellä taas kuuden kieppeissä.



2
Tekniikkapalsta / Vs: Grison ohjauslaakereiden vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut millegt Heinäkuu 12, 2025, 20:12:42 ip »
no nyt kyllä on komia, muistelin että tuo tapaus mitä muistelin niin taisi oli sama sisähalkaisija laakerilla ja putkella  mutta laakerin alla oli pieni viiste niin siitä pääsi sitten kynnellä lyömään
3
Tekniikkapalsta / Vs: Grison ohjauslaakereiden vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Pulmu Heinäkuu 12, 2025, 10:57:45 ap »
tein joskus ihan harjateräksestä semmosen lyöntituurnan, päähän smirkelillä pieni lippa ja sillä huitoen noita kooleja pois, lämpöä jos kehtaa antaa niin lähtee aika paljon sievemmin
Hankalaksi homman teki kun ei ollut kunnon huullosta että tuurnan saisi tarttumaan. Tollaisen kuvan mukaisen työkalun tein neljän sentin putkesta. Sekään ei oikein saanut otetta, mutta kun kaveri painoi putkenpätkällä vastaan että sai lisää puristevoimaa sivulle, niin sai napattua koolista tarpeeksi kiinni.

4
Tekniikkapalsta / Vs: Grison ohjauslaakereiden vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut millegt Heinäkuu 10, 2025, 12:51:11 ip »
tein joskus ihan harjateräksestä semmosen lyöntituurnan, päähän smirkelillä pieni lippa ja sillä huitoen noita kooleja pois, lämpöä jos kehtaa antaa niin lähtee aika paljon sievemmin
5
Tekniikkapalsta / Grison ohjauslaakereiden vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Pulmu Heinäkuu 09, 2025, 20:02:02 ip »
Tulipas mokoma remppa tehtyä. Viimeksi Piikkiössä 2017 tehty ja nyt itse kun täällä pohjoisessa asustelen. 36 tuhatta meni välissä ja oli kyllä alempi laakeri ihan ruosteessa/jumissa. Myönnän että painepesuria tulee käyteltyä, toki varoen arkoja paikkoja mutta kuiten.
Muuten ei pahakaan homma mutta on todella pienet on nuo huullokset vai miksi noita kutsutaan kun noita kooleja yritin poistaa. Alempi oli hankala kun sormella ei minkäänlaista särmää tuntunut; leikkelin dremelillä koolin palasiksi. Yläpuoli vähän helpompi. Tein semmosen viuhkan putken pätkästä joka tarttui hieman niihin koolin reunoihin ja kaveri auttoi toisesta päästä levittämällä viuhkaa reunoihin päin. Kasaus oli jo helpompi, laakerirasvaa reilusti joka paikkaan ja nippuun. Kolmena päivänä yhteensä ehkä 8 tuntia meni, lähinnä noita kooleja irroitellessa. Hioin dremilillä hieman tuota rungossa olevaa syvennystä ohuemmaksi jotta homma ois helpompi ensi kerralla.
Nyt ois Griso huollettuna ja pestynä taas valmis kesän pörinöihin. Viikonloppu töitä, mutta alkuviikoksi onkin luvassa lämpimiä kelejä tänne pohjoiseen joten kesä alkakoon :)
6
Myyn / Vs: V85tt laukkuraudat SW-Motech Pro
« Uusin viesti kirjoittanut Corone Heinäkuu 09, 2025, 13:29:02 ip »
Ylös.
7
Tekniikkapalsta / Vs: Californian teleskoopit
« Uusin viesti kirjoittanut millegt Heinäkuu 09, 2025, 08:19:44 ap »
Milloin mahtoi loppua ne iskarit missä on tämä patruuna sisällä ja öljy on vaan voitelua varten, 90 luvulla oli vielä pitkälle ?
8
Tekniikkapalsta / Vs: Californian teleskoopit
« Uusin viesti kirjoittanut TimoEv Heinäkuu 08, 2025, 21:40:21 ip »
Pahoittelen kysymyksiäni.
Olisi pitänyt vain hommata korjausohjeet, niin ei olisi tarvinnut vaivata muita.
Lupaan etten koskaan enää kysele täällä mitään.
9
Tekniikkapalsta / Vs: Nakutusongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Vanha Heinäkuu 08, 2025, 19:30:20 ip »
Vaihdoin uudet venttiilijouset vaan eipä silläkään vaikutusta. Vanhojen jousien puristusvaimo oli ehkä muutaman kilon heikompi, mutta eipä mittaus pylväsporakoneen ja vaa'an avulla ollut kovin tarkka. Voi mennä mittausvirheen piikkiinkin. Tarkasti myös että istuvuus venttiilin ja istukan välillä on hyvä. Läppäsin kertaalleen. Tarkistin tiiviyden että neste pysyy hyvin kupissa kun venttiilit kiinni. Tarkistin jousen shimmien tarpeen ja alkuperäiset kävi hyvin. Aluksi mittasin ilman jousia ja sain eri tuloksen mutta oletan että jousien kanssa oikein.

Vaihdoin myös keinuvipupukin toiseen, eikä silläkään vaikutusta.

Kuumana selvästi isompi metallinen kilinä kuuluu stetoskoopista kannesta, ei sylinteristä, joten jotenkin se venttiilikoneistoon viittaa. Ehkä tämä menee nyt niin mystiseksi että pitäneekö jättää MotoGuzzin ominaiskilinän syyksi. Jos jotain vielä keksii, voisi sitä myöhemmin kokeilla jos jaksaa. Nyt taidan vaan ajella. Jos hajoaa, niin sitten hajoaa.

Kiitos vinkeistä! Jos jotain tulee mieleen niin otan mielelläni edelleen vastaan.
10
Tekniikkapalsta / Calin madaltaminen
« Uusin viesti kirjoittanut mosa Heinäkuu 08, 2025, 16:24:24 ip »
Tuosta Nevadan madaltamisesta innostuin minäkin kysymään vinkkejä vastaavasti Calin madaltamisesta. Vuosia sitten vaihdoin Vintagen alkuperäisen satulan Corbinin sooloon. Auttoi jonkin aikaa. Sitten vein satulan hommansa osaavalle paikalliselle verhoojalle. Istuinkorkeudesta lähti taas pieni siivu. Vuosia tullu mittariin taas lisää ja alkaa tuntumaan tällaiselle "persjalkaiselle", 176 senttiselle, pyörän istuinkorkeus taas turhan suurelta. Kuinkahan paljon nykyisillä, alkuperäisillä, takajousituksen säädöillä vois olla kohtuudella varaa säätää korkeudesta pois ajo-ominaisuuksien liiemmälti kärsimättä? No, tietty, kokeilemalla voi selvittää, mutta onko joku jo kokeillu tuota keinoa ja millä kokemuksilla? Tavoitteena kans olis saada kantapäätkin maahan liikennevaloissa, kun nykyisin ylttää vaan päkiät ::)
mosa
Sivuja: [1] 2 3 ... 10