Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Asiaa ja asian vierestä / Vs: E-Moto Guzzi?
« Uusin viesti kirjoittanut Urpo ja Turpo Huhtikuu 20, 2024, 11:11:41 ap »
Sitten joskus jos joutuu siirtymään senioriskootteriin, ei peli ole
välttämättä kokonaan menetetty. Tuossakin videon sähköskootterissa
on 80hp ja meno melko vauhdikkaan näköistä:


https://www.youtube.com/watch?v=gWYRhaOd1PE
22
Tekniikkapalsta / Matakamittarin kulmavaihde
« Uusin viesti kirjoittanut Kurtsi Huhtikuu 19, 2024, 13:21:56 ip »
Tuossa Quotaa roplatessa kävi niin, että mittaripaneeli retkahti vaijerin varaan ja vaijerin ja mittarin välissä oleva kulmavaihde rasahti kahteen osaan. Oli äkäliimatuubi käden ulottuvilla ja liimasin kuorenpapalat yhteen varmistaen vielä "rautalankalemmarilla". Ja näytti toimivan ajossa.

Tuli mieleen että joku taisi taannoin kysellä sellaisen perään ja hinta oli ollut kova.
Kun S&D:n sivuilta katsoin, kulmavaihde löytyi hintaan 252 euroa. Kuitenkin siellä oli "alternative", jonka takaa löytyi Z-osana sama hintaan 32,80 euroa https://www.stein-dinse.com/de/search-1-17768360_.Z-.html. Samaa osaa on monessa muussakin Guzzissa. Kannattanee hankkia varalle jos sattuu muuta tilaamista.
Ihmetytti alkuperäisosan kova hinta ja vielä enemmän se että miten tuollaista hienomekaanista osaa voi tehdä jälkimarkkinoille noin halvalla. Onko laatuero seitsenkertainen ?
23
Asiaa ja asian vierestä / Vs: E-Moto Guzzi?
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Huhtikuu 19, 2024, 11:42:49 ap »
Iästä, asunnon sijainnista ja muista fasiliteeteistä johtuen voisi juurikin sähköskootteri olla kätevin laite kaupunkialueella ja lähiympäristössä asioimiseen kunhan akkukapasiteetti olisi, vähintään, noin 50 km:n luokkaa. Lyhyemmällä matkalla en pärjäisi. Pitäisi päästä Kerholle ja Verstaalle ja takaisin lataamatta välillä. Se matka on noin 25 km sivu. Toistaiseksi kyseiset ajot ovat toteutuneet bensiinillä tai dieselillä.
24
Asiaa ja asian vierestä / Vs: E-Moto Guzzi?
« Uusin viesti kirjoittanut Urpo ja Turpo Huhtikuu 19, 2024, 11:07:40 ap »
Olisiko ideaa, että Guzzin valesylinterit olisivatkin akkuja:

https://motorcyclesports.net/an-electric-moto-guzzi-would-that-be-a-good-idea/
25
Asiaa ja asian vierestä / Vs: E-Moto Guzzi?
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Huhtikuu 19, 2024, 10:56:02 ap »
Lyhkäinen muistelma: En saanut erästä pyörävanhusta kuntoon ennen Veteraanirallia. Otin sitten käyttöpyöräni alle jossa oli silloinen harvinainen toiminto kuten digitaalinen moottorinohjaus. Vastaanottoportilla minulle kettuiltiin pyörästäni ja eräs henkilö sanoi että tuollainen tekniikka ei kauaa kestä eikä sitä kukaan osaa ikinä korjata.

Mitä tulee E-Guzziin niin ihmettelisinpä kovasti jos sellaista ei olisi kehitelty jo pitkään. Markkinoilla on valmiita eri kokoisia voimapaketteja niin että myydä täytyy. Ei jää suunnittelijoille muuta kuin tehdä muotoilu ja perusrakenteet.
26
Asiaa ja asian vierestä / Vs: E-Moto Guzzi?
« Uusin viesti kirjoittanut TimoEv Huhtikuu 19, 2024, 09:17:45 ap »
Pahin painajainen:
Patteri-Guzzi, jossa kettinkiveto.

27
Asiaa ja asian vierestä / 2024 Stelvion koejao
« Uusin viesti kirjoittanut @ Huhtikuu 19, 2024, 09:15:16 ap »
Matkaendurot foorumilla on uuden Stelvion koeajo. Kirjoittajan mukaan soralla surkea täristin mutta assulla hyvä. Ei siis mikään kunnon adventurer-pyörä.

https://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?p=468940#p468940
28
Tekniikkapalsta / Vs: Havaintoja 1400 Guzzin perusrakenteesta ja huollettavuudsta
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Huhtikuu 19, 2024, 00:23:33 ap »
Aatelkaas: kuinka paljon yhteisyydellämme olemme säästäneet kirjautuneiden valuuttaa kokonaisuudessaan?
Viat havaitaan, kunnostetaan ja neuvot annetaan.
29
Myyn / Myydään MG Quota 1100ES -99 2950€
« Uusin viesti kirjoittanut Ikkala Huhtikuu 18, 2024, 22:09:14 ip »
30
Asiaa ja asian vierestä / Vs: E-Moto Guzzi?
« Uusin viesti kirjoittanut Kaljee Huhtikuu 18, 2024, 22:03:05 ip »
Mielenkiintoinen tuo kohta "digitaalisten monitorointiratkaisujen sekä täydellisen kyberturvallisuusjärjestelmän kehitystyö". On se kumma kun jokaisen laitteen pitää olla yhteydessä netin välityksellä ties minne. Eli tämä "Esineiden internet" (Internet of things). Saadaan tietysti pyörän omaan mittaristoon näkymään videoiden suoratoistopalvelut sekä uusimmat uutiset. Että siinä sivussa mukavasti dataa lähtemään valmistajalle ja kenties kolmansille osapuolille. Myönnän tosin että esimerkiksi kolarin tapahtuessa automaattinen ilmoitus hätäkeskukseen sijaintitietoineen ei taida olla suurimpien turhakkeiden listalla. Mutta monet muut toiminnot taitavat kallistua sille listalle...

Omissa ajatuksissani olen pohtinut, että taitaa olla ihmisen luontainen laiskuus mikä saa sähkövoimalla toimivat kaksipyöräiset isolla määrällä liikenteeseen 5-10 vuoden kuluttua. Eivät toki kaikki uudet olisi sähköisiä mutta merkittävä osa. Ensin pienemmästä päästä, mopot ja kevarit eli pienemmän toimintasäteen ( yleensä ) tarvitsevat pyörät.  Tuolloin omalla sähköpotkulaudalla vuosia kulkemaan oppinut nuoriso ei taida ottaa vaivoikseen mitään polttomoottorilla käyvää, jos sitä pitää itse huoltaa. Tai maksaa itse sellaisesta turhakkeesta kuin bensiini?! ??? Vanhempia ei kiinnostane mopon huolto tai huoltoon vieminen (rahaa palaa), joten mikäs sen mukavampaa kuin uuden sähkömopon ostaminen jonka omistamisesta ainoa mieleentuleva "vaiva" on akun lataaminen ja renkaiden ilmanpaineiden tarkastus... Sekä uskon että pakoputkesta vaimentimen pois ottaneen nuorison yöllinen äänekäs pärrääminen alkaa olla enemmän ja enemmän häpeällistä mitä enemmän tuollaisia hiljaisia sähkömopoja alkaa markkinoille tulemaan. Ei kehdata edes ostaa sitä polttomoottorimankia naapuruston häirikköpäristimeksi...

Pienempiä lapsia tuntuu kovasti kiinnostavan sopivasti pörisevä moottoripyörä, mutta riittääkö innostus tarpeeksi pitkälle iän karttuessa?

Kehitys kehittyy, sille ei mitään mahda. Niin hyvässä kuin pahassakaan. Eivät ole hevosenkenkätehtaatkaan toimineet voitollisesti enää pitkään aikaan erään herra Fordin luomuksen jälkeen. ;D

Usein saa kuulla siitä kuinka enää ei voi itse korjata mitään moottoriajoneuvoa, kun ovat liian monimutkaisia. Olen nähnyt toisenkin ääripään: 60-luvulta oleva auto myytiin halvalla eteenpäin kun sitä ei korjauksista huolimatta oltu saatu käymään kunnolla. Kaasutinkin oli ostettu aivan uusi, ulkomailta asti. Ja ruuvattu niitä säätöruuveja oikein urakalla, kun sillähän se korjaantuu.
Olin ostajan puolella kaupankäyntiä vaikka minulle auto ei tullutkaan. Sain vain toimeksiannon korjata moottori kesän aikana kuntoon. Myyjä kun epäili ainakin kannentiivisteen palaneen ellei peräti mäntien leikanneen kiinni.

Myyjän korjauksiin käyttämät sataset ja useammat turhaan säädetyt viikonloput olivat korjattu yhdessä illassa:
- Lisätään tiiviste imusarjan ja vasta vaihdetun kaasuttimen väliin. Korviin kuuluva sihisevä imuilmavuoto saatiin näin kuriin.
- Virranjakajan alipaineletku sekä moottorin kampikammion huohotusletku olivat saatu laitettua ristiin. Näin ollen huohotuskaasut menivät virranjakajan alipainekellolle, sekä lisää imuilmavuotoa kun imusarjasta lähti avonainen letku ilmansuodattimelle huohotusliitäntään.
- Katkojan kärjet palaneet läpi asti rikkinäisestä kondesaattorista johtuen. Osat löytyivät tuolloin vielä motonetistä ja maksoivat yhteensä noin kympin.
- Sytytysennakon tarkastus ja perusennakon suurentaminen ohjearvoonsa kärkien vaihdon jälkeen. Olisi ollut kyllä tarpeen vanhoillakin kärjillä.
- Venttiilinvälykset olisin halunnut vielä tarkastaa, mutta auton omistaja halusi kovasti päästä ajamaan uudella kulkineellaan kun se näytti toimivan ilman koko moottorin purkamista ;D
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10