Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Tekniikkapalsta / Vs: Nevadan madaltaminen?
« Uusin viesti kirjoittanut Pette Heinäkuu 07, 2025, 10:41:37 ap »
Tarve olisi kuitenkin ehkä n. 25 mm. Olisiko liikaa? Miten ja mihin voisi vaikuttaa?
22
Tekniikkapalsta / Vs: Nevadan madaltaminen?
« Uusin viesti kirjoittanut Urpo ja Turpo Heinäkuu 05, 2025, 16:12:26 ip »
Heitän lonkalta 10-15mm.
23
Tekniikkapalsta / Vs: Nevadan madaltaminen?
« Uusin viesti kirjoittanut Pette Heinäkuu 05, 2025, 07:40:16 ap »
Kuinkahan paljon keulan putkia voi turvallisesti nostaa niin, ettei vaikuta liikaa ajo-ominaisuuksiin?
24
Tekniikkapalsta / Vs: Nevadan madaltaminen?
« Uusin viesti kirjoittanut millegt Heinäkuu 04, 2025, 22:55:07 ip »
Ei nyt muista miten Nevadassa on tanko että kuinka paljon on tilaa mutta yleensä etupäätä voi madaltaa helposti kun vaan nosta teleskooppien putkia kolmioissa ylöspäin
25
Tekniikkapalsta / Vs: Nevadan madaltaminen?
« Uusin viesti kirjoittanut Urpo ja Turpo Heinäkuu 04, 2025, 20:27:41 ip »
Nevada ei ole tuttu, mutta kerron yleisesti kokemuksista pyörän madaltamisessa.
Satulasta kannattaa aloittaa. Voiko verhoilija ottaa paksuudesta siivun pois? Satulan leveydellä
on suuri merkitys. Voiko sitä muotoilla pyöreämmäksi leveän lätkän sijaan?
Takaiskarit voi vaihtaa lyhyemmiksi tai jos ovat huollettavaa mallia, huoltaja voi tehdä jotain.
Etuhaarukkaa voi ehkä laskea?

26
Tekniikkapalsta / Nevadan madaltaminen?
« Uusin viesti kirjoittanut Pette Heinäkuu 04, 2025, 18:39:11 ip »
Hei.
Kyse on Nevada 750 Classic I.E. 2006. Vaikka pyörä on alkujaankin aika matala, olisi tarvetta vielä hieman madaltaa. Onkohan kenelläkään ajatuksia miten voisi toteuttaa?
27
Tekniikkapalsta / Vs: Nevadan perä vuotaa.
« Uusin viesti kirjoittanut TimoEv Heinäkuu 04, 2025, 08:57:43 ap »
>> Lähtihän se sitten... <<
Nevadasta en tiedä, mutta Calin perän olen avannut. Sen piti lähteä naks, mutta eipäs auennut. Minä sitä viikonpäivät jopa unissani arvuuttelin ja manailin. Soittelin muille ja kyselin, jotta kuinkas... Peräähän ei voi kovin rankasti käsitellä, kun se on jotain "alumiinivalua".
Kunnes sitten kypsyin ja kokeilin; Kerta iskulla lähti. Olin vain ollut liian varovainen. Syykin tiukkaan selvisi...Luigi oli tehtaalla saanut ison purkin tiivisteliimaa halvalla ja oli sitten voidellut runsaalla kädellä. Sitä sitten sai rapsutella pari päivää pois.

Niin että  tehtaan jäljiltäkään kaikki ei aina ole niin, kuin pitäisi.

28
Tekniikkapalsta / Vs: Nevadan perä vuotaa.
« Uusin viesti kirjoittanut s151669 Heinäkuu 03, 2025, 22:21:23 ip »
Jaa. Lähtihän se sitten irti. Syvä 27mm voimahylsy ja pärts. Olisi heti pitänyt tuollainen hakea. Holkin sai kiillotettua, enää pitää laittaa vekotin nippuun.
29
Tekniikkapalsta / Vs: Nevadan perä vuotaa.
« Uusin viesti kirjoittanut s151669 Heinäkuu 03, 2025, 18:04:03 ip »
Kyllä se stefa siitä mutterin yli tulee. Katselin sitä pois repäisemääni uutta stefaa niin ei siinä huulessa ollut mitään silmin havaittavaa.

Holkki kyllä vaatisi hoitamista. On se naarmuinen kun sitä nyt katsoo. Vaan sitäpä ei saa pois jos ei ole erikoistyökalua.

Tilasin uuden käytetyn samasta paikasta vuotavan perän ja kardaaniholkin. Toivottavasti tuossa olisi ehjä holkki, jos ei niin siitä kardaaniholkista ja lattaraudasta saa tehtyä sen erikoistyökalun.

Vaan näin sitä parasta ajokautta taas kuluu turhuuteen. Vielähän näitä talvella rassaisi...
30
Tekniikkapalsta / Vs: Nevadan perä vuotaa.
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Heinäkuu 03, 2025, 17:17:52 ip »
Ei ole minulla kokemusta pikkulohkon perän korjaamisesta. Korjausohjeen mukaan mutteri pitää avata stefan vaihdon onnistumiseksi.
Mutta onko mutteri oikeasti pienempi kuin sen holkin ulkomitta? Jos mutteria pitää väistellä stefaa vaihtaessa, stefa todennäköisesti siinä kärsii. Tulee huuleen koloja, jousi venähtää tai irtoaa.
Jossain siellä holkin ja laakerin välissä on o-rengas, jos se on kovettunut, öljyä voi sieltäkin vuotaa.
Mutteri on saatava auki, holkin pinta kiilloitettava tai jos on kulunut sitten uusittava. Sinne myös uusi o-rengas. Uusi stefa puristettava/lyötävä paikalleen sopivalla holkilla, mikä painaa stefaa ulkoreunasta. Mutterin kiristys momenttiin ja laakerivälyksen tarkastus. Välystä ei saa olla mutta pyörii herkästi.
Oikeasti laakerivälyksen tarkastus, kiristämällä mutteri momenttiin, kaannattaa tehdä ennen kuin laittaa uuden tiivisteen.
Se kiinnipitotyökalu ilmeisesti tarvitaan, mutterin lämmitys kuumailmapuhaltimella voi auttaa jos on liimaa kierteessä tai mutteri on kiristetty aiemmin kuumana.
Jos mutterin kierteeseen ei ole aiemmin laitettu liimaa, nyt kierteessä on ruostetta. Voi olla avaamaton paikka tai kierre leikkaa kiinni mutteria avattaessa.
Jos alkaa tuntua tuolta, harkitse mutterin halakaisemista vaikka poraamalla tai rälläkällä jos se mahtuu.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10