Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Ostan / Vs: Breva 750
« Uusin viesti kirjoittanut Harri Eronen Kesäkuu 02, 2026, 18:52:54 ip »
Voisi ehkä olla? -07 32 tkm  Touring versio ,eli Laukut,kaatumaraudat ja pleksi. Kahvanlämppärit. o5oo244574. Pistä viestiä
22
Varsinais-Suomi / Vs: V-S Gruppolaisten kahvittelut
« Uusin viesti kirjoittanut Jallu Kesäkuu 02, 2026, 13:07:44 ip »
Torstain, 4.6., kaffeajelu suuntautuu Vehmaan grilli NamNamiin, Vinkkiläntie 34   23200 Vehmaa. Siellä sitten 18.00 paikkeilla  t. Jallu
23
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Verestä Hyviä Muistoja 2026
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Laine Kesäkuu 02, 2026, 07:22:41 ap »
Hienoa Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI!
Toukokuun loppuun mennessä kasassa 20 luovutusta.
Andiamo verenluovutukseen, guzzistit!
24
Asiaa ja asian vierestä / Vs: MP-katsastus, ikuisuusasia?
« Uusin viesti kirjoittanut ALi Toukokuu 31, 2026, 20:24:20 ip »
Kesäaika menossat ja kommenttien kellonajoista päätellen MM tekee pitkää päivää  :D  Asiaa.

Suomen mepit on tavoitettu katsastus-asian tiimoilta ja oikovat, että "Mitään ei ole lopullisesti menetetty".
Kyseessä kuulemma laajempi paketti, jonka eteenpäin viemisestä on ollut kyse, mutta katsastuspakkoa ei heillä ole ollut tarkoitus ajaa Suomeen.
https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/15871
25
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Verestä Hyviä Muistoja 2026
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Laine Toukokuu 31, 2026, 10:50:49 ap »
 VerestäHyviäMuistoja!

🚨 HUOMIO MOTORISTIT!

Yli 300 pussia kasassa, vauhti kiihtyy! 🚨Kevät on täällä, pyörät on kiillotettu ja SMOTOn #VerestäHyviäMuistoja -kampanja käy
kuumempana kuin koskaan! 🔥 Huhtikuun loppuun mennessä te olette käyneet
luovuttamassa verta jo yli 300 kertaa. Huh, mikä aloitus!
Vuoden 2026 tavoitteena on maagiset 1 000 luovutusta, joten olemme jo hyvässä vauhdissa
– mutta matkaa on vielä jäljellä. Nyt ei siis himmailla, vaan lyödään isompaa vaihdetta
silmään!

�️Miksi sinunkin pitäisi kurvata Veripalveluun?

1. Teho-painosuhde paranee: Luovuttamalla noin puoli litraa verta, kevennät kuskia
välittömästi. (Lasketaanko tämä tuningiksi? Kyllä!)

2. Ilmaiset kahvit: Veripalvelun taukopaikalla on tunnetusti hyvät eväät. Eikä maksa
mitään.

3. Oikeasti tärkeä syy: Vakavasti puhuen – me motoristit tiedämme, että tien päällä voi
sattua. Verenluovutus on helpoin tapa varmistaa, että kaveria autetaan, jos hätä
yllättää. Sinun luovutuksesi voi pelastaa kolmen ihmisen hengen.

Miten osallistut? Kurvaa lähimpään Veripalvelun toimipisteeseen tai luovutusbussiin.
Mainitse ilmoittautuessasi oman kerhosi luovutusryhmä nimi (tai SMOTOn veriryhmä), niin
pisteet ropisevat oikeaan osoitteeseen.
Haasta ajokaverisi mukaan, kypärä päähän ja hiha ylös – tehdään yhdessä hyvää!

Lisätietoja kampanjasta https://www.smoto.fi/veresta-hyvia-muistoja/
27
Tapahtumia / Vs: Tiedoksi Helsingin Moottoripyöräilijäkerho HMPK ry:n tapahtuma 13.6.2026
« Uusin viesti kirjoittanut Jouko S Toukokuu 29, 2026, 00:18:49 ap »

Ei millään pahalla, mutta ajaako Gruppon tiedotus ohi Helsingin Moottoripyöräkerhon järjestämän tapahtuman ykkös uutisen myötä Guzziclubin järjestämän 10v täyttävän ACGR rallin sijaan? Nämä kun sattuvat samalle viikonlopulle? En tarkoita sitä, että ko. Helsingin tapahtumaa pitäisi välttää, mutta ehkä kuitenkin meidän kotisivuilla pitäisi keskittyä Gruppon järjestämiin ja Moto Guzzeihin liittyviin tapahtumiin. Näinhän on menty tähän asti... Smotot jne erikseen.

Jouko
28
Tapahtumia / Tiedoksi Helsingin Moottoripyöräilijäkerho HMPK ry:n tapahtuma 13.6.2026
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Karjalainen Toukokuu 28, 2026, 09:18:37 ap »
Foorumin systeemit sensuroi tapahtumaan liittyvän sanan :o, joten info Gruppon kotisivulla: https://www.guzziclub.fi/hscms/news/291/161/2026-Tapahtumainfo.html
29
Tekniikkapalsta / Vs: 850 GT:n peräöljyn määrä
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Toukokuu 27, 2026, 05:03:29 ap »
GeeTeen viestiin sanoisin että on hyvä.
Itselläni oli poliisi-GT, Eka Guzzini rupisessa kunnossa. Poliisin entinen.Aikanaan kuuluin erääseen kerhoon, jossa oli jäsenenä, pari ex.moottoripyöräpoliisia. Kertoivat tarinoita. Eivät tykänneet yhtään. Epäluotettava, varaosia piti odottaa, ruma, erikoinen ajaa, paskat jarrut ja huonot valot. Kysyin tältä konstalta oliko jotain hyvää nii sanoi että huippunopeus. Silloin kun toimi. Intin että oliko muuta hyvää, Väitti että ei. Sanoi tykänneesä bemarista enemmän.
Joitain syit senaikaisten Guzzien suhteen oli se maahantuoja oli iso firma jolla ei pikkujuttuihin ollut kiinnostusta, Hankkijan toimiala oli ihan muualla eikä heillä ollut kiinnostusta ei osaamista moottoripyöriin, Vain maahantuonti. Siviileille Hankkija ei kyennyt myymään kuin muutaman GT:n. Sittemmin myyn siirtyi Pyynikin autotarvike -yhtiöön. Ei heilläkään ollut aiheeseen mielenkiintoa. Kävin Californiaa istumassa ja katselin hintalappua. Sillä rahalla sioi puolitoista Tuuttia ja puolen vuoden bensat.

Itse entisöin yhden poliisi-GT:n. Sen jälkeen ajoi sillä 60000 km ilman ongelmia. Kävin alppien tuolla puolen syntymäkodissaan mutta silloin ilmeni että ajettavuus on hyvä mutta jarrut ei. Vaan ei olleet alkuperäiset jarrukengät. Jälkeenpäin alkuperäisten jarrukenkien alumiinipintaan oli liimattu liian kovaa jarruhihnaa. Korjasin asian ja pyörä on kunnossa mutta käytössä muualla,

Peräoljyn suhteen.
Koska kardaanitunneli on teräsputkea niin sen sisäpuoli pitää puhdistaa liasta ja suojata ruostumiselta. Kuten kardaaniakselikin. Vaatii hieman vaivaa mutta kun korrosiot on putsattu ja on voideltu niin homma kunnossa, Edellyttää ettää että kardaaninivelen haitarikumi on ehyt.
30
Asiaa ja asian vierestä / Vs: MP-katsastus, ikuisuusasia?
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Toukokuu 27, 2026, 04:31:05 ap »
Vastaan vastaukseni päälle.
Jos tekee muutoskatsastusta vaativan moottoripyörän niin voin sanoa että kokemusta on. Riippuu viranhaltijasta milloin pitäisi ja milloin ei katsastaa moottoripyörä jos sitä on muunneltu. Virallista tietoa saa tästä organisaatiosta johon olen omatkin sormeni sohinut: mmaf testing oy

Sitten mmaf, rekisteröity yhdistys kuten pitää: https://mmaf.fi/

Jälkimmäinen on se jota itsekin olen ollut luomassa, osaltani, Olin silloin Smoton hallituksessa ja myöhemmin pj. Myös mmaf:n porukassa.
Siellä on alan asiantuntijoita ja jos tulee erimielisyyttä viranhatihoiden suhteen niin kannattaa kysya enstex edellä mainituista.mmaf.fi on rekisteröity  yhdistys,  Omat hitusvinkulani olen saanut lailliisiksi näiden organisaatioiden avulla. Toisaalta: oli hienoa olla myös luomassa tätä systeemiä. Vain sanoa, varman päälle, että mmaf on motoristein puolella vahvasti. Toki ristiriitojakin on tullut vastaa eli ei heidän hyväksynnästään ihan kaikki mene läpi mutta siellä on myös suuri osa niitä jotka voivat neuvoa. Kyse on rekisteröidystä yhdistyksetä ja olen ollut perustamassa. Maassamme on vahva osaaminen moottoripyörissä, Se ei koske korjaamoita vaan organisaatioita ja lainsäädäntöä.

Oen kovasti tyytyväinen siihen että omalla hallituskaudellani ja, sitä ennenkin, löytyi merkittävä määrä minua tietäväisempiä harrastajia ja ammattilaisia osallistumaan yhteiseen hyvään.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10