Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Verestä Hyviä Muistoja 2025
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Laine Syyskuu 04, 2025, 07:23:30 ap »
Tsemppiä guzzistit!
Vielä löytyy alle 65-vuotiaita luovuttajaksi kelepaavia porukasta.
Käykäähän tirrauttamassa pussukallinen pullasumpin ryydittämänä.
12
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Vanhat (<1967) Guzzit Suomessa?
« Uusin viesti kirjoittanut lounliraider Syyskuu 03, 2025, 10:47:01 ap »
Mukavia tiedonmuruja tihkuu, hienoa! Todella hieno pyörä Joukolla, olen joskus ajanut kaverin Nuovo Falconella ja pidin siitä kyllä. Jos Jouko aiot joskus luopua tuosta pyörästä, niin en pahastu yhteydenotosta...

Sattumoisin törmäsin carandclassic.com- sivustolla ilmoitukseen, jossa on kaupan -57 Zigolo Luumäellä, Suomessa. Hienossa kunnossa sekin mutta melkoisella hinnalla.

13
Varsinais-Suomi / Vs: V-S Gruppolaisten kahvittelut
« Uusin viesti kirjoittanut Kaijus Syyskuu 02, 2025, 14:47:50 ip »
Viime torstaina käytiin Rymättylässä Farmersgolf SPA:n isännän Heikin kutsusta. Pienen esittelyn ja kääretorttukahvien jälkeen
lähdettiin pelaamaan. Meitä oli sopivasti 12, kun isäntäkin lähti mukaan eli saatiin neljä 3-henkistä joukkuetta.
Hauskaa ja haasteellista oli ja parin kilometrin kävely sekä pallon lyöminen kävi kunnon päälle - varsinkin kun peliasut olivat vähemmän urheilulliset  ;D

 Kiitos isännälle ja kaikille mukana huitoneille.

Kuviakin olisi, jos vain pystyisi tähän liittämään.
14
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Vanhat (<1967) Guzzit Suomessa?
« Uusin viesti kirjoittanut Jouko S Syyskuu 01, 2025, 22:37:26 ip »

Minun Falcone 500 Turismo vm.1957 on Saksan tuonti vuodelta 2010. Siinä on vakiona: upside keula, takajousitus piilossa moottorin alla, säädettävä takajousituksen paluuvaimennus, keskiseisontatuki ja rengaspaineen ilmapumppu integroidussa telineessään. Myos ajon aikainen säädettävä ohjauksen vaimennus kuuluu mallin alkuperäiseen varustukseen. Yksi "makaava sylinteri", ulkoinen vauhtipyörä, Dell Orton kaasutin, 4 vaihdetta ja tehtaan ilmoittama silloinen teho noin 18hv. Ketjuveto. Rumpujarrut. Vaihdepoljin oikealla puolella, jarrupoljin vasemmalla. Moottori pyörii ns. vastapäivään. Öljynvaihto 3000km välein, renkaiden ilmanpaineiden tarkastus n.200 km välein. Aikakautensa huolettomin moottoripyörä sisarensa Airone 250 kanssa. Kuulemma valittu joskus muinoin maailman romanttisimmaksi moottoripyöräksi.

Jouko
15
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Vanhat (<1967) Guzzit Suomessa?
« Uusin viesti kirjoittanut lounliraider Syyskuu 01, 2025, 13:19:57 ip »
Tuo oma Zigolo on erittäin hyvin säilynyt alkuperäiskunnossa, ja kaikesta päätellen erittäin vähän ajettu, ja sen omistushistoria on tiedossa -90- luvun alusta saakka, joten ei ole sama. Mielenkiintoinen tieto joka tapauksessa.
16
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Verestä Hyviä Muistoja 2025
« Uusin viesti kirjoittanut Ripa Elokuu 30, 2025, 17:05:41 ip »
Tämän vuoden neljäs luovutus viime viikolla Tampereella.
17
Tekniikkapalsta / Vs: Breva 1100 venttiilikopan tiivistevaurio
« Uusin viesti kirjoittanut Junkers Elokuu 30, 2025, 14:09:05 ip »
Ongelma oli toki minullekin ennestään tuttu tältä foorumilta, jota olen seuraillut melko säännöllisesti koko sen ajan kun minulla on Moto-Guzzi ollut. Viestini tärkein anti onkin mielestäni se, että Vaasasta löytyi paikka, josta sai kohtuuhinnalla apua matkan jatkamiseen vaikka varaosaa ei löytynytkään.
18
Tekniikkapalsta / Vs: Breva 1100 venttiilikopan tiivistevaurio
« Uusin viesti kirjoittanut TimoEv Elokuu 30, 2025, 11:16:00 ap »
Tiivisteongelma on ainakin 15v sitten esiin tullut. Syynä on tehtaan vaihtama materiaali; En tinen vihreä oli paksuhto "elastinen", joka kiristyi ja tiivisti kopan. Uusi oli tumma ohut ja heikko. Tyypillisesti vetäytyi sisäänpäin.
Ongelma oli aikas yleinen, jopa Jenkkilässä sitä tuli esiin. Minulla matkalla kahdesti - toinen Ruåtsissa. Lieksan rallissa yhtä Norgea porukalla "korjattiin"...

Mikään erikoisempaa vikaa ei asiassa ole.
19
Tekniikkapalsta / Vs: Breva 1100 venttiilikopan tiivistevaurio
« Uusin viesti kirjoittanut Junkers Elokuu 30, 2025, 10:16:31 ap »
Vuotanut tiiviste ei ollut väriltään vihreä, pikemminkin ruskea taikka tummanharmaa.
20
Tekniikkapalsta / Vs: Breva 1100 venttiilikopan tiivistevaurio
« Uusin viesti kirjoittanut Urpo ja Turpo Elokuu 30, 2025, 08:14:44 ap »
Alkuperäisiäkin on kahta tyyppiä, vihreitä ja ruskeita. Ruskeilla on se ominaisuus, että rupeavat vuotamaan muutaman tuhannen käytön jälkeen. Olisiko tiiviste ollut noita huonompia ruskeita?
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10