Californian huollot ja erilaiset suunnitellut korjaustoimet alkavat pikkuhiljaa olemaan voiton puolella. Jossain vaiheessa kaikkien irrotettujen osien määrä alkoi kieltämättä vähän ahdistamaan, kai nämä joskus vielä oman paikansa löytävät takaisin. Tähän mennessä ovat löytäneet. Yksityiskohtiin menemättä, työ on ollut aika palkitsevaa. Ajan kanssa on saanut purkaa, tutkia rakenteita ja koota, eikä isompia ongelmia ole syntynyt. Yllättävää on tässä lähitarkastelussa ollut se, että aikaisempien huoltojen yhteydessä on syntynyt monenlaista "käytön jälkeä" erityisesti kiinnitysosissa, ruuveissa, pulteissa ja muttereissa. Ilmeisesti asialla on oltu huonoilla työkaluilla tai liikaa voimaa käyttäen. Tarkkana saa olla ettei pahenna tilannetta lisää.
Tavaraan on tullut tilattua SD:ltä, myös erilaisia pienempiä tai muuten vähäpätöisiä nippeleitä, kun kerran niitä on saatavilla. Mm. takajarru- ja vaihdepedaalien paininpintojen kumit tuli uusittua. Maksavat muutaman euron kappale ja taas mennään seuraavat 20 vuotta. Viimeisimpänä askareena irrotin öljypohjan (ensimmäistä kertaa kohdallani). Siinä yhteydessä tuli todettua öljypohjan kiinnityspulttien kuusiokoloruuvien kunnosta, että äkkiä uusia tilaamaan. Onneksi eivät vielä irrottaessa pitopinnat pettäneet. Samoin jarrusatuloiden uudet kiinnityspultit tuli tilattua. Korin osista mm. suorakaiteen muotoinen sivuheijastin on joskus hävinnyt, mutta niitäkin vielä löytyi. Myös etujarrunsäiliön hapettunut kansi vaihtui uuteen. Joskus pienellä rahalla saa paljon näkyvää viimeistelyä aikaiseksi.

Öljypohja ja sen korokepala on ollut tarkemmat tutkailun ja puhdistuksen kohteena. Korokepala + tiiviste oli jonkinlaisella muovimaisella liimalla kiinnitetty itse öljypohjaan. Kuuluuko olla näin? Itse öljypohjan tiivistettä ei käsittääkseni oltu millään liimalla tai massalla käsitelty - irtosi itsekseen, kun pultit oli poistettu. Öljypohjan ulkoisen pinnan puhdistus on aika työlästä kaikkine jäädytysrimoineen. Bilteman rasvan kylmäpoistoaine ensin ja sen jälkeen viimeistely sitruspohjaisella rasvan poistajalla tuotti aika hyvä lopputuloksen. Puhdistettu rasvakuiva-alumiini on varmaan hyvä imemään uutta likaa. Kannattako pintaa vielä käsitellä jollain suoja-aineella?
Guzzin moottorien käyntilämpötilat ovat olleet esillä ja toki itsenänikin kiinnostaa miten asian laita todellisuudessa on. Tänään tuli tilattua SD:ltä moottoriöljyn lämpömittari, joka on integroitu öljynmäärän mittatikkuun. Kuulostaa aika yksinkertaiselta ja on helposti siirrettävissä Calista toiseen isolohkoon eli V11.