Jarrut ovat selkeästi entisiä paremmat, mutta ei pysäytysvoimaa voi vieläkään kiitettäväksi kehua - aikautensa mukainen kuitenkin.
Muutamaan Californiaan (T3, Cali2 ja pariin Cali kolmoseen.) olen muokannut jarrut siten, samalla kun kumiletkut vaihtuivat metallipunosletkuihin, että jarrukahvasta toimivat molemmat etulevyt ja polkimesta vain takajarru.
Käsijarrun kahvasylinterin liikerata riittää kahdennettuunkin etujarruun. Samalla muuttuu kahvan puristusvoiman tarve pienemmäksi. Muutenkin jarrujärjestelmä yksinkertaistuu. Etujarrua tulee muutoksen jälkeen käytettyä enemmän ja tehokkaammin.
Samalla vaihtuu jarrunestekin liki kokonaan eli jarrujen lämmönsieto parenee. Jarrunesteeksi DOT4 niin ei tule ongelmia. Edellyttää tietysti että kumiosat kuten kumipalkeet jarrunestesäiliöiden kannen alla ovat ehdottoman ehyet.
Metallipunosletkuja tekevät mittojen tai mallin mukaan hydrauliikkaliikkeet. Usein voi värinkin valita. Myös itse koottavia jarruletkusettejä on kaupan. Sellaisen kokoaminen vaatii hieman vaivaa. Jos haluaa, esim museopyörään, paksummat ja mustat letkut niin olen laittanut pari kerrosta kutistesukkaa päällekkäin letkun päälle.
Etujarrun "kytkentä" on tapahtunut siten että kahvasylinteriltä lähtee letku oikean puolen jarrusatulalle johon tulee tuplapitkä banjopultti koska saman pultin alta lähtee letku vasemmalle puolelle. Ei tarvita erikseen haaroittimia ja ilmaus on helppoa sillä vasen satula irrotetaan ilmauksen ajaksi etupään oikealle puolelle ja nostetan niin korkealle kun letky yltää niin kaikki ilmat tulevat ulos yhdestä ilmausruuvista.