Kuten aiemmin vastasin niin Usit-tiiviste on monikertakäyttöinen oikein käytettynä, alumiinitiiviste kerran - kaksi käytettävä eli kun se leviää niin tiivistysteho menetetään ja muokkautuessaan alumiini kovettuu sekä kuparitiiviste joka muokkautuessaan kovettuu myös ja siten kertakäyttöinen.
Tyhjennysproppu löytyy aina alimmasta kohtaa ja on kannaltaan 17 mm. Kuvassa juurikin kohde "C".
Laitoin linkin räjäytyskuviin ja sama tieto löytyy myös huolto-ohjeesta.
Kun vaihteistoa täytetään niin pyörä pitää olla pystyssä ja vaakasuorassa. Liikatäyttöä ei kannat tehdä sillä liika tulee pois.
Mainittakoon että perävaihdekin täytetään vaaka-asennossa ja sitä varten pitää koko pyörää nostaa takaosastaan niin että haarukka on vaaka-asennossa tai irrottaa perävaihde ja tehdä öljynvaihto työpöydällä. Samalla tulee katsottua muutkin oleelliset huoltoa kaipaavat osat vetojärjestelmän takapäästä.
Pahvisia tiivisteprikkoja olen joskus, paremman puutteessa, käyttänyt mutta silloin voi tapahtua hiljaista suotamista ja propun ympäristö voi muuttua öljyiseksi. Muovisia en laittaisi niiden lämmössä pehmenemisen vuoksi mutta teflontiivisteen voisi laittaa. Mutta miksi vaivautua kun Usit-tiivisteitä ja alumiinitiivisteitä saa useista kohteista. Hydrauliikkaliikkeet ovat hyvä hankintakohde.
Usitista sen verran että sitä ei saa pyörittää kierteeseen vaan on oltava sellaista kokoa että se mahtuu painamalla paikoilleen eikä ole väljä. Usit-tiiviste on teräsrunkoinen ja siinä on kaksinkertainen kumihuuli jotka tiivistävät tehokkaasti.
Täyttö/tarkistuspropussa (Iso kromattu kuusiokoloavaimella avattava) on tiivistetty O-renkaalla. Samalla reissulla kun käy hydrauliikka- tai tiivisteliikkeessä voi senkin uusia. Malli tai itse proppu tiivisteineen mukaan. O-rengastiiviste on, varauksin, monikertakäyttöinen. Kumitiivisteitä ei kannata ostaa varastoon niiden kovettumisen takia. Pidempi säilytys ilmatiiviisti pimeässä jos niitä on tullut hankituksi. Perävaihteen propuissa on samanlaisia tiivisteitä.
Rekisterikilven kannattimesta: kuvista ei näy toista kiinnityskohtaa eikä sivuttaistuentaa. Kilpi kun on telineessään niin se heiluu ja tärisee voimakkaasti ja voi olla että se irtoaa ja kiinnityksestään. Tarkasti ottaen kilven kiinnitys ei täytä asetusta kilven näkyvyydestä tuossa paikassa eikä siinä näy e-hyväksyttyä rekisterikilven valoa. Säästyt moitteilta kun muutat kiinnityksen lailliseksi sekä sakoilta kun laitat myös valon.
Tässä valolaitteiden ja kilvenkiinnityksen käytännön ohjeita lyhyesti ja selkokielellä:
http://www.mmaf.fi/documents/Tekniikka-Valomaaraykset200802.pdf