DoNiin... Taisin olla onnellisten tähtien alla, kun Nevadani ecu-mappi oli tehtaan alkuperäinen Euro 2 kartta.
Ei turhia kuoppia ruiskutuksessa (kts. liitekuva) eli säädetty tehtaalla jo varsin hyvin kohdilleen.
Ilmankos on kulkenut niin mukavasti ja taloudellisesti (3,8 kaup. ja 4,2 maant.).
PaulDaytona meilasi kolme karttaa ja vihjaisi, että uudemmilla kyllä menee vain turhaan laihalle...
Eipä siis tarvinne muuta tehdä, kun sytytysennakkoa hiukan lisätä nykypäivän polttoaineelle ja odotella lambda juttujen aukeamista.
p.s.Toki voisi lisätä ruiskutusta 16% ja antaa fuel trimmien adaptoitua sen verran miinukselle.
Mitkähän tuon adaptoitumisen max. prosentit ovat ? 32% lisäys riittää E85:lle eli +/- 20% säätövara tekisi pyörästä helposti ja vaivattomasti flex-fuel vekottimen. Raa'alla E85:llä säätöä ja ropaamista vaatii ryypytyksen sekä kylmäkäyntikartan lisärikastaminen ja pelkkään adaptaatioon perustuvan säädön ongelmana on myös lisäpotkua ja taloudellisuutta tuovan 5-8 ast lisäennakon puute. Kokemuksen mukaan vasta se on se extra, joka saa bensiinin todella tuntumaan puhdittomalta menovedeltä.