Nyt kyllä Sami "Hyllykallion Beetle" Ikkala saa värkätä viimeistään pohjoisen tapaamisessa meikäläisen Cali Vintageen kehityskelpoisen alkukartan, kun näkyy osaavan homman erinomaisesti, ja tuollaiset karttameriitit löytyy! Ja minä haen säätö-öljyt!
Jo vuosi sitten hankin seosmittarin ja laajakaista lampdan ja nyt jo olen ne asentanut ja kalibroinut, ohjeiden mukaan, vieläpä. 360km olen mittaria ihmetellyt..16 ja 18 välillä näkyy seokset pääasiassa liikkuvan, yli satasen vauhdissa ehkä siinä 15 kieppeillä, sen alle ei mene normi ajossa ja 17 asteen ulkolämpötiloissa.
Kun ei mistään mitään juuri ymmärrä, ja jostain pitäisi aloittaa, niin olisihan mukava, jos joku auttaisi asiassa. Paul Daytonalta pyysin joskus viime syksynä Calin karttoja ajatellen sitä, että ilmansuodattinen koppa pois, mutta normi suodatin kuitenkin paikoilleen. Pakopuolella Lafranconi Competitzionit, mutta keskivaimennin orkkiksena. Paul vastasi, että valmiita karttoja ei ole, mutta suositteli kokeilemaan pelkkä lampda off ensimmäiseksi. Lähetti kuitenkin samalla kokeiltavaksi 1100 Sportin kartan hengitys-ja pakopuolen viritysten mukaan tehtynä ja Stonen karttakin taitaa olla yksi mahdollinen kokeiltava. Vois kait noita kokeillakkin? Idea olisi se, että orkkis putkilla en aja, jos ei ole pakko, ilmanputsari voi olla miten vaan(paitsi pestävän suodattimen kautta tuleva ääni on pois suljettu), kun vaan saisi vääntökäyrän mahdollisimman "suoraksi".
Innostusta asiaan olisi valtavasti, mutta ihan kaikkeen ei rakennusmestarin koulutuskaan sentään riitä!
Jouko