"beetle":n jutut kannattaa lukea vakavalla mielellä
Tässä yksi "quote" nimimerkin "beetle" tekstistä Wildguzzi -palstalla CO -säätöön liittyen: "With the 5AM ECU, it affects everything - Cold start, running idle, and yes, it does affect the entire rev range. However, it's effects are non-linear and it has the greatest effect at low revs. Lean best idle is pretty much what your are looking for."
Nillä ecuilla, joissa ei ole lambdaa (esim.15M) on CO -säätö käytössä. Niillä joissa on lambda mutta sen voi kytkeä pois käytöstä (15RC, 5AM) ilmaantuu CO -säätö tuossa "lambda off" -tilassa käyttöön (GuzziDiag). Tämä tuntuu olevan hyvin merkityksellistä. CO -säätö, josta on totuttu puhumaan vain tyhjäkäynnin yhteydessä (Work Shop Manual, katsastus esim. Saksassa), onkin nyt asia joka vaikuttaa merkittävästi. Ymmärrän tuon niin, että jos ei ole CO -mittareita käytössä, säädetään tyhjäkäynnillä, ja niin laihalle kuin mahdollista että tyhjäkäynti on hyvä. Ilmeisesti tämä on yleisempikin asia koska olen lukenut Aprilian Denso -ecujen kohdalla samaa, jos ostaa epromin joltain pajalta, olisi löydettävä CO -potikoille oikeat asennot (Dynokäyrät vrs. CO -mittaukset).
Ja aina kun tulee uutta softaa ecuun (kartat), pitäisi huolehtia että perusasiat ovat ensin kunnossa. Venttiilit, tulpat, suodattimet, imutasapaino, tps -reset tai TPS:n mekaaninen säätö (riippuen Guzzin mallista), itsemukautuvien arvojen nollaus.