Itsemukautuvien arvojen nollaus
(Nämä ovat niitä arvoja, joita voi valita niihin kahdeksaan ikkunaan GuzziDiag:in näytössä: Mukaut.osakuo. / Mukaut.tyhjäkä / Rikastuskerroin)
"
15RC kohdalla sillä ('itsemukautuvien arvojen nollaus') asetetaan kolme muistipaikkaa oletusarvoihinsa ('128', vastaa nollaa).
Mukautus osakuorma, Mukautus tyhjäkäynti ja rikastuskerroin. Numero 128 vastaa arvoa 0, 129 arvoa 1 ja 127 arvoa -1 jne. Normaalisti näiden arvojen kanssa ei olla missään tekemisissä, nehän "mukautuvat omineen". Korjaamo-oppaan mukaan itsemukautuvien arvojen nollaus on itse asiassa tarpeen vain silloin kun imupuolella vaihdetaan merkittävämmin osia, kuten imukurkkuja tai ruiskusuuttimia. Valitettavasti on kuitenkin käynyt ilmi, nämä arvot suurenevat satunnaisesti mikä vaikuttaa haitallisesti moottorin käyntiin. Jos siis esiintyy selittämätöntä huonoa moottorin käyntiä ja kaikki muu on tarkistettu, on järkevää nollata itsemukautuvat arvot. Ne ”opetellaan” sitten uudestaan. Nollaus on aina välttämätöntä jos vaihtaa koko ecun, siinähän on edellisen moottoripyörän ”opitut” arvot tai jos ecu on peräisin kokonaan toisen merkkisestä pyörästä, on muistipaikoissa ehkä täysin kelvottomia arvoja.
Esimerkki V7Classic (15RC); ennen/jälkeen/110 km ajon jälkeen:
Mukaut.osakuorma 128/128/120
Mukaut.tyhjäkä 100/128/124
Rikastuskerroin 128/128/128
CO Trim -128/-128/-128
TPS Trim 18/18/18
"
Edit 7.7: tekstiä Grisoghetto -palstalta:
"Kun käytössä on tehtaan kartta, ecu säätää syöttöä lambda-arvojen mukaan, näin tallentuvat itsemukautuvat arvot nollautuvat ainoastaan joko nollaamalla ne GuzziDiagilla tai katkaisemalla virta ecusta. Kun syöttää lambda-off kartan, ecu ei enää säädä syöttöä lambdan mukaan mutta jos ei nollaa itsemukautuvia arvoja, vanhat opitut arvot ovat vielä tallennettuna ja voivat aiheuttaa väärää syöttöä ja kone ei käy niin kuin 'kartta määrää'."