Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 524338 kertaa)

Pithecus

  • Viestejä: 52
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #315 : Kesäkuu 13, 2014, 22:20:39 ip »
Nyt on palikat olemassa dataloggaukseen. Noin tunnin tunaamisen jälkeen sain puhelimen keskustelemaan ECUn kanssa ja sain ScanM5X:llä logattua testipätkän jossa väänsin pari kertaa kaasun pohjaan kone sammuksissa. Logifilen avasin LogWorksin ohjelmalla joka piirsi siitä alla olevan käppyrästön. Täytyy vielä Innovaten AFR-mittarista kytkeä signaali ECUun niin sitten pitäisi tulla AFR:kin näkyviin käppyrästöön.

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 505
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #316 : Kesäkuu 16, 2014, 10:37:24 ap »
Sain kopioitua ECUn sisälmykset toisella yrittämällä, toivottavasti... Ekalla kerralla yhteys katkesi, kun nämä kaapelit eivät asetu kunnolla kohdakkain (toimii kun liitosta vääntää ja saa sen valon KKL-kaapelissa palamaan). Toisella kerralla meni (kai) loppuun asti ja teki bin-tiedoston työpöydälle. Lopussa kuitenkin reader ilmoitti, että "disconnected". Eli katkaiseeko ohjelma yhteyden kun homma on valmis vai katkesiko mulla yhteys aivan loppumetrillä? Bin-tiedosto on suuruudeltaan 320 kt. Lähetän tämän Ikkala sulle, josko voit katsoa, onko minulla nyt varmuuskopio vai ei :o

Hommaa mistraalin väliputki sen savustinpöntön tilalle niin saat valmiin kartan. Ja HYVÄN!(ainaki mun mielestä...  ::) )   Mukavampaa on kyllä tehdä ihan oma.
[/quote]

Tähän suuntaan varmaan menenkin, mutta voisin tänä kesänä koettaa modattua omaa tai Sport Corsan karttaa alkuperäisillä kilkeillä ennen kuin saan tuon väliputken mistraaleineen hommattua.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #317 : Kesäkuu 16, 2014, 10:45:29 ap »
Laita vaan,  paluupostina saat sen corsan kartan vai onko sulla jo se?

Ei siihen mitään "disconnected" ilmoitusta pitäisi tulla, tai sitte en vaan muista.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 505
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #318 : Kesäkuu 20, 2014, 13:25:46 ip »
Kokeilut jatkuvat, mutteivat ihan onnistu. Juhannuksen kunniaksi koetin asentaa Sport Corsan karttaa. Writeri IAW 5x V0.20 on kaiketi oikea. Tiedosto löytyi ja tuli "connecting...", sitten "initialization failed". Yhteys toimi Guzzidiagilla ja järkeen käyviä arvoja tuli moottorin käydessä ja ilman.

Yksi syy voi olla nuo kaapelit, jotka eivät kytkeydy kunnolla. Eli yhteys syntyy kun liitosta vääntelee sopivasti. Voisiko olla niin, että joku pinni, mikä tarvitaan kirjoittamiseen, ei saa kontaktia.

Onko kellään vinkkiä tähän kohtaan. Aika lähellä onnistuminen on. Seuraavaksi koetan kai jotain juhannustaikoja ;D

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 047
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #319 : Kesäkuu 20, 2014, 17:06:58 ip »
Aukaisin KKL-liittimen miinusjohtimen siirron vuoksi ja totesin juotosten olevan kohtuullisen amatööriluokkaa. Jos kontakti muuttuu liikuttelussa, niin se viittais jomman kumman liittimen löysään jousikontaktiin. Kontaktien vääntely jollain sondin tahi muun piikin avulla voi auttaa, mutta tällöin vaarana on  kontaktin katkeaminen. Tarkkana häätyypi olla.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Pithecus

  • Viestejä: 52
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #320 : Kesäkuu 20, 2014, 18:47:11 ip »
Onko mahdollista että ongelma olisikin plus ja miinus johtimien huono kontakti akun napoihin? Mulla GuzziDiagin yhteysongelmat on aina korjaantunut kun olen parannellut hauenleukojen kontaktia napoihin. Akun navoissa on (ainakin mulla) suojalakka ja hauenleuat ei pureudu kunnolla sen läpi. Nykyään puristan hauenleuat sormin kunnolla kiinni napoihin ja liikuttelen niitä niin että varmasti pureutuvat suojalakan läpi. Kun noin olen tehnyt niin koskaan ei ole ollut yhteysongelmia.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 047
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #321 : Kesäkuu 20, 2014, 21:07:57 ip »
Tämäkin on hyviin paljon mahdollista.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #322 : Kesäkuu 21, 2014, 00:28:38 ap »
Juhannukseksi tuli uusi versio "viitossarjalaisille"; V0.23 IAW5xReader -lukuohjelmasta, johon on lisätty tuki 59M -eculle Ducati -kansan iloksi. Lataussivulla lupaillaan näköjään myös kohta "Writer" -ohjelmaa samaiselle eculle. Sitten tärähtää suuri määrä Ducateja "GuzziDiag" -työkalujen tuen piiriin.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #323 : Heinäkuu 03, 2014, 18:56:33 ip »
Roplasin tuon TunerPron kanssa tänään niin sattumalta katsoin Torque-nimistä taulua. Lieneekö kukaan kokeillut mitä sillä tehdään? Tai hankkinut ulkomaantietoa?
Ylärivissä ovat numerot 1 ja 2, sarakkeissa kaikissa 100. Arvoilla 1 - 8. 
Tuli mieleen sivistymätön arvaus että onko kyseessä vaihteet 1 ja 2. ja niille prosenttiarvo tai muu 100-jakoinen arvo joka ilmaisee moottorin vääntömomentin maksimiarvon. Kierrosluku olisi 1 - 8 eli 1000 - 8000 alueella. Sitä vääntöä kun ei ole niin kovin paljoa että pitäisi rajoittaa. Joissain pyörissä tiedän olevan rajoitettu vääntömomenttia pienillä vaihteilla. Olisiko tämä siellä siksi että on olemassa optio moiseen? Luulisi huomaavan jos arvoksi laittaisi vaikka 20....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #324 : Heinäkuu 03, 2014, 20:16:54 ip »
Tajuaako Guzzin aivot edes mikä vaihde on tuvassa? Epäilen..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #325 : Heinäkuu 03, 2014, 21:19:19 ip »
Lainaus
Tajuaako Guzzin aivot edes mikä vaihde on tuvassa? Epäilen..
On niitäkin Guzzeja joissa on eri säädöt ajotilanteen mukaan valittavissa. Myös luistonesto. Tosin vasta seuraavan polven ajonhallinnassa. Pitää muistaa että sama moottorinohjaus- ja ajonhallintajärjestelmä on käytössä muissa, ehken kehittyneemmissä, moottoripyörissä. Kuten jo aiemmin kirjoitin GuzziDiag ja TunerPro hoitavat myös Ducatien, ym merkkien rinnakkaisia järjestelmiä samalla kaavalla. Näkyy pohja olevan pitkälti sama eli 5AM joita löytyy Breva, Sport, jne -osastolta. Siksi XDF-tiedosto avaa sellaisia "luukkuja" että niillä ei Guzzisti tee mitään. Itseä vain kiinnostaa se että jos kaikki nuo 100-lukemat eliminoi niin ottaako Guzzin 5AM siihen kantaa vai onko se vain "kuollut kirjain" taulukossa?
Tässä muutamia Ducateja joihin GuzziDiag, TunerPro ja niihin sopivat tässä luetellut .xdf-tiedostot passaavat:
V1.0 15M M900
V1.28 5AM S2-800R
V1.28 5AM S2-1000R DP
V1.0 5AM 848
V1.0 5AM 1098
V1.27 5AM 1198 328641831D
V1.27 5AM 1198 3213 PQ58
V1.0 5AM MTS1000 HW103
V1.0 5AM MTS1000 HW610
V1.28 5AM Multistrada 1100
V1.0 5AM Hypermotard 1100
V1.28 5AM StreetFighter

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #326 : Heinäkuu 03, 2014, 22:09:52 ip »
Guzzin tapauksessa lienee vaihteiston takaisinkytkentää vaativa toiminne olla kuollut.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #327 : Heinäkuu 04, 2014, 23:04:31 ip »
Guzzin tapauksessa lienee vaihteiston takaisinkytkentää vaativa toiminne olla kuollut.

Joo, ei nuo 5AM:t tunnista kun vapaan. Mutta uudessa calissa taitaa jo olla fiksumpi systeemi?

Jokuaika sitten tuli vastaa yksi stelvioon tehty virikartta jossa oli "torgue" taulussa yhdessä kentässä luku 120. Ei sillä tunnu mitään vaikutusta olevan. Tai sitten en vaan huomaa. Kyllä se mun omissa kartoissa nyt kuitenkin on nykyään mukana. Samoin "correction throttle positive movement"-taulussa oli lukuja.  Ne kyllä tuntuu vaikuttavan, kopsin nekin itelleni ;D Tuokin taulu on kaikissa tehtaan kartoissa luvulla 0.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #328 : Heinäkuu 05, 2014, 00:04:58 ap »
Itsemukautuvien arvojen nollaus
(Nämä ovat niitä arvoja, joita voi valita niihin kahdeksaan ikkunaan GuzziDiag:in näytössä: Mukaut.osakuo. / Mukaut.tyhjäkä / Rikastuskerroin)

"
15RC kohdalla sillä ('itsemukautuvien arvojen nollaus') asetetaan kolme muistipaikkaa oletusarvoihinsa ('128', vastaa nollaa).
Mukautus osakuorma, Mukautus tyhjäkäynti ja rikastuskerroin. Numero 128 vastaa arvoa 0, 129 arvoa 1 ja 127 arvoa -1 jne. Normaalisti näiden arvojen kanssa ei olla missään tekemisissä, nehän "mukautuvat omineen". Korjaamo-oppaan mukaan itsemukautuvien arvojen nollaus on itse asiassa tarpeen vain silloin kun imupuolella vaihdetaan merkittävämmin osia, kuten imukurkkuja tai ruiskusuuttimia. Valitettavasti on kuitenkin käynyt ilmi, nämä arvot suurenevat satunnaisesti mikä vaikuttaa haitallisesti moottorin käyntiin. Jos siis esiintyy selittämätöntä huonoa moottorin käyntiä ja kaikki muu on tarkistettu, on järkevää nollata itsemukautuvat arvot.  Ne ”opetellaan” sitten uudestaan. Nollaus on aina välttämätöntä jos vaihtaa koko ecun, siinähän on edellisen moottoripyörän ”opitut” arvot tai jos ecu on peräisin kokonaan toisen merkkisestä pyörästä, on muistipaikoissa ehkä täysin kelvottomia arvoja.

Esimerkki V7Classic (15RC); ennen/jälkeen/110 km ajon jälkeen:
Mukaut.osakuorma 128/128/120
Mukaut.tyhjäkä 100/128/124
Rikastuskerroin 128/128/128
CO Trim -128/-128/-128
TPS Trim 18/18/18
"
Edit 7.7: tekstiä Grisoghetto -palstalta:
"Kun käytössä on tehtaan kartta, ecu säätää syöttöä lambda-arvojen mukaan, näin tallentuvat itsemukautuvat arvot nollautuvat ainoastaan joko nollaamalla ne GuzziDiagilla tai katkaisemalla virta ecusta. Kun syöttää lambda-off kartan, ecu ei enää säädä syöttöä lambdan mukaan mutta jos ei nollaa itsemukautuvia arvoja, vanhat opitut arvot ovat vielä tallennettuna ja voivat aiheuttaa väärää syöttöä ja kone ei käy niin kuin 'kartta määrää'."
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2014, 21:16:22 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #329 : Heinäkuu 06, 2014, 00:32:20 ap »
"speedo correction" taulusta kokeiluja:

Brevoissa luku on 1630, sporteissa 1547. Jos haluaa matkamittarin näyttävän oikein on käytettävä lukua 1610, eturengas vakio kokoa 120/70/-17. Ero garminin naviin alle 100m/100km. Nopeusmittarissa virhettä luokkaa 110 mittarissa ja noin 104-105 todellista. 220 mittarissa 208 oikeasti. Se ei näköjään onnistu että sekä nopeus että matkamittari näyttäisi molemmat täsmälleen oikein.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125