Ehkä ollaan ratkaisun äärellä. Pitää lähtee perhejuhlaan. Huomiseen.
Nyt kotona kun en muutakaan keksinyt.
Stroboa siis koitin käyttää, muttei sieltä kurkistusaukosta näkynyt "mitään". Ei tyhjäkäynnillä eikä vähän kierrättäenkään.
Stetoskooppi vaikutti vallan vinkeältä vehkeeltä. Pikkaisen eri sävyinen ääni niistä ruutista kuului, mutta en prkl osaa siitä sen enempää sanoa. kas kun ihan samaan paikkaan ei sitä kooppia saanut siitä ruutassa, edes.
mutta.
otin oikean ruiskusuuttimen irti ja kaivoin esiin 1/3 litran vichypullon (lasia).
Pistin suuttimen pään juomapulloon ja käynnistin koneen. Se jaksoi juuri ja juuri käydä vasemmalla sylinterillä, eikä savuttanut yhtä paljon kuin molemmilla sylintereillä käydessään. Kyllä se pölläytti vieläkin harmaan (!) savun kun räppäsi kaasua.
Käytin konetta reilut viisi minuuttia tyhjäkäynnillä ja hieman korotetuilla kierroksilla. Tänä aikana pulloon tuli suunnilleen desilitra bensiiniä. Minusta määrä tuntuu suurelta mutta mietitäänpä.
Sanotaan että kuusi minuuttia ja desilitra. Tunnissa siis litra. Onko se paljon vai vähän, en osaa sanoa. Enkä sitä kelloakaan niin tarkkaan katsonut. Enkä sitä bensaakaan mitannut.
Kun sammutin koneen, ei suuttimesta tihkunut mitään. Kun pistin virrat päälle, ei suuttimesta vieläkään tihkunut mitään.
Huomionarvoista on ehkä kuitenkin, että kun ryhdyin tarkastelemaan tilannetta ja otin kartiomallisen ilmansuodattimen pois, oli läppärungon lattialla lusikallinen bensaa.
Siinä kun stroboilin ja nostin kierrokset ehkä kahteen tonniin (ei jenkamittaria), välillä moottori yskäisi ja pölläytti oikeasta ilmanputsarista savupilven. Tyhjäkäynnillä ei moista ilmennyt.
Suuttimet maksavat mitä lie, 200-300 euroa kappale, ettei ihan huvin ja varmuuden vuoksi tee mieli ostaa kahta uutta, mutta mutta mutta ...