Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Bensan hinta
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Toukokuu 27, 2026, 03:59:03 ap »
Mulla on tontti itämailla. Tiedän miten tislataan. Kätevää. Iltahömpsyt ja matkakin taittuu.
32
Asiaa ja asian vierestä / Vs: MP-katsastus, ikuisuusasia?
« Uusin viesti kirjoittanut motomatti Toukokuu 27, 2026, 03:54:56 ap »
Voi moikata oikalla kädellä. Kaasukahva on siinä asennossa mihin sen on kääntänyt. Minullakin on, Trikessä.
33
Tekniikkapalsta / Vs: Breva 1100 laturin hihna
« Uusin viesti kirjoittanut Junkers Toukokuu 26, 2026, 23:29:49 ip »
Brevan laturin hihna vaihdettu Piikkiössä Proitaliassa viime viikolla. Vanha hihna oli vielä hyvässä iskussa vaikka lienee alkuperäinen ja siten 20 vuotta vanha ja 48.000 km ajettu. Marko näytti hyllystä eräästä toisesta Guzzista vaihdettua laturin hihnaa, joka oli pyörinyt 70.000 kilometrin verran ja siinä oli jo reunoissa aika paljon rispaantumaa. Voisikohan tästä saada osviittaa järkevälle hihnan vaihtovälille. Toki hihnojen laadussakin lienee eroja.
34
Tekniikkapalsta / Vs: 850 GT:n peräöljyn määrä
« Uusin viesti kirjoittanut oulunguzzimies Toukokuu 26, 2026, 20:13:19 ip »
Kiitoksia GeeTee:lle vastauksesta, tuo auttaa eteenpäin.
35
Asiaa ja asian vierestä / Vs: Bensan hinta
« Uusin viesti kirjoittanut ALi Toukokuu 26, 2026, 10:11:17 ap »
Kyllä sitä mieluummin 1.60 € litrahinnalla tankkaa kuin 2.08 € (eroa 30%). Kulutus on siinä 6,5 litran paikkeilla Bellagiolla.
... etanoli pesee palotilat ja röörit oikein puhtaiksi kun se sisältää vettä.
Nestemäistä happea (34%) ennemminkin. Siitä se puhtaampi palaminen.
Suomen hinnoilla koko E85 homma lähinnä pelkkä maku-asia - taloudellisesti. Uusiutuvaa ja vähäpäästöistä ei suosita kuten esim. Ranskassa, jossa se maksaa nyt 0,856 €  (https://www.fuel-prices.eu/live/france/).
    Oma kiinnostus on ympäristön ohella enemmän teknistä laatua ja omalla pers-dynolla ajamisen naatintoa.
Sitä kun on ollut olosuhteiden oikusta aina vähän ja vähän enemmän turbo-diisseli tyyppi, niin tykkään sopivasta alaväännöstä 2-pyöräisilläkin.
36
Asiaa ja asian vierestä / Vs: MP-katsastus, ikuisuusasia?
« Uusin viesti kirjoittanut ALi Toukokuu 26, 2026, 09:48:34 ap »
     En niinkään pelkää pyörieni katsastuskelpoisuutta vaan ... 
Katsastus kun riippuu niin paljon katsastushenkilöstä ja annetuista ohjeista ym ym. Jos ruvetaan oikein syynäämään että on kaikki varusteet CE hyväksyttyjä (tavaratelineet. laukut. peilit, vilkut) eikä "liian" vanhoja esim renkaat, jarruletkut ja jarrunesteet. Asiat kun voi tehdä niin monella tavalla. Haastavaksi menee jos kaikille muutoksille vaaditaan viralliset hyväksynnät ja dokumentit (esim. ohjaustangon tai iskareiden vaihto) ja katsastus. Myös esim. jarrunesteen vaihdosta voidaan vaatia korjaamon kuitti todisteeksi. Itse huoltaminen tulee tällä estettyä ja käyttökulut kasvavat. :(
     Tällä hetkellä ei taida löytyä kovin montaa katsastajaakaan joka paljoakaan erilaisten moottoripyörien päälle ymmärtävät.
Muutama tuonti-/rekisteröintikatsastus omin silmin nähtynä oli ammattihenkilön pääasiallisena työkaluna Google-Internet. Italian kielistä vaatimuksenmukaisuustodistusta hän ei osannut lukea. Kierteli pyöriä (varoen niihin koskemasta) ja kysyi mm. onkohan tässä ABS jarrut. Annettuun vastaukseen tyytyen kirjasi kerrotun järjestelmään. No 1995 BMW ssä ABS onkin, muttei 2013 Bellagiossa.
Pyörät on kyllä kunnossa, mutta ylimääräistä stressiä tulee kalenteroida ajanvarauksia ja siitä ettei leima pääse vanhenemaan. Hyödyt onkin jo olemattomiksi ihan virallisestikin selvitetty.
 <->>  Varastetulla pyörällä itsensä telovaa usein päihtynyttä ja kortitonta kuljettajaa ei näillä keinoilla pysäytetä. ::)
     Traficomin mukaan Suomessa on n. 295 000 rekisteröityä moottoripyörää, joista aktiivisessa liikennekäytössä on noin 125 000 pyörää.
Eri merkkejä on yli 570 joten katsastushenkilöille tulee tarjolle runsaasti uuden oppimista. Katsastus työkin pitää suorittaa alle puolessa vuodessa ns. hyvän sään aikaan. :D 8)
37
Myyn / Akku YUASA YB18L-A - UUSI ***MYYTY***
« Uusin viesti kirjoittanut Pette Toukokuu 25, 2026, 10:27:41 ap »
***MYYTY****
Ostin vahingossa vanhaan -99 Nevadaan eri akun kuin oli tarkoitus. Olen aiemmin käyttänyt YB30L-B akkua, mutta kaupassa muistin väärin tyypin, ja he ehtivät hapottaa tuon YB18L-A akun. Ostin sitten oikeankin, joten myyn nyt tuon "väärän" akun, pois edullisesti tarvitsevalle.
Akku on hapotettu 19.5.2026 ja olen ladannut sen Ctekillä täyteen. Akku on siis täysin käyttämätön.

Tekniset tiedot akusta:
Akkutyyppi massalevy (lyijyakku) / Jännite 12 V / Kapasiteetti 18 Ah / Kylmäkäynnistysvirta 215 A / Navat  -  + / Pituus 180 mm / Leveys 90 mm  / Korkeus 164 mm

Jonkin tekoälyvastauksen mukaan akku olisi käypänen seuraaviin Moto Guzzi -malleihin:
•   Nevada 750 Classic i.e. / Aquila Nera – Vuosimallit 2004–2011
•   V7 Classic / V7 Café / V7 Racer (I-sukupolvi) – Vuosimallit 2008–
•   Breva 750 i.e. – Vuosimallit 2003–2009
•   California 1100 i.e. / EV / Special / Jackal / Stone / Aluminum – Vuosimallit 1994–2005
•   1100 Sport (kaasutin ja i.e.) – Vuosimallit 1994–1999
•   Quota 1100 ES – Vuosimallit 1998–2001
•   Centauro V10 – Vuosimallit 1996–2001
•   V35 Imola / Lario / Florida – Vuosimallit 1984–1992
•   V50 Monza / III – Vuosimallit 1980–1986
•   V65 GT / Lario / Florida – Vuosimallit 1984–1995
•   V75 / Targa – Vuosimallit 1992–1996
•   800 / 850 Le Mans I, II, III sekä V7 Sport

Akku on Lahdessa. En voi lähettää hapotettua akkua, joten vain nouto tai lähialueille voin tuoda.
Hinta on 50,-€ (maksoin akusta 92,-€).

Jos kiinnostaa puhelin 0400169927 / Petteri Kantoluoto
38
Tekniikkapalsta / Vs: California 1400 luistoneston varoitusvalo jää palamaan.
« Uusin viesti kirjoittanut KINDE Toukokuu 24, 2026, 17:42:19 ip »
Jos et aja valo palaa maailman tapppiin.
39
Asiaa ja asian vierestä / Vs: MP-katsastus, ikuisuusasia?
« Uusin viesti kirjoittanut Kurtsi Toukokuu 24, 2026, 10:30:43 ap »
Pannaan nimet muistiin. Vielä ne vaalitkin tulee.
Kuinkahan kauan mahtaa prosessissa mennä. Arvelen että jokunen vuosi. En niinkään pelkää pyörieni katsastuskelpoisuutta vaan turhaa vaivaa, rahanmenoa ja bureaukratisuutta ylipäätään
40
Asiaa ja asian vierestä / Vs: MP-katsastus, ikuisuusasia?
« Uusin viesti kirjoittanut ALi Toukokuu 24, 2026, 07:58:21 ap »
Ja suomalaismepit äänestivät pakon puolesta:  https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/15849
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10