Kirjoittaja Aihe: Uusi V100  (Luettu 33235 kertaa)

Omobono

  • Viestejä: 38
Uusi V100
« : Elokuu 27, 2021, 10:39:44 ap »
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2021, 16:15:40 ip kirjoittanut Kimmo Saarelainen »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #1 : Elokuu 27, 2021, 11:02:30 ap »
En inhoa. Ehkä vähän liikaa Bemarin F800:a ulkonäössä.
Hyvä että uusiutuvat silti!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #2 : Elokuu 27, 2021, 14:28:54 ip »
>> Comiven järven Civennasta saapuvat ensimmäiset kuvat upouudesta italialaisesta urheilumatkustajasta. Moto Guzzi esittelee uuden 1000 cc: n poikittaisen V -moottorin, jossa on yli 100 hevosvoimaa ja nestejäähdytys. Siitä tulee uuden malliperheen perusta. Näemme sen EICMA: ssa  <<

Voihan se olla hyväkin pyörä tuo urheilumatkustaja. Vaan ei oo mun pyörä...

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #3 : Elokuu 27, 2021, 15:25:29 ip »
Jäähdytetty nesteellä, 120 kopukkaa. Kyllä lähtee.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #4 : Elokuu 27, 2021, 15:42:03 ip »
Ihan rehellisiä kännykkäkamerakuvia helman alta... ;D

Katellaan sitten lisää, kun tulee kunnon kuvat.

Mutta tuo TT:n vertaus F800:seen oli aika osuva.
Tämäkin vielä! ! !

Henko

  • Viestejä: 340
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #5 : Elokuu 27, 2021, 17:39:20 ip »
>> Moto Guzzi esittelee uuden 1000 cc: n poikittaisen V -moottorin  <<

Tämä se vaan tulee aina vastaan näissä pitkittäisissä moottoreissa.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #6 : Elokuu 27, 2021, 18:44:12 ip »
Tällainenhan on minulla joskus jo ollu? Hnda CX500.
Sohc van Helmi.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #7 : Elokuu 27, 2021, 19:46:31 ip »
Laitan tähän terveisiä tehtaalle, jos siellä joku nyt näitä lukee:
Vesijäähdytteisessä on tärkeää, että lohkot viimeistellään siististi, eikä
luoteta siihen, että kiuashopeamaali peittää pienet kuprut.


NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #8 : Elokuu 31, 2021, 00:18:51 ap »
Tuon koneen ympärille voi tulla hyvinkin mielenkiintoisia versioita. Niitä odotellessa.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #9 : Elokuu 31, 2021, 23:06:03 ip »
Ennen oli harrastajia jotka vastustivat nestejäähdytystä. Onko niitä vielä?

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #10 : Syyskuu 01, 2021, 08:17:07 ap »
Vesijäähdytetyt moottorit ovat usein aika ruman näköisiä. Karmeana esimerkkinä
nykyaikainen Brough Superior. Siinä on tosin moni muukin paikka pielessä.

https://www.broughsuperiormotorcycles.com/models/super-sports-100/introduction

Toisaalta sähkömoottoreiden yleistyessä koko kauneuskeskustelun voi unohtaa ja
uusi sukupolvi sitten näkee niissä mitä näkee.


Junkers

  • Viestejä: 468
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #11 : Syyskuu 02, 2021, 00:01:43 ap »
Kuinkahan mahtanee tässä kehityshankkeessa käydä. Sähkökäyttöisiin kulkineisiin on kehityksen suunta ja vauhti osoittaa kiihtymisen merkkejä. Autopuolella monet valmistajat ovatkin jo paaluttaneet polttomoottorista luopumisen ajankohdan.   

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #12 : Syyskuu 02, 2021, 09:59:02 ap »
 :o Urpo & Turbon kommenttiin nyky Broughista: en mahda mitään mutta jokakerta kuvista tulee mieleen legomotskarit. Sinänsä aika makeaa että täysikokoiseen tuotteeseen on saatu vanhanajan mecano- industrial fiilistä.. Jotenkin hieman samaa henkeä kuin nyky inkkari scoutin koneessa. Brough kelpaisi omaan talliin ihan tuollaisena.
Joo.. ei kelpasi Guzziproto tuonnäköisenä talliini.. Hyvä alku? En muutenkaan ole ostajapotentiaalia kuin muutamien erittäin harvojen nykypyörien kohdalla.
(saas nähdä saavatko mitkään tehtaat sellaisen aikaiseksi)

Kieltämättä aika kokeellisenoloista on ollut tuo sähkömoottoripyörämuotoilu, en nyt kuitenkaan vielä lähtisi tyrmäämään etteikö estetiikka niihinkin löytyisi, nyt on vaan menty jokseenkin niin että kun akku on kulmikas..  :o

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #13 : Syyskuu 02, 2021, 12:20:21 ip »
Muistaako seniori väärin mutta eikös Guzzilla ollut tuollainen  kone esittelyssä joskus 80-90 luvulla. Siinä ei ollut pyörää ympärillä ehkä ne nyt on sen saanut valmiiksi. Jossai MP (suomalaisessa) lehdessä oli ainakin juttua ja kuvia. Netistä pitäisi loytyä jos kaivelee tai sitten ei

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Uusi V1000
« Vastaus #14 : Syyskuu 02, 2021, 12:52:26 ip »
2001 tuollainen synnytys ollut käynnissä:  https://www.motorcyclenews.com/news/2001/december/guzzi-enters-new-world/
2013 ollut myös huhua, että olisi Cali 1400:n jälkeen tuleva seuraava uutuus: https://www.cycleworld.com/2013/06/04/new-moto-guzzi-liquid-cooled-v-twin-engine-work-in-progress/
Varhaisin vesi-Vee esitelty jo 1948: https://cybermotorcycle.com/gallery/moto-guzzi-bicilindrica/Moto-Guzzi-1948c-2C-WC-Engine-MGM.htm

Täällä Gruppo palstallakin näemmä jutusteltu aiheesta 2015: https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=5370.msg43251#msg43251
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)