Kirjoittaja Aihe: Uusi V100  (Luettu 10570 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 529
Vs: Uusi V100
« Vastaus #30 : Syyskuu 11, 2021, 16:49:49 ip »
All in the family... Centauro oli liikaa aikaansa edellä.  Tuonon ja V100:n tangon "kytkimet" on samat.  Otin pari pysäytyskuvaa tehtaan esittelyvideosta.  Mikähän pyöreä "variaattori" siellä kardaanin puolella mahtaa olla?  Tuskin automaattivaihteisto kuitenkaan, olisiko kytkin otettu pois vakiopaikaltaan, kovasti lyhyt moottori on sivusta katsottuna?
V11 - it defines you.

@

  • Viestejä: 474
Vs: Uusi V100
« Vastaus #31 : Syyskuu 11, 2021, 17:23:39 ip »
Osa porukasta on ilmeisesti sitä mieltä että kaikki muut adventurer-pyörien valmistajat samoin kuin miljoonat käyttäjät ovat yksinkertaisesti väärässä eivätkä edes ymmärrä sitä. Yli tuhat kuutioinen ja yli sataheppainen adventurer pyörä on tarpeeton kapistus sillä Suomessa saa ajaa pikkuteillä max 80 km/t.  Miksi sitten pyöriä kuitenkin ostetaan, jos niillä ei tee mitään?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 343
Vs: Uusi V100
« Vastaus #32 : Syyskuu 11, 2021, 19:16:58 ip »
All in the family... Centauro oli liikaa aikaansa edellä.  Tuonon ja V100:n tangon "kytkimet" on samat.  Otin pari pysäytyskuvaa tehtaan esittelyvideosta.  Mikähän pyöreä "variaattori" siellä kardaanin puolella mahtaa olla?  Tuskin automaattivaihteisto kuitenkaan, olisiko kytkin otettu pois vakiopaikaltaan, kovasti lyhyt moottori on sivusta katsottuna?

Laatikko itsessään on aika lyhyt. Veikkaan, että on siirrytty periaatteessa samaan rakenteeseen, kuin poikittaismoottorisissa yhtenäismoottoreissa. On vaan jaettu vähän romujen paikkaa. Kytkin tuolla pylpyrässä todennäköisesti majailee, kun siinä on hydraulinen työsylinteri päällä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 805
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Uusi V100
« Vastaus #33 : Syyskuu 11, 2021, 20:59:06 ip »
Yli tuhat kuutioinen ja yli sataheppainen adventurer pyörä on tarpeeton kapistus

 Mä oon aivan samaa mieltä.
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, GL 1500 SE -97, BMW R1100S, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Pulmu

  • Viestejä: 212
Vs: Uusi V100
« Vastaus #34 : Syyskuu 11, 2021, 21:45:17 ip »
yli sataheppainen adventurer pyörä on tarpeeton kapistus sillä Suomessa saa ajaa pikkuteillä max 80 km/t.

Se mikä itse kullekin on riitttävästi riippuu itsestä. Mulla Grisossa takakumilla 110 ja tuntuu että tehoa on juuri sopivasti, ei jää jalkoihin eikä karkaa käsistä. Aikoinaan koeajoin Bellagion joka oli muuten tosi käteenkäypä mutta kone mun mielestä alitehoinen muuten mukavaan pyörään. Tietty jos ei kummempaa urheilullisuutta pyörältään kaipaa niin sittenhän riittää vaikka kevari, kyllä silläkin Suomen nopeusrajoitukset tulee vastaan.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

jjp

  • Viestejä: 201
Vs: Uusi V100
« Vastaus #35 : Syyskuu 11, 2021, 22:19:48 ip »
Miksi sitten pyöriä kuitenkin ostetaan, jos niillä ei tee mitään?

No, kun "mulla on isompi ko sulla".
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

TunturiTT

  • Viestejä: 11 343
Vs: Uusi V100
« Vastaus #36 : Syyskuu 12, 2021, 00:14:03 ap »
https://youtu.be/I9iGN6ib47M

Guzzilta kuulostaa.

Hmmm. Venttiilikoneiston ääniäkin on hyvällä mielikuvituksella erotettavissa äänestä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

  • Viestejä: 644
Vs: Uusi V100
« Vastaus #37 : Syyskuu 12, 2021, 06:30:16 ap »
V100 Mandello.  Juhlavuoden kunniaksi ; Mahtaako juhlavuoden kunniaksi irtoaa moottorista 100 hv ja kuutiot olla jämpti 1000 cm3 .
 Heino moottoripyörä. Jännittävä kuulla: Teho / kierrokset, vaihteiden lukumäärä, istuimen korkeus, lisävarusteet, takuu ja tietysti mp,n hinta.
 ( tai onko myös puoliaut tai autom versio ). Entäs tankki- volyymi ( ja myöhemmin kulutusarvot.) Ja toimitusaikaa jos haluaa...

Jallu

  • Viestejä: 119
Vs: Uusi V100
« Vastaus #38 : Syyskuu 12, 2021, 08:49:21 ap »
Ihan hyvältä aihiolta näyttää.  Nykyisten ( ja tulevien )  päästömääräysten valossa tuo vesiversio on luonnollinen jatkumo. Erilaisia versioita odotellessa.  Tuosta sähkökulkimien kiimasta sen verran että jo vuosikymmeniä  sitten (-80 luvulla) päätettiin juhlavasti monen valtion johdon tasolla että ydinvoimasta luovutaan muutaman vuosikymmenen sisällä (m.m. Ruotsi ja Saksa ). Suomessa eräälle vihreälle porukalle oli jopa kynnyskysymys hallituksessa olemiselle  ydinvoimasta luopuminen. Kovin on hiljaista tuolla rintamalla nykyään. Joten kyllä niitä bensamyllyisiä autoja ja prätkiä joku tekee vielä pitkään, uhosta huolimatta.

@

  • Viestejä: 474
Vs: Uusi V100
« Vastaus #39 : Syyskuu 12, 2021, 19:23:41 ip »
Yli tuhat kuutioinen ja yli sataheppainen adventurer pyörä on tarpeeton kapistus

 Mä oon aivan samaa mieltä.

Kaikki eivät ole. Nuo speksit ovat tavallaan minimi kun tavoitellaan hyvää adventurer-pyörää, jolla voi tarvittaessa myös ajaa autobaanaa 1000 km päivässä. Soralla nuo tehot ja kuutiot kyllä riittävät mainiosti ja viime kädessähän kaiken ratkaisee ajettavuus. Suomalaisten näkökulmaa asiaan ei tietenkään kysy kukaan, vaan sitä valmistetaan mitä muualla ostetaan.

Euro5 standardin myötä myös monien adventurer-pyörien markkinat menevät uuteen uskoon. Esim Yamaha Super Tenere 1200:n valmistus on loppunut. Sattaa olla että palataan "järkevimpiin" mitoituksiin tehossa ja kuutiotilavuudessa eikä kilpailla siitä "kenellä on isoin". Olen lähes varma ettei Guzzi jätä tätä markkinarakoa hyödyntämättä. Tuskin V100:n ja TT85:n risteyttäminen olisi kovin kummonen juttu Mandellon miehiltä.

@

  • Viestejä: 474
Vs: Uusi V100
« Vastaus #40 : Syyskuu 13, 2021, 08:13:16 ap »
Juttu V100:sta:

"Guzzi specialists Classic Co. either have inside info or are master speculators. They’ve pointed out a large airbox where the tank would go, an under seat fuel tank, and a four-valve-per-cylinder engine layout that can be bumped to 1,300 cc and used in a wide variety of applications."

https://www.bikeexif.com/motorcycle-news-september-12-2021?omhide=true


Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Uusi V100
« Vastaus #41 : Syyskuu 13, 2021, 18:22:31 ip »
Enpä nyt kaipaa adventurepyörää oli tehot sitten mitä tahansa, mutta tämä uusi Guzzin  V100 Sport Touring kyllä kelpaisi. Onko teknisistä spekseistä jo mustaa valkoisella, kun ei ole vielä sattunut omiin silmiini? Itsellä on tuollainen 20 vuotta vanha Aprilian RSV Mille R, jossa on 60 asteen V2 vesijäähy ja 4 venttiiliä per pytty (Rotax moottori). Siis aika sama setti moottorin osalta. Siitä otettiin jo 2 vuosikymmentä sitten 128 hp . On tämä tervetullut uudistus Guzzilta ja jo ollut korkea aikakin sellaiselle ;D.

Yli tuhat kuutioinen ja yli sataheppainen adventurer pyörä on tarpeeton kapistus

 Mä oon aivan samaa mieltä.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

motomatti

  • Viestejä: 12 696
Vs: Uusi V100
« Vastaus #42 : Syyskuu 13, 2021, 18:40:10 ip »
Katsellut tässä tehojen ja päästötasojen tietynlaista ristiriitaa.
Kalliit merkit ja mallit tekevät kalliita ratkaisuja että pysyvät päästöluokkien sisällä. Monet tyytyvät alempiin tehoihin mikä sekään ei ole vahinko sillä kyllä 100 hp on ihan riittävä teho normipäristelyyn. He jotka tarvitsevat huipputehoja maksavat myös niihin liittyvistä ratkaisuista. Toisaalta huvittaa että yli kymmenen vuotta vanhat pesevät kulussa nykyiset vakiopyörät. Havaittavissa on että vain jotkin valmistajat tekevät kapeaa segmenttiä niitä malleja joissa on kaikki nykyajan hilkkeet.

ALi

  • Viestejä: 1 031
Vs: Uusi V100
« Vastaus #43 : Syyskuu 13, 2021, 20:08:19 ip »
Kuten linkatussa BikeExif, niin myös youtuben Italialais toimittaja otaksuu, että punainen versio olisi ns riisuttu malli ja tuo vihreä paremmin varusteltu juhlamalli. Juhlamallissa olisi Öhlinsin sähkösäätöinen alusta ja jotain muita herkkuja. Vaihteisto on mahdollisesti 6 vaihteinen ja kytkin nestetoiminen (kuvat).
Aika näyttää... toivotaan, että Piaggio tavoittelee Guzzilla ideaa olla konsernissa tyylikäs ja elegantti premium merkki.
Ensiasennusrenkaista on päätelty, ettei V100 ole SuperSport vaan ryhdikkäästi istuttava SportTouring.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Uusi V100
« Vastaus #44 : Syyskuu 13, 2021, 20:44:43 ip »
Sport Touring tällä uudella tekniikalla on mielestäni hyvä valinta ja suunta nyt Guzzille. Piaggiolla on Superbike luokkaan valmiina tuote Aprilia -perheessä (RSV4) ja taas Sport Touring pyörä nykyisellään puuttuu. Itsellä on vain näitä vanhempia (vm 1996,1998 ja 2001) pyöriä tallissa, mutta tässä voisi olla se ensimmäinen uusi Guzzin Motoehdokas talliin.

Guzzin mallistossa on aiemmin ollut urheilullisia pyöriä ja merkin perinne nojasi myös kilpapyöriin (tosin ne ovat sieltä 40-50 luvulta). Olen aika vakuuttunut, että maailmalla on paljon potentiaalisia asiakkaita laadukkalle hyvistä osista kasatulle Sport Touring moottoripyörälle. Sekä vanhemmat Guzziin viehättyneet motoristit ja uudempi nuori sukupolvi saattavat löytää tästä V100:sta yhteisen mielenkiinnon kohteen. TT V85 on hyvä esimerkki siitä, että tuotekehitys kannattaa ja kauppa käy.

Sen verran palaan tähän teho/päästöasiaan. Esimerkkinä kaveri osti Ducatin uusimman Multistardan (V4), joka on sitä uusinta europäästöluokkaan. Vähän tämä samainen kaveri ihmetteli miten uusi pyörä voi olla ekologisempi, kun satasella menee 1-1,5 litraa enemmän polttoainetta kuin aikaisemmalla Multistradalla. Noin 6,5 - 7 ltr/100 km menee bensaa ja autobaanalla vähän enemmän. Tehoja taisi olla sen 170 hp ja niillä kanttilaukuilla ja muutenkaan pyörän kanttimuotoilulla ei kyllä polttoainetaloutta edistetä. Kai se sitten paikallaan kaasutellessa mittailtuna on ökölooginen ;D.


Kuten linkatussa BikeExif, niin myös youtuben Italialais toimittaja otaksuu, että punainen versio olisi ns riisuttu malli ja tuo vihreä paremmin varusteltu juhlamalli. Juhlamallissa olisi Öhlinsin sähkösäätöinen alusta ja jotain muita herkkuja. Vaihteisto on mahdollisesti 6 vaihteinen ja kytkin nestetoiminen (kuvat).
Aika näyttää... toivotaan, että Piaggio tavoittelee Guzzilla ideaa olla konsernissa tyylikäs ja elegantti premium merkki.
Ensiasennusrenkaista on päätelty, ettei V100 ole SuperSport vaan ryhdikkäästi istuttava SportTouring.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.