Sport Touring tällä uudella tekniikalla on mielestäni hyvä valinta ja suunta nyt Guzzille. Piaggiolla on Superbike luokkaan valmiina tuote Aprilia -perheessä (RSV4) ja taas Sport Touring pyörä nykyisellään puuttuu. Itsellä on vain näitä vanhempia (vm 1996,1998 ja 2001) pyöriä tallissa, mutta tässä voisi olla se ensimmäinen uusi Guzzin Motoehdokas talliin.
Guzzin mallistossa on aiemmin ollut urheilullisia pyöriä ja merkin perinne nojasi myös kilpapyöriin (tosin ne ovat sieltä 40-50 luvulta). Olen aika vakuuttunut, että maailmalla on paljon potentiaalisia asiakkaita laadukkalle hyvistä osista kasatulle Sport Touring moottoripyörälle. Sekä vanhemmat Guzziin viehättyneet motoristit ja uudempi nuori sukupolvi saattavat löytää tästä V100:sta yhteisen mielenkiinnon kohteen. TT V85 on hyvä esimerkki siitä, että tuotekehitys kannattaa ja kauppa käy.
Sen verran palaan tähän teho/päästöasiaan. Esimerkkinä kaveri osti Ducatin uusimman Multistardan (V4), joka on sitä uusinta europäästöluokkaan. Vähän tämä samainen kaveri ihmetteli miten uusi pyörä voi olla ekologisempi, kun satasella menee 1-1,5 litraa enemmän polttoainetta kuin aikaisemmalla Multistradalla. Noin 6,5 - 7 ltr/100 km menee bensaa ja autobaanalla vähän enemmän. Tehoja taisi olla sen 170 hp ja niillä kanttilaukuilla ja muutenkaan pyörän kanttimuotoilulla ei kyllä polttoainetaloutta edistetä. Kai se sitten paikallaan kaasutellessa mittailtuna on ökölooginen
.
Kuten linkatussa BikeExif, niin myös youtuben Italialais toimittaja otaksuu, että punainen versio olisi ns riisuttu malli ja tuo vihreä paremmin varusteltu juhlamalli. Juhlamallissa olisi Öhlinsin sähkösäätöinen alusta ja jotain muita herkkuja. Vaihteisto on mahdollisesti 6 vaihteinen ja kytkin nestetoiminen (kuvat).
Aika näyttää... toivotaan, että Piaggio tavoittelee Guzzilla ideaa olla konsernissa tyylikäs ja elegantti premium merkki.
Ensiasennusrenkaista on päätelty, ettei V100 ole SuperSport vaan ryhdikkäästi istuttava SportTouring.