Tuo Jouko Ässän kuvailema Vintagen tankin ylitulviminen tankkauksen jälkeen oli tuttu juttu itsellekin. Kannatti jättää poutasäällä tankkaaminen munkkipossun jälkeen ja saman tien baanalle. Varsinkin kun oli Bagsterin nahka siinä päällä.
V11 Guzzin kanssa tuli eteen viime syksynä sellainen homma, että kun ajoin sadepäivän jälkeen tankille, pyörä sivutuelle ja avasin korkin, niin siinä urassa kellotti valtava pisara pintajännityksen varassa. Sitähän piti mennä heti sormella kokeilemaan, että onko bensaa vai vettä. No se sormella kokeileminen oli tietysti takuuvarma homma saada ne vedet lirahtamaan tankkiin saman tien. Taisi käydä muuten seuraavassa tankkauksessa samat, mutta kuten motomatti tuossa aiemmin kuvaili, niin mitään kakomista ei esiintynyt. Sinne liukeni.
Tässä viime mainitussa tapauksessa oli kyseessä tietysti sen ylivuotoputken tukkeentuminen ja siimaleikkurin siima tuntui olevan oiva työkalu sen avaamiseen. Toki paineilmalla ryyditettynä. Mutta jos on tosiaankin sellainen normi mustanraudan putki missä korropeikko on viettänyt jonkun vuoden orgioitaan, niin pelkällä paineilmalla voi saada kyllä helposti reijän kylkeen.
Ennakoiva huolto on tuossakin varmasti parasta. Siimaa tai paineilmaa jo ennen tuokkoon menoa.