Lieneekö joku ero Nevadaan m. -11 kun minulla ohjekirjan moottoriöljy on 10W-60. Muut öljyt ovat juuri nuo. Huoltoväli on Nevadalla 7500 km.
Moottoriöljyn pinnankorkeuden mittaus onkin oma tieteen haaransa. Tutkimusteni mukaan on saman tekevää: onko sivutuella vai pystyvatupassissa. Tikku kai menee niin keskelle öljytilaa. Joissakin ohjeissa sanotaan, että kierretään öljytikun korkin kierre pohjaan ja sitten takaisin auki ja sitten luetaan tulos. Minun alkuperäisessä käsikirjassa kyllä sanotaan, että tikku puhtaaksi, työntö reikään, ei kierretä korkin kierrettä pohjaan vaan vedetään suoraan ulos ja luetaan. Onneksi kummallakin tavalla saadaan tulos, jotka mahtuvat ylä- ja alamerkkien toleranssiin. Ennen mittausta pitää ajaa kone kuumaksi ja sitten antaa seistä n. 10 min. muuten tulee väärä tulos.
Liikaa öljyä ei myöskään pidä laittaa.
Perän öljymäärästä on myös kaksi koulukuntaa. Toiset laittavat perän vatupassiin, nostamalla takarengsata, ja sitten öljyä niin, että on tarkastusaukon alareunassa. Toinen käsikirjan ohje neuvoo pitämään takapyörän normaaliasennossa, siis hiukan takaviistoon, niin kun se paikoillaan normaalisti on, ja tällöinhän öljyä menee hiukan vähemmän. Olen huomannut, että suuremmalla öljymäärällä perä kuumenee enemmän. Vatkaa kai sitä soppaa ja tekee häviöitä.
GuzziDiag on hauska lisämahdollisuus, mutta harvoin välttämätön. Sitten sitä tarvitaan kun säädetään imusynkkaa ja nollataan TPS. Tai jos on jotain häiriöitä, vikalamppu, ja halutaan lukea vikakoodit korjauksen helpottamiseksi. Lueskele se keskusteluketju täältä.
Vihreää lamppua en satulan alla tiennyt olevankaan.

Kolminapainen tyhjä liitin hentojen johtimien päässä on diag-liitin. Siihen tarvitaan vielä virtuaaliporttimokkula ja tietokone ja siihen diagnostiikkaohjelma ja virtuaaliportin ohjelma. Ne kaikki kyllä on helppo järjestää.
Onnea harrastukselle.