Kirjoittaja Aihe: Kumpa Guzzikin  (Luettu 58921 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #90 : Lokakuu 13, 2017, 23:14:05 ip »
Kyllähän se kokeilla pitää.
Lariosta sen verran, että kyllä siinä ainakin 60 jonka oli, kun sillä olen ajanut 200+ GPS:n mukaan. Tietenkin suljetulla alueella..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Passo Stelvio

  • Viestejä: 121
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #91 : Lokakuu 14, 2017, 09:24:59 ap »
Hevosvoimilla myydään ja väännöllä ajetaan.
Mihinköhän on jäänyt aikojen saatossa Ippogrifo ja joskus yheksäkut luvun taitteessa esitetty vesijäähdytteinen v2. Guzzilla on ollut jotenkin tapana esitellä valmiita tuotteita jotka on sitten kaikessa hiljaisuudessa kuopattu

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #92 : Lokakuu 14, 2017, 12:21:02 ip »
Hevosvoimilla myydään ja väännöllä ajetaan.
Mihinköhän on jäänyt aikojen saatossa Ippogrifo ja joskus yheksäkut luvun taitteessa esitetty vesijäähdytteinen v2. Guzzilla on ollut jotenkin tapana esitellä valmiita tuotteita jotka on sitten kaikessa hiljaisuudessa kuopattu

Yrityksen/omistajan talousviisaat laskevat kuluja ja saatavissa olevia tuottoja ja toteavat että ei kannata. Varsinkin kaikenlaisten uusien kehitelmien markkinoille tarjoaminen on taloudellinen riski jota ei haluta ottaa.
Voi tietysti olla että on esitelty uusi rakenne ja todettu myöhemmin että ei toiminutkaan odotetusti.

Jos jokin rakenne edellyttää kalliita komponenttejä on sekin riski. Parempi on luottaa vain vanhaan....

Ippogrifo oli hauskan näköinen laite mutta ilmeisesti edellä aikaansa. Varmaan oli ajateltu että liian futuristinen. Itse olin aikoinaan kiinnostunut hankkimaan kyseisen laitteen.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #93 : Lokakuu 14, 2017, 15:42:20 ip »
Riitti mulle kyllä ihan hyvin. Mihin enempää tarvitaan kun tiellä ajetaan?

Siellä Tampereen lähellä on pari isoa mäkeä, Floridan 52 hv ei oikein jaksanut meikäläistä ylös kiskoa (eikä laihduttaminen ole toistaiseksi onnistunut), mutta Nevadan 48 hv jaksoi oikein hyvin. Ja itse asiassa Nevada-mallin pitkän uran aikana teho ei noussut, mutta vääntö kasvoi.  :D
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #94 : Lokakuu 14, 2017, 16:12:53 ip »
Samahan oli tuon V7 kakkosen kanssa. Kun tuli se uusi kansirakenne, vääntö kasvoi ja teho ei.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #95 : Lokakuu 14, 2017, 16:15:45 ip »
Ei täälläpäin mitään isoja mäkiä ole. Parilla valtatiellä lännempänä on parit mäet mutta Sasinmäki on loiva ja Sarkolan Ahde on jyrkempi mutta lyhyt. Ei niissä ihmeemmin voimaa tarvita. Hyviä paikkoja ohitteluun koska molemmissa on ohituskaista.

Omobono

  • Viestejä: 38
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #96 : Lokakuu 14, 2017, 18:50:14 ip »
Kyllä uusi kansirakenne nosti ihan tuntuvasti tehoja sekä vääntöä

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #97 : Lokakuu 14, 2017, 19:06:20 ip »
Ei täälläpäin mitään isoja mäkiä ole. Parilla valtatiellä lännempänä on parit mäet mutta Sasinmäki on loiva ja Sarkolan Ahde on jyrkempi mutta lyhyt. Ei niissä ihmeemmin voimaa tarvita. Hyviä paikkoja ohitteluun koska molemmissa on ohituskaista.

Täältäpäin katsottuna on Tampereelle päin ja näyttäisi olevan tarkoittamani mäki noin Turuntie 1870 paikkeilla, kumpaankin suuntaan.
Joo, ohittaa voi, mutta ei Floridalla viitosvaihteella...
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #98 : Lokakuu 14, 2017, 20:12:37 ip »
Kyllä uusi kansirakenne nosti ihan tuntuvasti tehoja sekä vääntöä

Joo, nousi aikaisempaan ilmoitettuun asti  :D
Prosentteina kylläkin ihan hyvin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #99 : Lokakuu 16, 2017, 18:47:32 ip »
Seuraavassa vaiheessa, 100-vuotisjuhlien tuntumassa, tulee se Piaggion lehdistötiedotteessakin lupaama uusi, radikaali, ja täysin uudistettu moottori. Toivottavasti ainakin osittain vesijäähdytetty. Uusi moottori muuttaa myös Guzzin V-2 perinnettä, aivan kuten tapahtui lähipitäen 40 vuotta loistavaa mainetta keränneen yksi-sylinterisen muuttuessa V-kakkoseen.. Ja synttäriyllätyksenä tulee myös täysin uusi runko ;D! Voima yhdistettynä ajettavuuteen palaavat Guzzin kultaisen 50-luvun mittoihin!  

Tätä Guzzin ylösnousemista myös odotellessa. Kesän aikana tuli mietittyä uutta tai uuden veroista Guzzia mutta ei vaan nappaa retromallit tai cruiserit. Niiden markkinointikin on  kokolailla teennäistä mainostoimiston tusinatavaraa. Jotenkin omalla kohdalla nämä vanhemmat pyörät vetivät taas pidemmän korren. SportGuzzin aukkokin täyttyi viimein ;D. Näitä nykyisiä pärriä tulevat vuodet rassaillessa voikin kaikessa rauhassa odotella, josko jotain uutta ja mielenkiintoista tulisi Mandellon tehtaalta.  
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #100 : Lokakuu 16, 2017, 19:08:04 ip »
Cruisereiden ja retromallien osalta Guzzi ui kokolailla valtavirrassa ja on siellä pikkutekijä.
Guzzilla ei ole esittää mitään sellaista sporttimallia joka kiinnostaisi urheilullisen genren valtavirtaa. Tilanne on nyt tasan 0.
Jos sporttimalli tulee niin siihen ehkä joillakin ikääntyneillä kuluttajilla on kiinnostusta mutta valtavirta virtaa todennäköisesti aivan jossain muualla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #101 : Lokakuu 16, 2017, 21:01:33 ip »
Guzzilla on ollut paljon sellaisia pyöriä, joita ei vaan kokeilematta tajua. Griso, Bellagio ja Centauro esimerkiksi. Griso on erinomainen Monsterin kilpailija ja (lähes)muskelinaku. Bellagio taas piilottaa customolemukseen uskomattomat ajo-ominaisuudet. Centaurossa taas upea moottori ja vähän kustomimainen ajoasento ja viimeisen päälle alusta jarruineen (aikanaan).
Jokainen noista kolmesta kelpaisi itselleni talliin ykköspyöräksi, kuutioista riippumatta, Grison kohdalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #102 : Lokakuu 16, 2017, 22:47:35 ip »
Aikoinaan koeajoin Bellagion ja oli kyllä erinomaisen mukava pyörä ja mulle täydellinen ajoasento mutta selkeästi alitehoinen ajo-ominaisuuksiinsa nähden. Voi kun Bellagion lisi saanut tän nykyisen 8V Grison koneella  ::)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #103 : Lokakuu 16, 2017, 23:02:59 ip »
Aikoinaan koeajoin Bellagion ja oli kyllä erinomaisen mukava pyörä ja mulle täydellinen ajoasento mutta selkeästi alitehoinen ajo-ominaisuuksiinsa nähden. Voi kun Bellagion lisi saanut tän nykyisen 8V Grison koneella  ::)
Molempia saa käytettynä. Ristisiittäminen ei liene ongelma.

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #104 : Lokakuu 16, 2017, 23:44:34 ip »
Aikoinaan koeajoin Bellagion ja oli kyllä erinomaisen mukava pyörä ja mulle täydellinen ajoasento mutta selkeästi alitehoinen ajo-ominaisuuksiinsa nähden. Voi kun Bellagion lisi saanut tän nykyisen 8V Grison koneella  ::)
Molempia saa käytettynä. Ristisiittäminen ei liene ongelma.
Aiai, olisipa hieno jos kohtuukustannuksin saisi toteutettua..
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012