Kirjoittaja Aihe: Kumpa Guzzikin  (Luettu 58899 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #60 : Kesäkuu 05, 2017, 23:34:33 ip »
Näillä nykyisillä kilkkeillä merkki hiljaa hiipuisi. Mutta tuskin sieltä mitään erikoisen mullistavaa tulee. Vaikka toki niin toivonkin. Jostain entisestä on luovuttava. Esimerkiksi ilmajäähdytteisyydestä. Mutta luopuvatko putkirungosta?

Vesijäähdytteisyys vapauttaa myös moottorin kuumien osien sijoittelusta ilmavirtaan. Mutta jos tulee ilmajäähdytteisen näköinen moottori voi se silti olla nestejäähdytteinen mutta nesteenä on öljy. Jos teho suurenee niin syylärikin suurenee. Tehoa tuuletetaan ilmojen teille. Energian käyttö olisi oltava tehokkaampaa. Siten pääsee myös pienempää kulutukseen ja kenties vähäisempiin päästöihin. Kohta taas tulee uusi päästönormi. 

California 1400-malleissa on liikaa liikkuvia osia moottorin ja voimansiirron ulkopuolella ja kokonaisuuden suunnittelu on jäänyt hieman kesken. Viimeistely on tosin parempaa mitä Guzzilta on normaalisti tarjottu. Kevyempää ja pelkistetympää, kiitos.

Machiavelli

  • Viestejä: 266
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #61 : Kesäkuu 06, 2017, 23:43:12 ip »
Vaikka olen kovin noviisi kolmen vuoden kokemuksellani Guzzeista niin olen myös samaa mieltä että jotakin kehitystä olisi tapahduttava merkin suhteen, on tietenkin totta että jatkuvasti kiristyvät päästönormit luovat suuret haasteet moottoriteknologialle.
    Tuli mieleen eräs kommentti jonka kuulin muutama viikko sitten Lahden mp-museon italopyörien koeajotilaisuudessa... tyyppi istahti MGX 21:sen selkään ja totesi tyynesti että "tämä on selvästi suunniteltu jollekin kaksipäiselle oliolle"... kaverinsa nyökkäili vieressä, onneksi suunnaton itsehillintäni esti väkivaltaisen selkkauksen... no ei oikeasti mutta siitä syntyi mielikuvassani Amerikka-Italia maaottelu joten ei varmaankaan jää epäselväksi minkä merkkisillä pyörillä kaverit poistuivat alueelta sen jälkeen kun olivat mananneet koko italialaisen moottoripyöräteollisuuden jonnekin missä on kuumat oltavat... no okei, siellähän me taas tavataan! ;D

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #62 : Kesäkuu 07, 2017, 01:21:33 ap »
Guzzeja ikänsä huoltanut papparainen, ystävämme P.Roper wildguzzi -palstalla :D:
"
From 2008/9 through to 2016 they had a full range of truly *Modern* world competitive motorbikes in the Griso, Stelvio, Norge, Sport and Bellagio. They were under promoted and advertised and their great virtues of reliability and easy maintenance were hidden under a bushel. Piaggio then kill them, they say, because of emissions to which I say 'Horseshit!'.

If they were honest they'd say that the main reasons were low sales, and the fact that with Marzocchi no longer making forks finding a different front end for most of their range was going to be a chore. Also all the designs were getting a bit long in the tooth.

As it is though Guzzi has been condemned to building smallblocks and the Calis and I'm sorry but I think they're garbage. Horrid, overweight, evil handling, under-suspended shopping trolleys. The antithesis of what Guzzi once was.
"
V11 - it defines you.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #63 : Kesäkuu 07, 2017, 19:28:40 ip »
Camm:n esiin tuoman P.Roperin mielipiteessä on pointtia.
Liioittelee mielestäni siinä että nykyiset mallit olisi niin "horrid" jne.
Mutta aika hyvä kattaus ihan kehityskelpoisia Guzzeja menetettiin ja se takapakki tulee vaivaamaan varmaan pitkään jos ei jotain positiivista tapahdu äkkiä.
Sikäli Guzzi on hieman kriisissä..
Eikös Eicma:n ole jotain lupailtu?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #64 : Kesäkuu 07, 2017, 20:22:40 ip »
Bellagio ihmetyttää ihan tosissaan. Jos siitä olisi tehty eri moottoriversioita (päästöluokat hoitoon), olisi kyseessä ollut Guzzin näkemys Ducati Monster-luokan laitteesta. Klassikko, mutta moderni.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #65 : Lokakuu 05, 2017, 22:49:55 ip »
Lainaus
Odotamme voivamme esitellä joitakin radikaaleja Moto Guzzi uutuuksia 2017 Eicma -messuilla, vaikkakin konseptiasteella

http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2017/october/moto-guzzi-engine-concept/
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #66 : Lokakuu 05, 2017, 23:18:44 ip »
Sitten hehkutellaan pari kolme vuotta josko jotain ilmenisi. Toki trendi on nopeutunut viime vuosina mutta sellainen noin 10 vuoden sykleillä menty malliston uudistamisessa kun muut tekevät uudistuksen alle puolessa siitä. Toivottavasti tulee hyvä....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #67 : Lokakuu 06, 2017, 06:35:51 ap »
No, ei vielä varmaan kannata ostohousut jalassa lähteä Heinon oven taakse jonottamaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #68 : Lokakuu 06, 2017, 09:07:59 ap »
Tuolta Camnin kesäkuun viestistä napattuna Roper kommentti: evil handling

Onkohan tuo patu ajanut uusilla, 2010 jälkeen kasatuilla Guzzeilla? No, itsekin oikeastaan vain yhdellä ...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #69 : Lokakuu 06, 2017, 14:30:50 ip »
Noista sen kirjoituksista ylipäänsäkin paistaa jotenkin sellainen turhautuneisuus (ja tyhjän itkeminen) läpi. Pitää vähän seuloen lukea, että saa sen järjen irti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #70 : Lokakuu 07, 2017, 20:21:26 ip »

Lehdistön kesällä 2017 tekemien haastattelujen mukaan, mikä on aina varmaa tietoa ;D, pitäisi nyt marraskuun Eicmassa olla Moto Guzzin kokonaan uuden moottorin konseptimalli. Jes!

Viimeksi Piaggio esitteli Eicmassa kolme kappaletta Guzzin konseptimalleja muun muassa Le Mansista vuonna 2009, eli kahdeksan vuotta sitten. Sen jälkeen päiviteltiin olemassa olevia malleja. Vuoden 2009 konsepteista ei siirtynyt tuotantoasteelle yksikään malli, ainakaan täysin. Uutuutena taisi tulla jossain välissä V7. Neljän vuoden odotuksen jälkeen tuli uusi Cali 14 vuonna 2013 uusine moottoreineen ja uusine runkoineen. Sen jälkeen tulivat uutuutena V9 mallit, mitkä V7 ohella ainakin Piaggion tiedotteiden mukaan ovat myyneet hyvin. Globaalisti.

Jos nyt ajateltaisiin, että sama konsepti/tuotanto-tahti pitää paikkansa, eli konseptimallit tulevat kahdeksan vuoden jaksolla ja tuotanto neljän vuoden jaksolla, niin kokonaan uusi moottori olisi valmis tuotantoon, kun Moto Guzzi juhlii 100 vuotista taivaltaan vuonna 2021, ja asiakkaille toimitus alkaisi vuonna 2022 ;D.

Jos ei nyt syksyn Eicmasta erikoisempia kuulu, odotellaan ja hekumoidaan nelisen vuotta tällä palstalla että "Kumpa Guzzikin" :D.

Jouko






 

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #71 : Lokakuu 08, 2017, 02:09:16 ap »
Lainaus
odotellaan ja hekumoidaan
Mikähäntämittää... ootellaan... Niinhän se taitaa olla että tulee Cali 1400 -tyylinen moottori osittain vesijäähdytettynä kuten nykyisin on tapana ja se istutetaan seuraavaan "Stelvioon" (nimihän luovutettiin uuteen Alfa Romeon katumaasturiin - että nimikin sitten vaihtuu), joka tulee sitten 2018 messuille ja 2019 myyntiin. 2020 messuille ja 2021 juhlavuonna myyntiin tulee sitten se "LeMans G100"...
V11 - it defines you.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #72 : Lokakuu 08, 2017, 16:08:10 ip »
Odotamme mielenkiinnolla mitä uudesta moottorikonseptista tulee.
"very advanced, a radical revolution compered to the present units".
Tuskin teknisesti mitään uutta sinänsä, mutta Guzzilta.
Pikään odotetusta lupaillaan tietysti paljon, saas nähdä mitä tulee..
Pahasti jäljessä ainakin ollaan, Guzzi on taatusti menettänyt paljon kannattajiaan muille merkeille.
Se että jotain edes tapahtuu on sinänsä positiivista.
Valmista pyörää ensimmäiset 2019 kuten Camn visioi?

Edellytykset on kyllä tehdä oikeasti suht moderni teknisesti ja hyvännäköinen pyörä omanlaisellaan V-2 karismalla, tai vaikka V-4.

 

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #73 : Lokakuu 13, 2017, 00:46:21 ap »
Mitä hyö siel Italias kirjottaa? Lecco economia, siis kyseisen alueen talouslehti.

"
... V7 ja V9 mallit saavat pian väliinsä V8 sisaruksen. Kuutiotilavuus kuuluu olevan 850cc ja tehoa 80-90 hv...
"

http://forum.animaguzzista.com/viewtopic.php?f=1&t=57242&start=920
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #74 : Lokakuu 13, 2017, 07:24:10 ap »
Pitäisi olla oma moottorikonstruktio, jos meinaavat liki tuplata tehon..
Hyvä pyörä, parempi mieli.