Osassa noissa ilmoitettujen ja myöhemmin mitattujen heppojen "muisteluista" tuli vaan mieleen, kun ne näkyvät poikkeavan aika lailla siihen suuntaan, että ei kai vain olisi kysymys alkuperäisestä tehtaan ilmoittamasta konetehosta, ja sitten jossain myöhemmin tehopenkissä mitatusta takapyörätehosta? Siinähän on jo kardaanin ja muiden välitysten takia vissi ero. Voi se tietysti olla ihan tottakin, ei sillä.
Tuo 850 kuutioisen moottorin hevosvoimien kehitys, suhteutettuna päästönormeihin, olisi minusta ihan hyvä alku. Ottaen huomioon, jos se tulee "perinteisestä" ilmajäähdytteisestä

.
Seuraavassa vaiheessa, 100-vuotisjuhlien tuntumassa, tulee se Piaggion lehdistötiedotteessakin lupaama uusi, radikaali, ja täysin uudistettu moottori. Toivottavasti ainakin osittain vesijäähdytetty. Uusi moottori muuttaa myös Guzzin V-2 perinnettä, aivan kuten tapahtui lähipitäen 40 vuotta loistavaa mainetta keränneen yksi-sylinterisen muuttuessa V-kakkoseen.. Ja synttäriyllätyksenä tulee myös täysin uusi runko

! Voima yhdistettynä ajettavuuteen palaavat Guzzin kultaisen 50-luvun mittoihin! Jopa Piaggion pukumiehetkin ovat yhtä hymyä keskustellessaan naamatusten myyntirenkaansa kanssa lähettämällä edes takas selfie-kuvia sosiaalisessa mediassa.
Tällä "täysin uudella Moto Guzzilla" Piaggio pääsee lähelle sitä Carlo Guzzin ja aikalaistensa yksinkertaista strategiaa: hyvät voittavat. Vuonna 2011 Piaggion lupaaaman uuden tehtaan rakennustyöt alkavat ja valmistuvat Italialaisittain yllättävän nopeasti vuonna 2022 Mandelloon

.
The Clanin kaltainen markkinointi ei johda pitemmän päälle mihinkään, jos sanoilla ei ole katetta.. Toivotaan että Piaggio ymmärtää tilaisuuden, ja ryhtyy tekoihin. Mandellossa on potentiaalia!
Jouko