pitää nyt tehdä tiliä jotta jotain tapahtuisi
Eikös se ole niin, että taloudellisessa mielessä ei ole perinteisesti Guzzilla juuri tapahtunut. Nyt kun on "otettu lusikka kauniiseen käteen", on alkanut tapahtua.
Piaggiolla on hyviä inssejä
Niin, eikös se ole maailman suurin 2-pyöräisten valmistaja...resursseja riittää niin tekniikan kuin ulkonäön suunnitteluun. On kyse vaan siitä, mitä siellä halutaan tehdä Moto-Guzzi brändillä. Muistelen että ensin koetettiin perinteisiä rationalisointitoimia mutta Mandello del Larion ylipyyhkiminen ei käynyt laatuun.  Siellähän on edelleen yksi kokoonpanolinja, jossa kootaan alihankkijoilta saapuneista osakokonaisuuksista moottoripyörä (ei moite, näinhän se nykyisin menee). Mutta ympäristö ja historia on tietty täysin ainutlaatuista ja se onkin markkinoinnissa hyvin käytössä.
ettei pelkkä perinne ja italialainen muotoilu riitä
Kun yksi ja sama porukka suunnittelee koko konsernin vehkeet, ja siellä osataan tehdä huippuluokan kulkineita joka segmenttiin (skodet, sähkökulkineet, customit, katuendurot, supersportit...) lienee suurin jännitys siinä mitä Piaggiolla päätetään.  Mitenhän Aprilian suhteen menetellään kun teknisesti huippuluokan vehkeet eivät tunnu menevän kaupaksi samalla kun Guzzin mallit tuntuvat myyvän ainakin tuotantokapasiteettiin nähden ihan OK?  Suomeen ei ainakaan messuihin ollut vaivauduttu Aprilian osalta panostamaan.  Piaggion päättäjä saattaisi hyvinkin päättää, että tehkääpä Tuono ja Caponord Guzzina että kauppa alkaa käymään... Mikäli huhuja on uskominen, ensin tulee Stelvio ja sitten LeMans (mutta nössömoottoreilla, kuka muuten enää Apikkaa ostaisi).
On muuten mielenkiintoista kurkata mitä näkyy tällä hetkellä Aprilia/Guzzi -nettisivuilla ekana. Aprilia on kovasti sporttista ja Guzzi retroa ja customia. Linja on tällä hetkellä niin selkeä että hirvittää...