Kirjoittaja Aihe: Kaluston päivitystä  (Luettu 36413 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #30 : Maaliskuu 12, 2017, 17:55:00 ip »
Tuo mitä Motomatti kirjoitti edellä, on markkinamiesten puheissa sitä lifestyle osaamista mielikuvien kanssa. Kun näihin motoasioihin aloin tutustua, niin aika äkkiä selvisi mitä jos jonkin näköistä tyylisuuntaa on olemassa, niin pyörien kuin asusteuniformujen osalta. Olet yksilöllinen, kun olet samanlainen kuin muutkin harrastajat. Erityisesti on tuo HD meininki hapsuineen lähinnä huvittanut, ei sitten ikänä tuohon sorruta. Guzzin markkinointi, erityisesti V7 pyörien "mannekiinit", on aikalailla kaukana omasta todellisuudesa, parikymppisiä kaunottaria ja salskeita ylkiä. No, tulevaisuus on nuorissa, niin se menee. Omat sata kiloa, kun tuollaisen siron pyörän päälle täräyttää, niin näky on kovin toisenlainen. Minusta Guzzin markkinointi on aika "neitihenkistä", mutta voi silläkin rahaa tehdä. Californian päällä voi sitten istua enemmän "äijää" kuvissakin.

Tehot ovat pyörissä autoihin verrattuna aina riittävät ja ajo nautinnollista, kaikki on suhteellista. Pikku Breva lähtee omaan makuun mukavasti liikennevaloista, mutta maantienopeuksissa alkaa olla tehorajojensa rajoilla. California3 on aika sopiva ja riitävä suomen nopeuksissa, mutta ei sillä moottoritienopeuksissa, puhumattakaan autobanh nopeuksissa haluaisi pidempään ajaa. Omasta kalustosta Aprilia on ainut, jolla voisi kuvitella ajavansa autobahnilla tavanomaista 130-160 km matkanopeutta. Jos taas matkapyörää halajaisi euroopan turneelle, niin ehkä tuo calin 1400 touringmalli olisi järkevä valinta. Katson kesän yli ja sitten voisi Aprilia vahtua uudehkoon Caliin, aika näyttää.

Se fiilis ei vaan tuo sitä rahaa kassaan kuin kilvanajossa pärjääminen. Paitsi eräällä amerikkalaisella brändillä.. Kun pärjää ratakisoissa, myy ärrämallit seuraavalla kaudella. Ja niille hörhöille voikin sitten myydä nimellisillä uudistuksilla ja hinnannostolla uusia malleja helposti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #31 : Toukokuu 24, 2017, 08:37:04 ap »
Nyt vasta kunnon testiajo suoritettu, flunssat vaivanneet pahemman kerran. Kyllä se ihan moottoripyörästä käy. Voimaa on riittävästi, joka tosin on dieselimäistä, eikä niinkään räjähtävää. Nelisen sataa kiloa tietysti rauhoittaa osaltaan. Se on kanssa jännä huomata, ettei tuo enää tunnu raskaalta ollenkaan. Akkiä sitä tottuu, tosin eihän tuo varsinainen trial-pyörä ole. Tämän verran kehun Riumppia tällä palstalla..

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #32 : Toukokuu 24, 2017, 10:55:59 ap »
1400 Californiaani on itseni lisäksi ajanut kokeeksi kaksi henkilöä. Ensimmäinen koekuljettaja oli kyykkypyörämiehiä ja kilvanajaja. Tunnusti jälkeenpäin että ei ollut yhtään kiinnostunut ajamaan moista malmikasaa mutta kaverin mieliksi ajatteli pari korttelia kiertää ja vähän kehua ettei tule paha mieli.

Olin jo huolestunut että oli sattunut jotain kun ei ala kuulua takaisin. Palatessaan kertoi edellä olevan lisäksi että pakko oli heittää lenkki mutkatiellä ja sitten vielä valtatiellä koittaa kulkua. Oli hämmästynyt suorituskyvystä ja käsittelyn keveydestä joka sen jälkeisten muutostöiden ansiosta on vielä parantunut.

Myös olen kuullut kerhokaverin Rocketista mielipiteitä jotka eivät lainkaan mairittele pyörää ja valintaa ihmetellään muutenkin. Kyseiset henkilöt eivät vain ole päässeet koeajamaan kyseistä laitetta. Saattaisi yllättää. Tosin C14 on ketterämpi mutta Triumphissa on taas voimaa enemmän tarjolla.

cafe t5

  • Viestejä: 19
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #33 : Kesäkuu 02, 2017, 18:58:49 ip »
guzzi heräsi henkiin.... tosin ei lataa.
missäköhän olis vika.....

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #34 : Kesäkuu 02, 2017, 21:23:00 ip »
T5:ssä lienee Bosch-laturi. Katsoisin hiilet, johtimien liitokset molemmissa päissä ja latausreleen. Tietysti tasasuuntaajaakin pitää vilkaista ja siitä lähtevää johtoa + navalle. Usein se on vain unohtunut asentaa jos laite on ollut levällään.

cafe t5

  • Viestejä: 19
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #35 : Kesäkuu 02, 2017, 22:16:10 ip »
T5:ssä lienee Bosch-laturi. Katsoisin hiilet, johtimien liitokset molemmissa päissä ja latausreleen. Tietysti tasasuuntaajaakin pitää vilkaista ja siitä lähtevää johtoa + navalle. Usein se on vain unohtunut asentaa jos laite on ollut levällään.

kaikki johdot tehty uudestaan.... latauksen merkkivalo vaan palaa.
on se kumma kun mopo on 2 vuotta palasina niin osat menee rikki...
voihan olla asentajassa vika  :D, mutta onko mahdollista että laturi pitää herättää ?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #36 : Kesäkuu 03, 2017, 00:13:02 ap »
On, koska kyseessä on se Bosch. Näpsäkkä luukki.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

cafe t5

  • Viestejä: 19
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #37 : Kesäkuu 03, 2017, 00:36:29 ap »
On, koska kyseessä on se Bosch. Näpsäkkä luukki.

juu Bosch onneksi ei ole Lucas  :D

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #38 : Kesäkuu 03, 2017, 07:37:59 ap »
Yamaguzzissa on muhkea eturengas, joutuiko paljon muuttamaan ripustusta?

cafe t5

  • Viestejä: 19
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #39 : Kesäkuu 03, 2017, 09:07:10 ap »
Yamaguzzissa on muhkea eturengas, joutuiko paljon muuttamaan ripustusta?

etuiskarin alapäästä jouti hiomaan n.2-3mm renkaan leveimmästä kohdasta pois.
rengas mahtui paikalleen ilman hiontaakin mut ei pyörinyt. nyt on rakoa n.1mm per puoli.
muuten kaikki on orkkis osia. rengas koko edessä ja takana 5.00-16"

cafe t5

  • Viestejä: 19
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #40 : Kesäkuu 04, 2017, 08:34:22 ap »
T5:ssä lienee Bosch-laturi. Katsoisin hiilet, johtimien liitokset molemmissa päissä ja latausreleen. Tietysti tasasuuntaajaakin pitää vilkaista ja siitä lähtevää johtoa + navalle. Usein se on vain unohtunut asentaa jos laite on ollut levällään.

totta puhut diodille ei tullut maa johtoa.... kiinni muovisessa takalokarissa  >:(
mutta tulipahan samalla tehtyä sähköt uudestaan / tarkastettua että kaikki on varmasti kunnossa


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #41 : Kesäkuu 04, 2017, 10:49:29 ap »
Eikö ollut maadoittuvaa sorttia se muovi?  ;D Joskus tehnyt käytännössä saman tempun; takavalo olo maadoitettu kuituiseen lokariin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Machiavelli

  • Viestejä: 266
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #42 : Kesäkuu 10, 2017, 01:35:00 ap »
Mutta se kaluston päivitys... oli jo tarjolla Stonelle ns."tosiostaja", olin jo tehnyt valmisteluja seuraavan Guzzin ostoon mutta puihin meni, tekstarilla tuli viesti että kaupat peruuntuu koska vaimo panee hanttiin... Hei ihan oikeasti, onko suomalainen mies nykyään niin velliperse että kaikkeen pitää kysyä lupa vaimolta?
   




ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #43 : Kesäkuu 10, 2017, 11:21:09 ap »
Hei ihan oikeasti, onko suomalainen mies nykyään niin velliperse että kaikkeen pitää kysyä lupa vaimolta?
Ei Guzzisti  8)  ...siksi Stonelle toinen koti  :P
Kuumat Italiattaret on tarkkoja kenen ohjaukseen alistuvat  ;D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #44 : Elokuu 08, 2017, 22:44:31 ip »
Tuommonen tuli talliin vähän puolivahingossa. Kaljapäissäni kättelin Ponurallissa viikonloppuna  :D

Vastaavalla aloittelin pyörähommat silloin joskus. Sillä se piti saada. Ainut japsipyörä mitä jäi ikävä. Tuo on autokoulun vanha ja siisti kun mikä ja vähän ajettu, tuskin toista vastaavan kuntoista enää tulee vastaan. On se harrikan ja kutsin jälkeen aika järkky ero kun veto ALKAA vasta sieltä 7500rpm jälkeen ;D Rajoittimet toki piti ottaa heti pois, nyt on kaikki 24 hummaa käytössä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125