Kirjoittaja Aihe: Kaluston päivitystä  (Luettu 36423 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #45 : Elokuu 08, 2017, 22:54:18 ip »
Nuo lokasuojat ovat ihan superia. Takaa puuttuu kuraläppä. Pääset aloittamaan uuden retrotrendin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #46 : Elokuu 08, 2017, 22:59:26 ip »
Voi veljet! Tuo on todella makia laitos. Isoveljellä oli sininen vihreällä rungolla noin kakskytviis vuotta sitten. Siihenkin piti vaihtaa katukumi taakse. Pro Circuitin tehoputkella ja ratastuksella kulki ihan kamalasti. Jopa kaksi päällä. Sitten joku halusi sen omakseen maksamatta. Vei yöllä pöllikoulun asuntolan ikkunan alta, vaikka oli rattilukossa. Sinne meni, eikä takaisin tullut.
Tervetuloa downsizing-porukkaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #47 : Elokuu 08, 2017, 23:22:01 ip »
Joo, siinä on tosiaan säästynyt vielä tuo pitkä kuralätkä. Muisto entisiltä ajoilta. Ensimmäiseksihän ne ennen vedettiin poikki, nyt on muistona vanhoista säädöksistä.

Tervetuloa downsizing-porukkaan.

Tack. Kyllä pienelläkin moottorilla hymy on herkässä, kuten kuvasta näkyy. Tosin ei kaikilla, eukolle ehdotin että tehdään sama reissu tuolla kuin silloin 16 kesäisenä kakspäällä. Ei suostunut :P

Katukumit on autokoulun peruja alla molemmissa päissä, nyt pitäisi saada nastalliset nappulat tilalle. (Ei piikkejä vaan nastat)
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #48 : Syyskuu 24, 2017, 18:59:24 ip »
Downsizingia lukumäärällisesti, kun tänään lähti Aprilia RSV4 uudelle omistajalle. Hieman haikein mieli tuli kaupat tehtyä, mutta kuvio meni kuten alunperin ajattelinkin. Oli kuitenkin lähtemättömän upea kokemus ajaa yksi kesä ja usea ratapäivä tuon luokan pyörällä.

Tunnelmaa piristi kovin sitten iltapäivän ajelut pikku Bravalla loistavassa syyssäässä. Nyt olisi sitten mietinnän paikka mitä tulee tilalle vai tuleeko mitään? Jos Guzzin Norgea olisi uutena kaupan, olisi valinta aika ilmeinen. Säilytystilojen suhteen 3 pyörää on aika maksimi. On tässä hyvin aikaa hakea ratkaisua tulevaa kesää ajatellen.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2017, 20:23:04 ip kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #49 : Syyskuu 24, 2017, 19:34:48 ip »
Vinkkinä uuden nihkeä vähillä kilometreillä: https://home.mobile.de/MOTO-GUZZI-BAECKER#des_241471535

T,
Jukka

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #50 : Syyskuu 24, 2017, 20:08:48 ip »
Vaikka verrattuna:
http://www.rmheino.fi/shop/ajoneuvot/vaihtoajoneuvot
Toki lisäkuluja tulee saksasta tuotuihin.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #51 : Syyskuu 25, 2017, 19:52:27 ip »
Jos haluaisin talliin sporttisen Guzzin (suom huom. "haluan"), niin tässä olisi sellainen, jota olen pitkään kuolannut:

https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/sport/2154653

En olisi ihan varma, raaskisiko tällaista rääkätä radalla. Ehkä muutaman kerran kesässä radalle ja kunniakierrokset Guzzille.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #52 : Syyskuu 25, 2017, 21:46:04 ip »
Keväällähän taisi mennä kaasariversio (niissä oli alkupäässä niitä suorahampaisia laatikoita) nopeasti ja ostajaystävälliseen hintaan. Tämän kyljessä näkyy olevan ”DÄS” -tarra.  Edelleen yksi arvostetuimmista perinteisistä Guzzimyyjistä/viripajoista Saksassa (https://shop.daes-mototec.com/de/Guzzi-Fahrzeugtypen/1100-SPORT/1100-SPORT-Einspritzer/). Yhden miehen firma, olen ymmärtänyt (en ole käynyt tai tavannut).  Pakoputki on ulospäin alkuperäinen, mutta perä ja ”huggeri” muutettu. Voinee olla DÄS -optisia osia. Jos moottorille on tehty jotain… sitten on namupala… kilometrejä vähän. Originaaliulkonäöllä mielestäni komein Spine -runkoinen Guzzi. Sittemmin palstalta poistunut nimimerkki JuhaV löytyy varmasti Tre:een suunnan Guzziharrastajien avulla. Hän ajoi aikanaan rataa piristetyllä Sportilla ja tekniikkamiehenä tuntee aina laitteensa. Osaa kertoa tästä teemasta. http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=51.0

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2017, 13:02:05 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #53 : Syyskuu 26, 2017, 08:47:14 ap »
No kappas vaan, taas tuli uutta tietoa. Netistä löytyvien specsien perusteella tätä arvioin, mutta tämä "DÄS" varmaan muuttaa jotain oleellista pyörän tekniikassa. Samoin ajatuksin, aivan loistavan näköinen pyörä. Pitää varmaan illalla soittaa myyjälle ja tonkia asiaa tarkemmin  ;D
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #54 : Syyskuu 26, 2017, 09:35:45 ap »
Noiden 1100 Sportien hinnat on Euroopassa nousseet viimeisten muutaman vuoden aikana. V11:a ja 1200 Sporteja saa halvemmalla.. Varsinkin 1100 kaasarisportit ovat karanneet ja niitä ei edes juuri ole myynnissä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #55 : Syyskuu 26, 2017, 13:01:39 ip »
Lainaus
DÄS" varmaan muuttaa jotain oleellista pyörän tekniikassa
Mahdollisesti, itse luottaisin "kaikkeen mitä Däs tekee" - tosin pitää myös muistaa että Däs on myös Guzzi -jälleenmyyjä.  Muutokset voivat olla pelkästään optisia tai sitten myös tekniikkaan meneviä (moottorin optimointi, karttojen optimointi).

Lainaus
1100 kaasarisportit ovat karanneet
Oho - haetaanko tuossa sitten "viimeistä kaasarisporttia" vai mikähän? Ruiskussa on kevyempi kahva ja ohjelmaa voi päivittää (tosin eprom -show edessä, ei suoraan GuzziDiag -työkaluilla kun on 16M ecu). Ja jotenkin kellot soi että oli myös muitakin muutoksia (perävaihde/tukitanko?) positiiviseen suuntaan kun mentiin ruiskuversioon. Ymmärtääkseni kaasariversioissa on vaihdelaatikkoasia myös tarkastettava (kestävyys).

Näille on oma saitti Saksassa: http://www.treffpunkt1100sport.de/Forum/index.php?page=Index

...Olisi komistus Suomen radoilla... koskaan en ole nähnyt radalla livenä...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2017, 15:03:34 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #56 : Syyskuu 26, 2017, 13:46:08 ip »
Mun on pitänyt jo ainakin viis vuotta mennä kokeilemaan Sporttia johonkin radalle mutta aina se on jäänyt tekemättä, en tosin ole millään muullakaan pyörällä koskaan radalla ajanut. Kaikenlaista pientä laitettavaakin ennen radalle menoa olisi, mutta eihän sitä tiedä jos vaikka ensi talven aikana saisi jotain aikaankin..

Ulkopuolisesti (maalausta lukuun ottamatta) pyörä on nyt mun makuun valmis, 1100i monoposto.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #57 : Syyskuu 26, 2017, 14:19:55 ip »
Komia on myös tuo em. 1100 Monoposto ;D. Suomen sporttiGuzzit pitäisi saada edes kerran vuodessa kasaan radalle tai vaikka Bella Italia tapahtumaan. Tämän näköisiä pyöriä ei enää kaupassa myydä - valitettavasti. Voisikohan ja pitäisikö asialle tehdä jotain?

Ducatisteilla on omille harvinaisuuksille mm. oma Ducati XO tapahtumansa, jossa olen kerran vieraillut.
Esillä oli huippuhienoja pyöriä yksityiskokoelmista, joita et taatusti muuten näkisi missään - jaettu ilo on aina suurempi ilo.

Radalle menoa ei kannata turhaa ujostella. Gruppon jäsenet pääsevät mm. Ducati Club Finlandin järjestämiin ajotapahtumiin samoilla hinnoilla/eduilla. Suljetut em. kaltaiset ratavuorot toimivat tolkun säännöillä ja muutenkin ratakäytös on fiksua mm. nopeusryhmät tehdään tilanteen mukaan ja kouluttajat (vähän muutkin) antavat auliisti neuvoja.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #58 : Syyskuu 27, 2017, 16:20:15 ip »
    Banzai!

Ollaan käyty pojan kaa 5 kesää putkeen aprilia & ducati kerhojen yhteisillä rata-ajo harjoittelupäivillä, ja aina ollut törkeän hyvä meininki..
40-50 osallistujaa keskimäärin, joista osalla jopa saksalaisia & japanialaisia pyöriä..
Olen useampana vuonna mainostanut aiheesta täällä, mutta ei oo näkynyt juurikaan muita guzzeja kuin meitzin sport corsa, jota jengi ihastellut varikolla & radalla.. Olenkin ollut suruissani/ihmeissäni kun aina saanut yksin edustaa guzzi poppoota..
Toki ei ketään voi pakottaa osallistumaan..
Ducati kerhon sivuilta scrollaa ratapäivät Botniaring 2017 & 2016. siellä upeita kuvia häppeningistä..
Muutamasta voi jopa löytää minut guzzilla nautiskelemasta..
Ehkä jonain kesänä ei tarvii olla yksin.. you never know..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #59 : Syyskuu 27, 2017, 22:08:09 ip »
On nuo Ducatipäivät yleensä iltapäivälle ja täältä Keski-Suomesta katsoen kaukana. Menee vähän mielekkyys,kun on vasta iltamyöhällä kotona ja ajettuna on puolikas päivä radalla. Kemoraan tai Motoparkkiin voisin lähteä puolikkaaksikin päiväksi.
Hyvä silti, että järkkäävät! Peukku on ylhäällä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.