Kirjoittaja Aihe: Kaluston päivitystä  (Luettu 36420 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #60 : Syyskuu 27, 2017, 22:44:03 ip »
Lainaus
meitzin sport corsa
Liekö ainut liikenteessä oleva "1100 Sport Corsa Limited Editon" ? Mahtoiko JuhaV:n entinen tulla myös käyttöön?
Alkuperäinen esite: "Tässä exklusiiviversiossa on Carrillo -kiertokanget, 45 g kevyemmät suuntaa vaihtavat massat ja 137 g kevyempi pyörivä massa kiertokankea kohden ja näistä johtuva moottoriakselin keventyminen. Huippumoottori kaksisylinteristen 2V -moottoreiden luokassa. 1100 Sport Corsa tempaa sinut seikkalun ja sankaritekojen maailmaan…"


Tässä Saksan Sport 1100 palstalta yhteenvetoa:

1100i -ruiskumalli:
+17" renkaat
+ Upsidedown etuteleskoopit
+ epromin vaihto on helpompaa kuin suutinsulkeiset
+ vinohampainen vaihteisto (ainakin osittain)
-  pakoputkijärjestelmän muutokset työläitä säätää, vaatii uuden epromin
+ kapeampi ja stabiilimpi runko
+ stabiilimpi ovaalipuktinen takaswingi
+ sysäyksenvaimentimet takapyörässä (hellävaraisempi vaihteistolle)
+ öljynjäähdytin, termostaatti
+ kaasun voi avata täysin nopeasti

1100 kaasutinmalli
+ hyvät kaasuttimet, nopeat säätää
-   takavanne 18"
- ei sysäyksenvaimentimia takapyörässä (vaikutus vaihteistoon ajotavan mukaan)
+ suorahampaisessa vaihteistossa on vain 3 vaihtosorkkaa 5 sijaan, nopea vaihtaminen mahdollista
-  vaihteisto ulvoo voimakkaasti
V11 - it defines you.

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #61 : Syyskuu 28, 2017, 00:14:18 ap »
   Banzai!

Tunturi TT:lle, Botniaring juttu on yleensä 2 pv (ke,to) ja rata auki 11-21 kumpanakin päivänä. Yöpyminen ratsutilalla vieressä.
Jesse ajanut 200.km/pv joka kerta. Eli saa ajaa kropan kipeäksi asti,jos haluaa.. Ja illal sauna & muutama sihijuoma ja aamulla uudestaan..
Camnille, mun pyörä no.50/200,joka on herra Paasion ja Tagen jälkeen tullut mulle, Juha V:n no.18/200, ja joo jossain Tampereen lähimaastossa. Käsittääkseni käyntikuntoinen, mut ei kilvissä. Mun pyörässä 72.000.km kellossa, mutta tikkaa vielä toistaiseksi ihan jees..
Oli 60.000 kohdalla Piikkiössä tutkittavana, Maken sanoin,"puristuksiltaan & virtauksiltaan tehtaan arvoissa".
Joka kesä pääsuoralla kuiteskin punaviivaa vasten, ja toistaiseksi vielä ehjä..
Alle satasen vauhdeissa pyörä aika raskas/inhottava ajettava,(varsinkin tasakaasulla)sillä jäänyt maantieajelut vähemmälle..
Parhaimmillaan kaasu auki ajossa.. Eikä maailman nopein,eikä ketterin,mutta omalaatuinen, ja luonnetta & jytinää kyllä riittää..
Ja ne tehtaan tuuninkiosat tekee kierrosherkkyyttä & laukkaa normisporttiin verrattuna vähän lisää..

   T.Isä-Masa

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #62 : Syyskuu 28, 2017, 09:15:42 ap »
   Banzai!

Tunturi TT:lle, Botniaring juttu on yleensä 2 pv (ke,to) ja rata auki 11-21 kumpanakin päivänä. Yöpyminen ratsutilalla vieressä.
Jesse ajanut 200.km/pv joka kerta. Eli saa ajaa kropan kipeäksi asti,jos haluaa.. Ja illal sauna & muutama sihijuoma ja aamulla uudestaan..
..
   T.Isä-Masa

Onkohan sitten sama, mihin tulee kutsu vuosittain? Viimeksi oli muille merkeille iltapäivän neljä viimeistä tuntia. Jos on koko päivä, niin pitää yrittää katsoa kalenterista tilaa ensi kerralla!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #63 : Syyskuu 28, 2017, 21:34:35 ip »
Kuluneen kesän kuvio meni siten, että ratapäiville mentiin ajan kanssa yleensä yli yön. Mm. Botniaring, Alastaro, Motopark ja Ahvenisto. Parhaat reissut olivat 2-3 vrk:n mittaisia. Kesän ratapäivät starttasi juhannuksena Suomen Veteraanikilpamoottoripyöräkerhon juhannushäppening 2-päiväisillä "vapailla harjoituksilla" Botniaringillä. Loistavat juhannuspippalot, mm. oma bändi oli illan ohjelmanumerona. Monenelaista pärrää ja luovaa osaamista oli kukkupäin mukana. Varikkoalueeella porukat yöpyi kukin miten parhaaksi näki.

"MG Sportin" kanssa on vielä enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Homma katsotaan tappiin saakka, kävi miten kävi.
On mietinnässä parikin vaihtoehtoa miten SporttiGuzzin saisi alle ensi kesäksi.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 29, 2017, 08:00:15 ap kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #64 : Syyskuu 28, 2017, 22:34:51 ip »
   Banzai!

Me ei olla käyty pikkumiehen kanssa muualla kuin tuolla Botniaringin tuplapäivillä.
On eri ku muut iltasessiot tai päivähäppeningit..
Ollut aina heinäkuun puolivälin jälkeen. Ilmoitus ajankohdasta tullut kerhojen saiteille abuot touko/kesäkuun kieppeillä.
T änä vuonna kustannus italokerhon jäseniltä 50.€/pv, eli ei paha 10.h.
Ens kesä arvoitus, kun pikkumies menee armeijaan..
Saa nähdä tuleeko yksin lähdettyä..

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #65 : Syyskuu 29, 2017, 08:19:45 ap »
Kesällä 2017 tuli lomat vietettyä tavalla tai toisella erilaisilla retkillä kotimaassa, pääasiallisesti moottoripyörän kanssa. Ratapäivillä pärrä kulki aina kuomuperäkärryssä kohteeseen, mikä oli kaikki kamat ja yöpyminen huomioiden hyvä ratkaisu Jyväskylästä käsin kulkien. Motopark ja Kemora olisivat kohtuullisessa matkassa myös päiväseltään käymällä ja pyörällä ajamalla. Radat ovat erilaisia, Botniaring on varmaan yksi yli muiden, kakkosena ehkä Alastaro näistä em. paikoista. Ahvenisto on aivan omanlaisensa, mutta kokemisen arvoinen sekin. Kemorassa ei ole vielä tullut käytyä. Motoparkin asfaltti on ilmeisesti aika karkeanpintaista ja takakumi oli kyllä aika rupisessa kunnossa sen reissun jäljiltä. Motopark ja Ahvenisto ovat näistä ainoat, joissa on selkeitä korkeuseroa (myös pimeitä mutkia), kun muut ovat tasaisen maan ratoja.  Yleisesti ottaen juttuun pääsi porukoiden kanssa ja meno oli aika rentoa radalla ja varikolla. Edullisinta ja myös mielekkäintä on olla jonkun yhteisön mukana heille varatulla radalla, jolloin myös ratapäivän ratamaksu jää jonnekin 40- 60 euron haarukkaa per pvä.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #66 : Syyskuu 29, 2017, 23:03:41 ip »
Kymiringiä odotellessa.. Jännä nähdä minkälaista ratamaksua siellä ryhdytään perimään.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #67 : Syyskuu 29, 2017, 23:08:52 ip »
Saadaan odotella vielä tovi. Kymiringin montussa ei ole tapahtunut vuoteen mitään.
Paitsi paikat alkaa rapistua...
Sohc van Helmi.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #68 : Syyskuu 30, 2017, 11:52:51 ap »
Pikkuisen on huolestuttavaa uutisointia ilmassa.

https://www.is.fi/moottoripyoraily/art-2000005386380.html

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #69 : Syyskuu 30, 2017, 19:16:30 ip »
Tämäkin vielä! ! !

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #70 : Syyskuu 30, 2017, 19:38:47 ip »
Mitä suomelle on tapahtunut?
Välillä on jopa hyviäkin ideoita, mutta kaikki hautautuu johonkin saamattomuuteen.
Kiinnostaa periaatteessa meidän tuhansia miljoonayrityksiäkin, muttei lähdetä minkäänlaisella riskillä.
Ei sitten tehdä kohta yhtään mitään.
Tehdäänkö sisupastillitkaan nykyisin suomessa?


Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #71 : Syyskuu 30, 2017, 20:17:47 ip »
Ihan hatusta, mutta oisko byrokratialla osuutta asiaan siihen, että yksityiset ei oikein innolla lähde rahaa kaatamaan johonkin yhteiskunnalliseen hankkeeseen.

Kymiin saadaan rata ja 10 miljoonaa  (joka ei riitä millään radan ulkopuolisiin hankkeisiin...) yksityistä rahaa.

Sen jälkeen astuu esiin se naapurikunnan puunhalaaja, joka päättää valittaa.
Se olisi voinut valittaa silloin, kun ensimmäistäkään hiekkakuormaa ei oltu vielä paikalle ajettu, mutta ihan loppusuoralla valittamisen saa aikaan isommat taloudelliset tuhot ja sekös puunhalajaa kiihottaa...

Siinä sitten vedetään kolmesta viiten vuotta valitusrumbaa...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2017, 07:50:53 ap kirjoittanut Breeze »
Tämäkin vielä! ! !

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #72 : Lokakuu 01, 2017, 00:11:13 ap »
Naapurikunnan puunhalaajalla ei ole valitusoikeutta.  ;D
Ja naapurien kuuleminen suoritetaan ennen rakennusluvan myöntämistä, jälkeenpäin saa toki valittaa, mutta valituksia ei oteta tutkittavaksi.
Emeritus-guzzisti

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #73 : Lokakuu 01, 2017, 07:52:11 ap »
Naapurikunnan puunhalaajalla ei ole valitusoikeutta.  ;D
Ja naapurien kuuleminen suoritetaan ennen rakennusluvan myöntämistä, jälkeenpäin saa toki valittaa, mutta valituksia ei oteta tutkittavaksi.

Ei niin, mutta tää olikin tämmöinen dystopia aiheesta ja toivottavasti se pysyy myös sellaisena...
Tämäkin vielä! ! !

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #74 : Lokakuu 01, 2017, 09:59:43 ap »
Mitä suomelle on tapahtunut?
Välillä on jopa hyviäkin ideoita, mutta kaikki hautautuu johonkin saamattomuuteen.
Kiinnostaa periaatteessa meidän tuhansia miljoonayrityksiäkin, muttei lähdetä minkäänlaisella riskillä.
Ei sitten tehdä kohta yhtään mitään.
Tehdäänkö sisupastillitkaan nykyisin suomessa?

Lyhytnäköisyys, näköalattomuus ja kestävän strategisen vision ja johtamisen puute, tässä homma sakkaa. Suomi eroaa oleellisesti maista (Kiina, Venäjä Saksa, Ruotsi), joissa asioita arvioidaan hieman kvartaalia tai vaalikautta pidemmällä perspektiivillä. Esim. Saksan yhdistyminen, venäjällä talouden lyhyen ajan edut jäävät poliittiselle agendalle kakkoseksi, Kiinasta tekee määrätietoista maailmanvalloitusta omalla tavallaaan. Ruotsi päätti 50 luvulla keskittyä teolliseen kehitykseen (maatalouden tukemisen sijaan).  
Miten suomessa? Poliitikot myivät sähköverkon (Caruna) ja tv-kavanat (Digita) sijoittajille, nyt omistus austraaliassa, jossa iloitaan luonnollisen monopolin tuotoista ja nostetaan hintoja tasaisella kaavalla. Suomalaiset maksavat tv-kanavistaan 80-90 me tänä vuonna. Rahat menevät suoraan veroparatiisiin. Mitä sähköverkoista maksetaan, en uskalla ottaa edes selvää
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2017, 11:08:33 ap kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.