Noihin kolmioihin sitten seuraavaksi oli tarkoitus laittaa etuvaimentimet paikoilleen.
Muutamia pumppauksia ja eihän niissä ollut paluuvaimennusta lainkaan. Toimivat vain jousien avulla.
Vakiohomma kun ei ollut ennen noita aukaissut niin ensin korjaamokirjan kimppuun missä onkin ihan hyviä ohjeita.Sen jälkeen nettiin ja googleen kuvia katsomaan
http://www.thisoldtractor.com/moto_guzzi_tonti_fac_damper_rebuild_information.htmlhttps://racingrhino.wordpress.com/2014/06/18/front-forks-and-getting-ready-for-chrome/Vaimentimen sai esiin kun yläpään irrotti sisäputkesta ja sen lisäksi poisti iskarin pohjasta kuusiokoloruuvin.
Tämän jälkeen sai koko vaimennin paketin käsiinsä.
Jousien irrotuksessa ja kiinnityksessä saa olla aina varovainen. Tuossa toisessa nettilinkissä oleva "pikkuruuvari" kikka oli hyvä. Ei tullut kuhmuja otsaan

Jousia on netin mukaan yhtämittaisia tai kuten minulla kahden jousen yhdistelmä. Netissä kehuvat hieman enemmän tätä kahden jousen yhdistelmää. Joten päätin sen pitää sellaisenaan.
Ajattelin kuitenkin tehdä noiden vaimentimien purun ja laittaa uudet "kisaöljyt" tiivisteineen .
Vaimentimen sisuskalujen näkemiseen tarvitsin erikoisavaimen. Sen teko kesti n. 5 min hylsystä.
Sitten vaan rohkeasti aukaisuhommiin.
No nuo akselitiivisteet olivat väljät, joten sieltä nuo vaimentimien öljyt olivat alas valuneet. Jos joku rupeaa purkamaan itse niin muistakaa että vaimenninputki ei kestä ruuvipenkkiin kiinnitystä.
Se on ohut ja sen täytyy ehdottomasti säilyttää muotonsa, muuten vaimennin ei toimi.
Kiinnityspisteet täytyy etsiä aina muualta tai käyttää putkelle erikoiskiinnipitoavainta ruuvipenkissä.
Hommat sujui hyvin siihen asti, kunnes Tiivistekeskuksessa kerrottiin että ei löydy noita kartiotiivisteitä.
Toki olisi saanut teettämällä mutta niiden hinta muutamille kappaleille oli liian suolainen.
Ei olisi tainnut Ikkala tilata näitä 100 kpl kerhotuotteiksi
Taas nettiin , mutta lähimmät löytyi minun taidoilla Ameriikasta asti ja päätin sitten että nämä vaimentimet saa jäädä varaosiksi.
Mutta olihan taas yhtä kokemusta rikkaampi ja taloudellisesti hieman köyhempi