Innostuin tässä kevätauringon paistaessa pohtimaan mitä päähän pistetään pipon jälkeen

Kaivoin laatikosta vanhan lasikuitukypärän esiin ja päätin maalata sen Guzzin valkoiseksi.
Ensin visiiri, visiirin kiinnikkeet ja sisukset pois. Sen jälkeen varovasti pienellä ruuvimeisselillä väänsin ja irroitin nuo muut muoviosat.
Yllättävän hyvin ja ehjinä irtosivat.
Teippasin hyvin reunat ja kypärän sisuksen maalarinteipillä ja paperilla. Peitin myös tuon AGV merkin kun en sellaista varmaakaan mistään muualta saa.
Pohjahionnan tein kuivana 400:lla ja sen jälkeen myös kuivana 600:lla hiomapaperilla. Varsinainen kypärän pinta ei mennyt mistään rikki noilla hionnoilla. Kädellä lopuksi tarkastus että pinta tasainen.
SP-Automaalista hain purkin tuota samaa valkoista millä Raceri on maalattu. Tekivät suoraan kovettimella sekoituksen purkkiin. Vaikka kovetin oli mukana niin purkkia pystyi n. viikon käyttämään sekoituksen jälkeen. Miksi tuo viikko ? No valkoinen ei oikein peittänyt tuota värikästä kypärää, joten kerroksia täytyi laittaa monta kertaa. Kerralla ei paljoa saanut, kun meinasi minun ammattitaidolla ruveta valumaan. Joka ilta ei tallille ehtinyt ja annoin maalin kuivua välihiontoja varten kunnolla. Riitti juuri ja juuri tuo yksi purkki maalaukseen.
Maalauksen loppukerroksien jälkeen tein vesihionnan 1000:lla paperilla. Laiton paperin vesiastiaan ja annoin "vettyä" siellä n-. 5-10 min. Hionta ja hyvin tuli sileä pinta. Kiilto takaisin Farecla G6:lla.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602425/Farecla-G6-hiomatahna-400gSeuraavaksi kypärä odottelee tarroja ja loppuvahausta.