Käytin kamat kahdessa eri osassa pulverimaalauksessa. Pulverimaalaus on siitä hyvä, että ei tarvitse tehdä pohjatöitä, kun se täyttää ja pyöristää sopivasti pienet hitsausjäljet sekä muut kolot. Samoin maali ei ole arka pikkukolhuille joita kasatessa varmaan tahtoo kaikille tulla.
Kaveri suositteli omilta kyliltä löytyvää maalaamoa, jossa oli käyttänyt oman pyörän osia.
Hinta/laatu suhde kohdillaan ja niin se oli minullakin. Tyytyväinen olin lopputulokseen ja hintaankin.
Paikka löytyy :
http://www.metallipinnoite.fi/Ensin käytin punaiset runko-osat ja sitten vanteet + muut mustiksi tulevat osat (etukatekiinnike ja takavanteen sysäyksen
vaimentimen suojalevy)
Edullisin vaihtoehto oli valita vakio RAL sävyistä joita löytyi heti varastosta.
Toki olisi saanut RAL- kartaltakin valita, mutta sitten olisi pitänyt maksaa koko minimi hankintaerä.
Päädyin itse noihin vakiosävyihin.
Toimitusaika myös passeli minulle ja luvattu aika piti.
Alla kuvissa sitten muutos minkä maalaus sai aikaan.
Kuin olisi uutta pyörää lähtenyt tehtaalla kasaamaan tämän jälkeen

Nuo paikat mihin ei maalia halua kannattaa suojata kunnolla. Sopii maalarin kanssa etukäteen mitä he suojaavat ja paikat jotka huolehdit itse. Tässäkin hyvin tehty valmistelu säästi aikaa kasaustyön alkaessa. Hyvin esim. nuo jarrulevyjen kiinnityspaikat säilyi "puhtaina".
Tämä näkyy hyvin noissa maalatuissa vanteissa, kun pultit ja aluslevyt oli poistanut.
Taas kannatti hyödyntää ammattilaista, eikä itse lähtenyt tätä koko hommaa harjoittelemaan
vaan pysyi omalla osaamisalueella