Voi veljet, mikä päivä eilen. California tuli vihdoin kotiin. Ensi ajo Jämsästä Jyväskylään ja tienpäällä tai muuten pyörän kanssa touhutessa menikin sitten loppupäivä. On sitten niin erilainen pyörä ajaa kuin Breva. Alkuhämmännystä toi se, että pyörä en käänny ihan samoin konstein. Pyörää pitää oikeasti saada kallistumaan reilummin, että mahtuu mutkaan. Oston yhtyedessä koeajo oli niin lyhyt ja nopeudet alhaisia, että vasta nyt valkeni kunnolla mistä pyörä on tehty. Jonkinlainen yllätys on pyörän todella pöheet äänet. Käsittääkseni putket on vakiot ja jotain sisuskalujanikin niissä on. Brevaan verrattuna ääntä lähtee epätieteellisesti arvioiden 3 kertaisesti. Pieni ihmetys on myös moottorijarrutuksen yhteydessä välillä tulevat sinänsä pienet, mutta selvästi kuuluvat paukahdukset pakoputkista. Kuuluuko olla näin? Huollon yhteydessä säädettiin venttiilit ja sykronoitiin ruiskut.
Päivän tärkein anti oli kuitenkin se, että pyörä pelaa teknisesti hyvin ja sillä on ilo ajaa. Huollon mukaan moottorissa ei ole ylimääräisiä ääniä ja se käy nätisti. Pikkupuutteena on se, että kierroslukumittari "toimii", mutta ei näytä oikein. Mittarin viisari heiluu noin 1500 rpm tuntumassa. Kerran se heräsi henkiin, kun kierrokset kävivät sallitun ylärajalla. Se on näköjään sähköinen sellainen, mutta esim. valoa ei tule mittariin. Tuota pitää tutkailla myöhemmin sitten tarkemmin. Nyt pitää korvakuulolta ja nopeusmittarin mukaan yrittää ajaa oikeilla kierrosluvuilla. 5 vaihdetta olen käyttänyt vasta yli 90 kmh nopeuksissa. 4 vaihteella noin 60- 90 väliässä. Lienee oikean suuntaista?
Renkaitten vaihto on vielä suunnitelmissa. ensiviikolla. Pintaa on, mutta ikää on vähän liikaa. Leimat taisi olla 1807.
Ensiviikon jälkeeen alkaakin sopivasti 2 viikon lomajakso.