Kirjoittaja Aihe: MG California - ruisku?  (Luettu 28883 kertaa)

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #75 : Heinäkuu 20, 2016, 11:50:00 ap »
Kiitos vinkeistä. Tuo kaasukahvan lepuuttaja on sen verran edukas hankinta, että sitä pitää ehdottomasti kokeilla. Ei olisi tullut mieleenkään, että tuollainen on olemassa. Tuo Motonetin versio näyttää yksinkertaisemmalta. Siinä ilmeisesti kahvan ympärille tuleva osa on sen verran nafti halkaisijaltaan, että pysyy itsellään paikallaan ilman remeleitä tms kiinnikkeitä.

Motomatin kommenttien perusteella on Guzzeissa isoja eroja, mitä koneen käyntiin tulee. Sen verran on tullut tarkkailtua omaa Calia, että tärinä tulee selkeästi ja ainoastaan moottorin aiheuttamana. Ns pintakaasulla värinä on aika vähäistä, ehkä  noin 1/3, kun mitä sitten kiihdyttäessä. Selkeimmillään se tuntuu 4 ja 5 vaihteella ohitus yms. kiihdytyksissä reilulla kaasun käytöllä. Minusta koneen käynti ja äänimaailma on kaikin puoli ok. Ainoa asia alkuun joka vähän ihmetytti, on pienemmillä vaihteilla tapahtuvan moottorijarruksen yhteydessä pienet yksittäiset pakoäänipaukahdukset.

Tunturi TT:lle jäi kuittaamatta, että liikenteessä oltiin (taisi olla la) Laukaa - Vihtavuori suunnalla ja siltä tiputeltiin alaspäin kyläteitä ja 640:laa pitkin Vaajakosken kautta Jyväskylään.

Eilen muuten löytyi uusi mielenkiintoinen mutkatienpätkä Jyväskylästä, kun tienumero 630:ltä käännytään Luonetjärventielle (Tikkakosken suuntaan):   Yksi kaarre joka ei tunnu loppuvan ollenkaan ja sen päälle ylösalas jatkuva vuoristorata.   Muutenkin 630 ja Luonetjärventie oli aika hyväkuntoinen ja sopiva naatiskeluajoon. Tuon reissun lisämausteena olivat Luonetjärventien sivumaastoissa ryynäävät varusmiehet ;D.  
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #76 : Heinäkuu 20, 2016, 13:59:23 ip »
Motomatti tuossa mainitsikin että on huono idea poistaa jousia, tajusin itsekin huonona ehdotuksen.
Joissain pyörissä on kyllä ihan vasteettomia kaasukahvoja, Matti tai joku velhoista valistanee mistä niissä on kyse.

Tuolaisen härpäkeen kun asentaa rennoksi 80-120kmh ajoon, niin ajaa asiansa.
Kahvaan jää tarttumapintaa ohituksiin ja muuten ranteen käyttöön, palikka vie sen kolmisen senttiä kahvan juuresta ja kääntyyhän se mukana.

Itse en pidä pahana tärinää Calissa, isoimmillaan omassa on jossain vitosella ja 130-140 nopeudesta, harvoin siis.
Voi olla kyllä vanteistakin, ihan optimaalisen suorat eivät ole.
2V Guzzilla ei kyllä esim peilit ole värinättämät, mutta näkee niistä mitä takana tapahtuu.




Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #77 : Heinäkuu 20, 2016, 14:27:52 ip »
Kahvaan jää tarttumapintaa ohituksiin ja muuten ranteen käyttöön, palikka vie sen kolmisen senttiä kahvan juuresta
Hetkinen...Yleensä tuon lipareen olen nähnyt asennettuna kahvan päähän ja itsekkin olen niin sitä käyttänyt. Sormet voi olla kahvalla normaalisti ja kämmen lepää tavallaan lepuuttajan päällä. Ja lepuuttaja pysyy mainiosti kahvassa omalla puristuksellaan. Lepuuttaja on sellainen köyhän miehen epävakionopeussäädin, ja ihan kelpo sellainen..

Jouko

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #78 : Heinäkuu 20, 2016, 14:32:29 ip »
Ehkä olen sisäistänyt senkin käytön väärin.
Omassani on kuitenkin kahvan juuressa ja peukalo pitää matkavauhtia.
Monta tapaa keittää kahvia..

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #79 : Elokuu 22, 2016, 20:11:35 ip »
Heissan, hengissä ollaan ja Cali on taas alla erinäisten kiemuroiden jälkeen. Merkkihuollon bensaletkuvaihdon jälkeen meni reilut tuhat km hyvin. Noin 2 viikkoa sitten pyörää käynnistettäessä alkoin bensaa ruiskuta (ruiskukone ;D) sylinterin päälle ja vähän saappaallekin. Omatoimimisesti operoiden tuli todettua klemmareiden kiritysvaran olevan nolla ja ne pyöri ns. tyhjää. Noin tunnin ähellyksen jälkeen sain toisen klemmarin vuotavan viereen. Tihku edelleen, ahtaat on paikat. Eikun pajalle koko pyörä.

 Lauantaina sain pyörän "takuuhuollosta" ja kaikki hyvin. Kaikki metriletkut oli vaihdettu pehmeämpään ja klemmarit oli oikeaa kokoa ja järeämpää plaatua. Palvelu merkkihuollossa oli asiallista kaikin puolin. Sähköpostireklamaatioon tuli asiallinen soitto perään heti aamusta.  Harmitti toki kumpaakin osapuolta. Vaivan palkaksi sain tingattua 4 ltr kannun laatuöljyä ;).

Viikonloppuna tulikin sitten taas naatittua mukavasta menosta.

Ps. Saatu vinkki, kaasukahvan lepuutin, toimii hyvin. Tuon kanssa pärjää jo mukavasti.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #80 : Elokuu 22, 2016, 20:23:04 ip »
Helpoin tapa helpottaa kaasukahvan kiertojäykkyyttä on kaasutinpeleissä vaihtaa kaasuttimet alipainekäyttöisiksi. Bing (Bemarista tuttu), Keihin tai jokin muu japanialainen alipainekalvolla varustettu kaasutin. Siinä käännetään rannevoimin vain kaasuläppää ja paine-ero liikuttaa luistia ylös ja alas.

Ps: Yhdet Bing-kaasuttimet olisi joutilaat. Sopii 850cc koneeseen ja ehkä 950cc Calin koneeseen. Ei sportteihin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #81 : Elokuu 22, 2016, 20:44:09 ip »
Nää oli vissiin siinä Libanonilaisessa? Onko ne tarkastettu?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #82 : Elokuu 22, 2016, 21:05:46 ip »
Kuhan purin pois ja laitoin laariin jossa lukee: joutoaikojen kunnostushommia.
Kunnostelen kyllä kun se aika tulee. Yleensä sydäntalvella kun ei muutakaan ole tapetilla ja saa lämpimissä sisätöissä näprätä. Juu, Lipanonin pelistä riivin irti. Toimivat kyllä vaikka ihan paras meno jäi puuttumaan. Väittäisin että hieman ahtaat 950cc peliin. Kiihtyvyys alakierroksilta oli kyllä kiitettävää. Kannaltani ikävää (rahanreikä) että kone oli melko sökö. Nyttemmin peruskunnostettu.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #83 : Elokuu 22, 2016, 21:08:32 ip »
Nuo alipainepelit on vähän erilaiset säätää, säätömahdollisuuksia on niin paljon. Todennäköisesti säätämällä saisi vähintään hyvät myös 950cc Guzziin. Siinä on vakiona aika ahtaat kanavat, joten voisi sopia hyvinkin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.