Kiitos vinkeistä. Tuo kaasukahvan lepuuttaja on sen verran edukas hankinta, että sitä pitää ehdottomasti kokeilla. Ei olisi tullut mieleenkään, että tuollainen on olemassa. Tuo Motonetin versio näyttää yksinkertaisemmalta. Siinä ilmeisesti kahvan ympärille tuleva osa on sen verran nafti halkaisijaltaan, että pysyy itsellään paikallaan ilman remeleitä tms kiinnikkeitä.
Motomatin kommenttien perusteella on Guzzeissa isoja eroja, mitä koneen käyntiin tulee. Sen verran on tullut tarkkailtua omaa Calia, että tärinä tulee selkeästi ja ainoastaan moottorin aiheuttamana. Ns pintakaasulla värinä on aika vähäistä, ehkä noin 1/3, kun mitä sitten kiihdyttäessä. Selkeimmillään se tuntuu 4 ja 5 vaihteella ohitus yms. kiihdytyksissä reilulla kaasun käytöllä. Minusta koneen käynti ja äänimaailma on kaikin puoli ok. Ainoa asia alkuun joka vähän ihmetytti, on pienemmillä vaihteilla tapahtuvan moottorijarruksen yhteydessä pienet yksittäiset pakoäänipaukahdukset.
Tunturi TT:lle jäi kuittaamatta, että liikenteessä oltiin (taisi olla la) Laukaa - Vihtavuori suunnalla ja siltä tiputeltiin alaspäin kyläteitä ja 640:laa pitkin Vaajakosken kautta Jyväskylään.
Eilen muuten löytyi uusi mielenkiintoinen mutkatienpätkä Jyväskylästä, kun tienumero 630:ltä käännytään Luonetjärventielle (Tikkakosken suuntaan): Yksi kaarre joka ei tunnu loppuvan ollenkaan ja sen päälle ylösalas jatkuva vuoristorata. Muutenkin 630 ja Luonetjärventie oli aika hyväkuntoinen ja sopiva naatiskeluajoon. Tuon reissun lisämausteena olivat Luonetjärventien sivumaastoissa ryynäävät varusmiehet

.