Kannattaa kokeilla tosiaan ensin iso pleksi.
Tuo etupleksi on suojaava ja yleensä katsellaan ajonäkymää sen läpi. Muutamaa MG:n omaa mallia saa Caliin ja monia yleispleksejä.
Pleksin valinta on ajonopeuksien, että hyvin henkilökohtaisten mieltymysten summa

. Toiset tykkää suojautua sateelta ja ilmavirralta ja pleksin läpi katselu ei haittaa. Tai sitten alkaa se leikkely.... muutama sentti pois ja toinenkin pala.... ja sitten se saattakin olla jo pilalla. Laminar Clip / vastaavat ovat suosittuja ilmavirran lisäohjaimia.
Toinen vaihtoehto on pienempi ohjaintyyppinen pleksi joka poistaa "rintapaineen" mutta kypärä on laminaarisessa (suoraviivaisessa ) virtaukseessa. Siinä miinuspuolena on yleensä kypärämelun lisääntyminen ja kaikenlaisten pörriäisten liiskaantuminen visiiriin.
Tänään kun ajoin Rokualle olin kuin keltaisessa kreemissä pyöritetty nahkapuku mukaaanlukien. Muuten pieni pleksi antaa vapaan näkymän tielle ja todentuntuisemman ajovaikutelman. Tosin korvatulpat pitää olla ja 500 km jälkeen alkaa otta kaaleen. Tai helkutin hyvä kypärä. Guzziin en ole hyvää pleksiä löytänyt vaikka 20 kpl olen tehnyt / ostanut. Ei pitäisi verrata Valkyrien pleksiin.....
Ja sitten se "hallitus" eli tarakkaharakka

Huumorilla
Mr