Kirjoittaja Aihe: MG California - ruisku?  (Luettu 28886 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #30 : Kesäkuu 17, 2016, 23:14:39 ip »
Ettei kuitenkin olisi rikottu jotain..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #31 : Kesäkuu 18, 2016, 10:11:49 ap »
Lähtökohtaisesti ajatuksena oli luottaa ammattiliikkeesseen kuntoarvioinnissa. Räjäytyskuvan (Camn) mukaan näin maallikkokin tajuaa, että kyse on pääosin tavan letkusta tavanomaisin ikiinnityksin. Huoltomies puhui "erityisistä kiinnitystavoista", jolla ymmärsin että edelläkuvaamani letku+klemmari tsydeemi ei ole kaikin osin mahdollinen. Räjäytykuvan perusteella taisi yksi tai kaksi kohtaa näytää vähän erikoisemmalta? Toinen selitys voinee olla se, että eivät viitsi käyttää aikaa letkujen mittailuun ja ottaa vastuuta siitä työstä. Tässä nyt vähän myös mitataan valtuutetun merkkihuollon luotettavuutta. Toivottavasti nyt ymmärtävän oman etunsa.

Jatkossa kyllä pyrin tekemään ainakin perushuollot itse, kun on kuitenkin lämmin talli käytössä. Ajan kanssa, kun tekee ja ottaaa asiasta selvää, ennen kuin alkaa toimimaan, niin ei voi mennä ihan pieleen.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #32 : Kesäkuu 18, 2016, 11:27:50 ap »
Joissain ajoneuvoissahan on käytetty klemmareina niitä puristettavia. Ihan ymmärrettävää, jos ei ole aiempaa kokemusta niistä, että osoittaa varovaisuutta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #33 : Kesäkuu 18, 2016, 11:28:32 ap »
Lainaus
Räjäytykuvan perusteella taisi yksi tai kaksi kohtaa näyttää vähän erikoisemmalta
Minäkin vaan siksi olin kiinnostunut kun olen neuroottinen näistäkin asioista. Noihinkin osiin tulee aina välillä puututtua. Oma ihanne olisi metalliletkut painepuolella ja luotettavat pikaliittimet niin että tankin saa aina helposti pois. Mutta V11 mallissa letkut kiertelee niin että kumiset lienevät ainoa vaihtoehto.

Tuossa Wendelin sivuilta (http://www.wendelmotorraeder.de/benzinleitungen-california-1100-ex-30_3006_300601_30060101_3006010110_300601011012.html) 94-97 ruiskun bensaletkut. Näyttäisi tuolla olevan valmiiksi tehtyjä pätkiä liittimineen (22,15,7). Kun klikkaa kamerakuvaketta varaosalistasta, tulee osan kuva näkyville.
V11 - it defines you.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #34 : Kesäkuu 18, 2016, 11:32:21 ap »
Bensaletkua saa kudosvahvistettua ihan yleisesti tavallisista tarvikekaupoista, myös metallipunos päälysteistä.
Näkyy oman verstaa seinällä olevan Biltemasta ostettu 1m pätkät punospäälysteistä, 6mm ja 8mm sisämitat.
Mitathan saa oikein kun purkaa ensin vanhaa malliksi.
Hydrauliliikkeessä tekisivät usein odottaessa sopivat jos on antaa vanhat malliksi, tai muuten mitat ylhäällä.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #35 : Kesäkuu 18, 2016, 11:37:37 ap »
Lainaus
Hydrauliliikkeessä tekisivät usein odottaessa sopivat
Viimekesänä kävin tuollaisessa kaupassa että sopivat Oetiker -klemmarit ja puristetaan heidän työkalulla suoraan kiinni, kyse oli tankin sisään tulevista letkuista. Ajattelin että hyvä tulee.  Ei kauaa kestänyt kun meno hyytyi, letku irti. Sen verran turpoaa letku ja pehmenee. Pitää käyttää klemmaria, jonka saa juuri ja juuri letkun päälle (kun letku on "kuiva") - muuten bensan sisällä pehmenevä letku ponnahtaa irti.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2016, 22:12:36 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #36 : Kesäkuu 18, 2016, 11:43:59 ap »
Ei tainnut hydrauliliike tietää että letku tulee uimaaan bensassa.
Kunnon perinteiset letkukiristimet rosteria, niin hyvä tulee.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #37 : Kesäkuu 18, 2016, 20:26:31 ip »
Lainaus
Ei tainnut hydrauliliike tietää että letku tulee uimaan bensassa
Kyl maar, oli koko pumppuyksikkö mukana, johon letkut puristettiin kiinni. Ei vaan ollut tietoa, että ne bensan sisään tarkoitetut letkut kuitenkin pehmenevät jonkin verran käyttöolosuhteissaan. Kuivana napakka liitos ei ollut enää riittävän tiukka, kun letku pehmeni.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2016, 00:24:45 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #38 : Kesäkuu 18, 2016, 20:55:57 ip »
Kyllä erikoisliittimet (letkusiteet) voi korvata aivan hyvin epäerikoisliittimillä (ns. klemmareilla) kunhan valitsee oikeat koot. Ulkoisessa letkutuksessa on helppo huomata jos vuotoja ilmenee. Jos ilmenevät niin heti alkuunsa. Siihen kun varautuu niin ei tule harmeja jatkossa.

Itse olen tehnyt ulkoisia letkutuksia ahdettuihin moottoreihin joissa ruiskutuspaine on yli 4 baaria. Ihan on Semperit polttoaineletku ja Bilteman klemmarit asian hoitanut.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #39 : Kesäkuu 18, 2016, 21:11:46 ip »
Alkuperäisestä päät irti ja hydrauliikkaliikkeeseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #40 : Kesäkuu 18, 2016, 21:20:29 ip »
Alkuperäisestä päät irti ja hydrauliikkaliikkeeseen.
Eikä edes maksa montaa euroa. Puristavat uudet helat vanhoihin karoihin. Tällaiset vähäpaineiset letkut ovat hydrauliikkaliikkeelle hieman harvinaisempaa hommaa. Yleensä siellä tehdään liitoksia kymmenien, jopa satojen baarien letkuihin. Lisäksi neste niissä voi olla höyrymäisessä muodossa. Guzzitason vaatimukset on helppo ylittää.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #41 : Kesäkuu 18, 2016, 21:33:53 ip »
Jarruletku teflonista ja ostopäillä maksaa sellaisen kolmekymppiä, eli ei varmasti ole kallis bensaletku.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #42 : Kesäkuu 19, 2016, 14:35:05 ip »
Tämä päivä on mennyt sadetta pidellessä, kuten Savossa on tapana asia ilmaista (= ei sitten tehdä mitään, vaikka verbi antaa ymmärtää, että jotain tapahtuisi). No, ei ihan näin. Päätin huoltaa Calin mukana tulleet Hepco & Beckerin sivulaukut, jotka olivat likaisia ja muovi paikoin harmaata mustan sijaan. Peruspesun ja Bilteman musta viinyylin hoitoainekäsittelyn jälkeen alkoivat laukut näyttämään ihan muulta:

https://www.dropbox.com/s/yiwqxgg70jafzq3/20160619_132214%20%281%29.jpg?dl=0

Nyt odotellaan vielä sen verran, että keli vähän kuivuu, niin päästää Mamman kanssa ilta-ajelulle.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #43 : Kesäkuu 23, 2016, 12:56:05 ip »
Hyvältä näyttää nyt keissit, noihan on muutenkin laadukkaat H&B pikkulaukut kahdella lukolla, myöhemmät isot on puolet ohkaisempia aineenvahvuuksiltaan ja yleinen laatu ei lähellekkään samaa.
Kelitkin kohdallaan vaihteeksi Suomen suvessa, nyt nautitaan ajomaisemista.
Vielä sellainen että Calilla kannattaa ajaa hieman kierroksilla, vaikka vääntääkin suht alhaalta, alle 2500 ei isommilla vaihteilla ole hyvästä laatikolle.
80kmh on nelosella 3000, satanen samat vitosella.
Tuskin oli tehtaalla laskettu, mutta sattuu osumaan ainakin 2002 valmistetussa ja eiköhän samat välitykset.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MG California - ruisku?
« Vastaus #44 : Kesäkuu 23, 2016, 13:55:20 ip »
Jackalissa kun on pidemmät välitykset, olen pitänyt vitosta loikkarina päällä silloin, kun on vauhtia 110-120. Eli viisari pystyssä. Ei ole kierrosmittaria, niin en tiedä mitä se on numeroina. Vastaa tuosta ainakin epäröimättä kaasuun  :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.