Tästä on tullut kirjoitettua aiemminkin, mutta edelleen ihmetyttää nuo olemattoman kuuloiset käyttökilometrit takarenkaalla. Ettei sulla motomatti ole vaan jotkut pehmeät aika-ajorenkaat alla? Olet sitten niillä vedellyt pitkin Pyynikin rataa korvalehti ja polvi maassa.

Itselläni on ne valkosivut Elkassa alla ja reilut 13tonnia takana. Ajo on ollut sellaista Turismoa, kuten kuusikymppiselle ukolle kuuluukin.
Takarengas on siinä kunnossa, että kun oikein kunnolla suggeroi itsensä, niin pitäähän se varmaan talven aikana vaihtaa, kun on parhaiten aikaa siihen hommaan. Kulutuspintaa olisi vielä ...
En ole mikään ratakuski, etten osaa sanoa ajo-ominaisuuksista paljon mitään. Ei se kuitenkaan mielestäni mikään paska rengas ole. Italian / Alppien reissulla näkyi jäljistä päätellen olleen kontakti asvalttiin melko ylhäällä renkaan sivulla. Kotomaan kiertoliittymissä on joskus tullut vedettyä astinlauta tonttiin eikä ole vienyt silmälleen. Sadekelillä ei ole myöskään ollut ongelmia, mitä nyt pieni märästä viemärinkannesta alkanut sladi Vaajakosken kiertoliittymässä viime kesänä. Siis kelpo rengas tuohon vekottimeen ja genreen.
Hintaa noilla on valkosivuilla saattaa olla kahden umpimustan verran. En ole selvitellyt asiaa vielä.
Käveli tässä syksyn mittaan vastaan sellainen tarjous josta tällainen holtiton rahankäyttäjä ei voinut kieltäytyä. Moottoripyöränostin 500 kg kapasiteetilla, sähköinen, hydraulisylinteri meikäläisen reisilihaksen vahvuinen, eli siis himpun verran oluttölkkiä paksumpi. Etu- tai takapyörästä kiinni pöytään. Siis veivataan kurra siihen levyleukojen väliin.
Merkki ja tyyppi on Marolo 1000 H. Kätsä sillä on nostella. Ihan huvikseen, kun ei ole ollut vielä mitään järjellistä syytä. Mutta ei nuoju eikä natise Eldoradonkaan elopainon alla, eikä valu alas vaikka jättäisi pelkän sylinterin varaan. Lukituskin tietysti on. Paineilmatoiminen jos niin haluaa.
Ja onhan siinä myös sellainen sisään liukuva luukku pyörän irroittamista varten jos ei halua tunkata masinaa kovin ylös siinä pöydällä. Pitää testata talven aikana siinä rengashommassa, että miten pelittää. Voihan se olla, että painavan takapyörän saaminen pois sieltä kolosta on oma hommansa sekin.
Historia tuolla nostimella taisi olla sellainen, että Nakkilan Pyörä ja Mopo oli lopetellut jotakin aluetoimintoja ja myynyt niitä pois. Kaveri oli ostanut pari omalle verstaalleen, mutta luopui tilanpuutteen vuoksi toisesta.
"Kyllä sitä ihminen on niin heikko hyvän tavaran edessä ..." (Kyylä Kummelissa) "Kun halvalla sain ..." (Sulo Vilen, Tankki täyteen)