Kun lentoliikenne jatkaa kasvuaan, tarvitaan entistä isompia määriä kerosiiniä. Sen sivutuotteena syntyy väkisin paljon bensiiniä, jonka voi käyttää liikenteessä tai polttoaineena voimalaitoksella joka tuottaa sähköä. 
Käytettyjen akkujen kierrätykseen ei ole löytynyt keinoja. Kun sähköajoneuvot lisääntyvät, tarvitaan kaatopaikkoja, joihin käytetyt akut voidaan turvallisesti varastoida. 
Nykyisenlainen öljyn käyttö on ihan selkeästi tulevien sukupolvien muroihin kusemista. Elämme sellaisessa bisnesympäristössä, että kaikilla pitää olla varaa hankkia auto ja ajella sillä tarpeettomasti. Se mitä kutsumme talouselämäksi ja ekonomiaksi, on korulauseiden taakse kätkettyä luonnonvarojen silmitöntä tuhlaamista. Länsimainen ihminen raahaa mukanaan puolitoistatonnista peltilaatikkoa mennessään töihin. Köyhässä maassa bussit ja junat ovat pursuamalla täynnä väkeä joka menee töihin. Euroopan tiet ovat täynnä rekkoja, jotka vievät mukanaan tavaraa, joka oli aamulla väärässä paikassa. Sata vuotta sitten tavarat olivat aamuisin lähempänä oikeaa paikkaa kaikkialla. 
Jos sovitaan yhteisellä päätöksellä, että ilmaa raskaammilla koneilla lentäminen on rikollista, niin mitä siitä seuraa? Konkursseja tietenkin, mutta myös täytyy oppia elämään niin, että "aika ei ole rahaa". 
Ihan juurille kun palataan, niin huomataan, että runsaassa sadassa vuodessa ruokateollisuudesta on tullut niin tehokasta, että ihmiset voivat käyttää tulonsa pääasiassa muuhun kuin syömiseen. Se muu on pääasiassa ns. turhaa kuluttamista. Jos ei saa kuluttaa mielin määrin, niin elämä ei ole näin kivaa. Siitähän tässä vaan on kysymys. 
Mutta voihan sitä näperrellä vaikka sähköajoneuvoja, niin tuhlaaminenkin näyttää ja tuntuu paremmalta. 
Jos maailmassa oltaisiin aidosti huolissaan fossiilisten polttoaineiden valtavasta tuhlaamisesta, meillä olisi teillä 200..300 kg painavia pieniä autoja, jotka kuluttavat 2,5 litraa bensiiniä sataselle, jonka kulkemiseen ne tarvitsisivat pari tuntia. Talviloma lentäen Kanarialle maksaisi kymppitonnin ja öljynporaus ja -jalostus olisi erittäin tiukasti kansainvälisesti säänösteltyä toimintaa. Suurin osa ihmisistä olisi työttömiä ja eläisi hyvin köyhää elämää.  Motoristit keittelisivät kotona viinaa koivuklapeilla, että pääsisivät alkoholipyörillä Kontioralliin seuraavana kesänä.