Vanhaa juttua samasta aiheesta, Moto Guzzi Elecia.
http://www.coroflot.com/Leett/Moto-Guzzi-%22elecia%22-2012-13http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4036.0Silloin tein pikaisen laskelman aiheesta akkujen osalta.
>>>Tuo Elecia on minusta nätti hahmotelma. olisi varmaan ihan toteuttamiskelpoinenkin kun tehtäisiin
yksinkertaisesti.
Jos moottorin paikalle tungetaan akkuja ja vaihteiston seutuville moottori niinkuin kuvista voisi päätellä,
tuosta voisi tulla ihan kiva peli ajaa pari kierrosta radallakin. 
Ei siitä vielä nykyisellä akkutekniikalla matkapyörää tulisi mutta jos käytän "lähdeaineistona" noita 22,2V/5Ah Lipo:ja
mitä tässä tyhjennän ja latailen päivittäin niin, niitä mahtuisi 50kg:n n.60kpl.
Noista syntyisi vaikkapa 222V/30Ah akkupaketti. Sen ulkomitat olisivat, sijoittelusta riippuen, vaikkapa n. 200mm x 300mm x 600mm.
Jos valitaan "halpis" akut joita voi purkaa tässä 6x 100A virralla saataisiin huipputehoa 133kW, n.180hv.
Tuossa akkupaketissa olisi energiaa 6,66 kWh. 
6,66Kw teholla voisi päästä 80km/h. Toimintamatkaksi tulisi siis 80km.
Ei paha.
Jos akkupaketin rakentaisi noista "halpis" 5Ah akuista tulisi sille hintaa n. 3600€.
Nykyisellä latauskalustollani noiden lataamiseen menisi kaikkine kiemuroineen n. viikko.
Paljonkohan tuosta selviävä nopeudensäädin ja sähkömoottori mahtaisi kustantaa?
Tarkistakkaas viisaammat noi mun laskelmat, tuo näyttää hintaa lukuun ottamatta liian hyvältä 

Hyötysuhteen jätin sivuun ihan tarkoituksella, paljonkohan olisi? Noissa RC-vekottimissa lupaavat 80-90%.
Niin ja pitää muistaa että, Litiumpolymeeriakku menee piloille jos sen kapasiteetista käyttää yli 80%.
Ainakin sen verran noista luvuista pitää ottaa pois.
80km x 0,8 x 0,8= 51,2 km jääkin enää toimintamatkaksi. 
100kg akkuja 

<<<
Ainoa muutos laskelmaan, mikä on tässä välillä on tapahtunut, on tehokkaampi latauskalusto.
Nykyään saisin ladattua tuon akkupaketin n. 15 tunnissa 
