Pitäisikö koko hybridiajatus kääntää ylösalaisin? 
Tasaiseen matkavauhtiin 100 km/h tarvitaan jotain alle 10 Kw tehoa. Kun 1000-kuutioisella moottorilla tehdään matkaa  noin hitaasti, on läpät vain hieman raollaan ja moottori käy tosiasiassa matalalla puristussuhteella = huonolla hyötysuhteella. Tämä on syy, miksi iso moottoripyörä kuluttaa suhteessa massaansa aika reippaasti.
Jos moottori on esim. 100 -kuutioinen, se menee vähemmällä bensalla vaikka ajetaan narut kireellä koska avoimet läpät antaa täydet täytökset imutahdin aikana.
Hybridimoottoripyörä voisikin olla niinpäin tehty, että päävoimanlähde olisi esim. 250 -kuutioinen moottori, joka on tehty kestämään jatkuvaa "täysillä" ajoa ja ajoitettu taloudelliseksi. Tuohon 10 kW:n tehoon riittäisi jotenkin maltilliset kierrokset, joten käyttöikääkin voisi kertyä riittävästi. Apumoottorina voisi olla sitten sähkö siten, että kun täytyy ohittaa, niin kaasua ruuvataan sen veran lisää, että sähköavustus työntää toiset 10kW voimansiirtolinjaan ohituksen ajaksi. Tasaisen ajon aikana päämoottorin laturi latailisi sitten myös vähitellen akkua. Ohituskiihdytyksen aikana vauhti voisi kasvaa hetkellisesti 150:iin, jotka kierrokset päämoottori hyväksyisi nurisematta. 
Sehän olisi itseasiassa hiukan kuin sähköavusteinen munamankeli.