Rvs ja X1-R erona on ainakin se että ärveeässän tribokeraamisen pinnan pitäisi kestää ainakin 100tkm eli sitä ei tarvitse lisätä joka öljynvaihdossa kuten X-1R ainetta kannattaa aineen myyjän mukaan lisätä .
Rvs muodostaa siis metallikeraamisen pinnan joka ei lähde kuin kulumalla pois eli ei häviä oljyä vaihtaessa sen vaikutus. Hyvää ainetta kuulemma tuokin X-1R kuulemma on, mutta ei taida silti tehdä uutta pintaa kuluneen tilalle kuten RVS.
rvs.fi sivuilla on paljon infoa aineesta esim. Saksalaisen tutkimuslaitoksen tuv tekemästä testistä jossa todettiin puristuspaineiden tasottuminen ja lisäys sekä polttoaineen kulutuksen vähentyminen autoilla testatessa.
Kaverilla oli n. 7 vuotta sitten 32tkm ajettu vm 1998 ajettu ns tuonti hayabusa , siihen tehtiin rvs käsittely jonka seurauksena tehot kaverin mukaan lisäänty perstuntumalta mukavasti ja tyhjäkäynti nousi 1000:sta -1200rpm ja käynti tasottui eli saman kaltaisia muutoksia kuin monissa kokemuksissa
on käynyt. Tuv testi vahvisti pertuntuma testin myähemmi

On siitä aineesta niin paljon kokemuksia ja testejä ja lisäksi If vahinkovakuutus takeena vahinkojen varalta jos jotain kävisi.
Olis kai semmosestakin kuulunut kun "huono kello kuuluu paljon kauemmas kun hyvä"
Laitettiin äskettäin työkaverin 280tkm ajettuun 1,4 Golffin moottorin Rvs, kun hydrauliset venttiilin nostajat piti melkosta ääntä se hävisi vajaan puolen tunnin ajon jälkeen
mutta tuli uusi ongelma: nyt kuuluu vaihteiston ääni häiritsevästi
