Kirjoittaja Aihe: RVS  (Luettu 95299 kertaa)

TunturiTT

Vs: RVS
« Vastaus #135 : Syyskuu 17, 2015, 15:27:27 ip »
Eiköhän sitä ainetta sinne koneeseen jää vaihdon yhteydessä, ellei joka kerran pese moottoria öljynvaihdossa.

Ei jää.

Se on nanokokoista hitulaa ja kulkee öljyn seassa. Öljyt pois -> hitulat pois.

Tarkoitin tuolla sitä, että eihän kaikki öljy koneesta poistu öljyä vaihtaessa muutenkaan. Pitoisuus öljyssä toki vähenee, mutta ei se sieltä poistu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

« Vastaus #136 : Syyskuu 17, 2015, 20:09:45 ip »
Ottakaas nyt ihan tosissaan ehdotus.
Jos aineesta menee suurin osa hukkaan öljynvaihdossa, niin miksei öljyt toiseen pyörään kesken kautta ja vaikuttaisi vielä aineet?
Purkillisten hinnat on kuitenkin aika kovia.

ALi

« Vastaus #137 : Syyskuu 17, 2015, 22:42:56 ip »
Purkillisten hinnat on kuitenkin aika kovia.
Olen tilannut useamman satsin kerralla täältä http://resurs.lt/index.php?route=common/home
Aine on samaa, kun RVS ja tulee Suomeen lähetyksen seurantanumerolla viikossa.  
( Selostukset tuotteista Suomeksi sivun lopulla -> http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_catalog.php?c=40 )
Guzzin laatikko hiljeni, auton moottori käy pehmeämmin, veneen diesel käynnistyy kevyemmin ja käy tasaisemmin. Viimeksi tuli tilauksen mukana 10% alennuskuponki. Myöhemmin tyytyväisyyskysely s-postiin, johon vastaamalla 25% alennuskoodi seuraavaan tilaukseen. Hyvänä pidetään asiakasta. Pitäiskö mun vielä jäädä odottamaan ilmaisia näytepakkauksia  ;D
Tilasin nyt kumminkin 2xEngine Total 50g ja 2xTransmission Total 50g. PayPalilla maksoin vieraana (as quest) eli rekisteröitymättä mihinkään. 7.00 euroa ottivat lähetyskuluihin. Yhteensä siis 39,- euroa (ilman alennuksia) 4x50g kotiin kannettuna. Riittää kahteen vaihteistoon ja 2-4 öljynvaihtoon. Liettua on meille tulliton EU maa.
Suomesta noidenkin purkillisten hinnat olis kuitenkin aika kovia -> 104,50,- €.
EDIT:Lisäys -> Tilaus maksettu pe 18.9. klo 15.30 ja paketti perillä ke 23.9. klo 13.00 Etelä-Suomessa.
p.s.Liitekuvan kuponkini saa mun puolest käyttää kuka ensin ehtii tai vaik useampikin, jos toimii.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2015, 13:59:19 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Peejii

« Vastaus #138 : Syyskuu 24, 2015, 12:25:53 ip »
Yritin kysyä tuolta Resursin suomen toimittajalta sähköpostilla miten kauan aineen tekemä pinnoite kestää ,mutta en ole saanut vastausta . Onko tähän tietoa kellään? Voiko varmuudella sanoa että aine on samaa kuin RVS , mihin väite perustuu?

motomatti

« Vastaus #139 : Syyskuu 24, 2015, 12:46:56 ip »
Monia aineita on väitetty samaksi mutta en tiedä totuutta. Aina voi olla skeptinen sen suhteen ratsastaako jokin markkinointinimi toisen maineella maininnalla "samaa ainetta mutta eri nimellä" tai "saman kaltaista" joista jälkimmäinen voi sitten jo olla mitä vain...
Myös pitoisuus voi vaihdella. Voi olla samaa ainetta mutta vähän ja "kantoaineena" halpaa öljyä.

Kun nyt maineeseen päästiin niin onko kehumisen sijasta vastakkaisia kokemuksia? Onko jossain tapauksessa RVS:stä ollut muuta harmia kuin rahanmeno?

ALi

« Vastaus #140 : Syyskuu 24, 2015, 13:50:35 ip »
Voiko varmuudella sanoa että aine on samaa kuin RVS , mihin väite perustuu?
http://www.rvs-tech.ru/eng/experts.html  Maailma on pieni - miksi keksiä pyörää uudelleen. Nykyistä RVS Tecnology Oy:tä (linkki) ennen lisäaineen toi suomeen Aleksander Gortchakov (linkki).
RVSn historian alusta saakka voi lukea -> linkki. Matkan varrella 2/4:stä perustajasta erosi ja v.2007 firmasta tuli Suomalainen. RVS on patentoitu tuotemerkki, joten muut on "kopioita" tai aiemmasta tuotantovaiheesta johdettuja samankaltaisia aineita. Jos ei siis samoja, niin ainakin lähisukua, kuten toimipaikatkin Pietarissa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2015, 16:36:05 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

« Vastaus #141 : Syyskuu 24, 2015, 14:00:31 ip »
Kun nyt maineeseen päästiin niin onko kehumisen sijasta vastakkaisia kokemuksia? Onko jossain tapauksessa RVS:stä ollut muuta harmia kuin rahanmeno?

Autofoorumeilta ei vastakkaista/haittaa ole kuulunut. Käytännössä menee niin, että joko on hyötyä tai ei ole. Vikoja tai kulutuksen lisääntymistä ei ole tullut vastaan.

ALi

« Vastaus #142 : Syyskuu 24, 2015, 14:15:28 ip »
Autossa aikoinaan jännitin, ettei lisäaineesta tulisi pakokaasuihin mitään epäpuhtauksia. Lähinnä pelkona vaikutus lambda-anturin tai katalysaattorin toimintaan. Ei ole ilmennyt mitään vaivaa, eikä liitekuvan mukaisia väristyksiä.

TunturiTT

« Vastaus #143 : Syyskuu 24, 2015, 14:21:34 ip »
Tuossa pelastaa varmaan se, ettei aines ole mikään pesevä moottorinparanne. Niillä on monesti oireena viskositeetin pieneminen ja sitä kautta öljyn/kuran kulutus. Ne kyllä paistuvat lambdaan kiinni.

Peejii

« Vastaus #144 : Syyskuu 28, 2015, 10:43:25 ap »
Nyt sain vastauksen Resurs aineen toimittajalta . Vastauksen perusteella jotain eroa ainakin kulutus kestävyydessä ilmeisesti . Lainaus vastauksesta:"Resurs-pinnoitteen kestävyys riippuu täysin metallipintojen kuluneisuudesta sekä kuormituksesta.

Hyvin kuluneessa moottorissa, jonka öljynkulutus on jo litra 1000 km kohti, pinnoite kestää tavallisesti enintään kaksi öljynvaihtoväliä, jonka jälkeen öljynkulutus alkaa taas nousta alkuperäisiin lukemiin.

Vähän kuluneessa moottorissa käsittelyn vaikutus voi kestää 40 000 - 60 000 km.

Vaihteistossa ja vetopyörästössä vaikutus on vielä pitempi, koska siellä erityisesti öljyn lämpötila pysyy tuntuvasti alempana, koska Resurs vähentää kitkaa merkittävästi."
(RVS luvataan kestävän "ainakin 100000km tai vastaava tuntikäyttö)

motomatti

« Vastaus #145 : Syyskuu 28, 2015, 11:50:28 ap »
Miten näitä aineita, jotka esimerkiksi vähentävät kitkaa, markkinoidaan ja mikä on niiden käyttötarkoitus sekä käyttökohde on toisinaan vaikea erottaa. Jotkin aineista ovat öljyn lisäaineita, ehkä periaatteeltaan jo samoja kuin hyvälaatuisessa öljyssä jo on valmiina. On kitkanpoistajia ja viskositeetin lisääjiä, yms. Keskitytään siis puhtaasti öljyn ominaisuuksien parantamiseen.
Sitten on nämä toiset aineet jotka eivät ole öljyn lisäaineita vaan metallin lisäaineita mutta "kuljetetaan" käyttökohteeseen öljyn mukana. RVS on siis näitä jälkimmäisiä aineita edustava mömmö.

Joskus kauan sitten ostin laakeriliikkeestä kokeeksi vaihteistolisäainetta joka poistaa kitkaa merkittävästi ja tehoaa nimenomaan rattaiden kosketuspintojen ja laakereiden kitkaan. En kuitenkaan lukenut pienellä präntättyä ajatuksen kanssa: siellä kerrottiin että vaihteistossa ei saa olla muoviosia. Itse asiassa olin melko varma että ei ole. Mutta olipas: Quotan kytkinakselin kaksirivisen kuulalaakerin kuulahäkki oli tehty muovista. Parin viikon päästä öljynvaihdosta laakeri poiki. Onneksi kuulat eivät lähteneet seikkailemaan vaihdelaatikon sisälle vaan pääsin välittömästi vian jäljille ja sain sen korjattua vielä samana päivänä. Vika kun ilmentyi ensimmäisen kerran oman autotallin edessä rajuna öljyvuotona.

Olen siis hyvin epäileväinen kaikenlaisten lisäaineiden suhteen ja varsinkin niistä kertovien "käyttäjien kokemuksia" -juttujen osalta. Heidän vaikuttimensa tai taustat kun eivät yllättäen aina jutuista selviä. RVS:stä olen kerännyt kokemuksia välillisesti noin kymmenen vuotta: kaverilla on ollut kaikenlaisia vanhoja pyöriä ja autoja ja hän hurahti RVS:ään jo silloin. Mitään poikkeuksellista vikaantumista ei ole esiintynyt: toisaalta ei voida sanoa että olisivatko kyseiset kulkineet olleet yhtä hyvässä kunnossa ilmankin RVS:sää. Kokemus siis kertoo että aine ei ainakaan hajota tekniikkaa.

TunturiTT

« Vastaus #146 : Syyskuu 28, 2015, 11:59:59 ap »

Joskus kauan sitten ostin laakeriliikkeestä kokeeksi vaihteistolisäainetta joka poistaa kitkaa merkittävästi ja tehoaa nimenomaan rattaiden kosketuspintojen ja laakereiden kitkaan. En kuitenkaan lukenut pienellä präntättyä ajatuksen kanssa: siellä kerrottiin että vaihteistossa ei saa olla muoviosia. Itse asiassa olin melko varma että ei ole. Mutta olipas: Quotan kytkinakselin kaksirivisen kuulalaakerin kuulahäkki oli tehty muovista. Parin viikon päästä öljynvaihdosta laakeri poiki. Onneksi kuulat eivät lähteneet seikkailemaan vaihdelaatikon sisälle vaan pääsin välittömästi vian jäljille ja sain sen korjattua vielä samana päivänä. Vika kun ilmentyi ensimmäisen kerran oman autotallin edessä rajuna öljyvuotona.

Oliko kuulahäkissä nähtävissä syöpymiä? Olen jotenkin hyvin skeptinen, että noin nopealla aikataululla rikkoisi kuitenkaan. Noita muovihäkkisiä laakereita on tuhoutunut laatikoista ilman lisäaineitakin.

motomatti

« Vastaus #147 : Syyskuu 28, 2015, 12:30:44 ip »
Paha sanoa kuulahäkin syöpymistä mitään. Oli sen verran pienenä muhjuna öljyn joukossa tuo häkki. Toisaalta olen tavannut rikkinäisiä muovihäkkisiä laakereita muuallakin eikä mitään lisäainetta ollut käytetty.
Lainaus
Noita muovihäkkisiä laakereita on tuhoutunut laatikoista ilman lisäaineitakin.
Niinpä juuri. Olen suosinut metallihäkkisiä laakereita kun niitä olen vaihdellut. Toisaalta niitäkin on ollut rikkinäisenä pyörimässä vaihteistoöljyn ja -rattaiden seurana.

Olen tullut siihen tulokseen että kytkimen käyttö ja kytkinlevyjen ominaisuudet vaikuttavat merkittävästi kaksirivisen urakuulalaakerin kestoon. Kytkinlevyt voivat muodostaa toispuoleista kuormaa kytkinakseliin ja saa aikaan suuren sivuttaismomentin ja jo valmiiksi rasittunut urakuulalaakeri antaa periksi. Myös niin että ulomman kuulakehän taemman kuulauran pohja on haljennut ja kuulat sekä särkynyt ulkokehän reuna on löytynyt vaihdelaatikon pohjalta sekä kytkintilassa on ollut paljon vaihteistoöljyä.

TunturiTT

« Vastaus #148 : Syyskuu 28, 2015, 12:42:59 ip »
Tämä oli takavuosina Bmw-pyörissä epidemia. Muovilla talousedun vuoksi korvatut laakerihäkit porsivat tietyn ikäisinä. Niitä sitten korvattiin metallisilla, kannattikohan Bemarille säästö..  :P

GinTurismo

« Vastaus #149 : Lokakuu 12, 2015, 21:00:53 ip »
Onkohan tuossa aineessa mitään itua:
http://www.belray.com/sites/default/files/pds_files/Big%20Twin%20Transmission%20Oil.pdf

Eli Bel Ray 85W-140 GL-5 vaihteisto- ja peräöljy kehitetty kuulemma juuri V-twineihin, näkyy löytyvän Motonetistäkin.
Lyhyellä googlauksella en kyllä löytänyt, että onko mineraali vai synteettinen.
Vielä yksi GT, kiitos.