Kirjoittaja Aihe: RVS  (Luettu 95284 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #120 : Syyskuu 14, 2015, 17:57:39 ip »
Jos etanolia on joukossa 20% niin siitä on noin 2% silkkaa vettä koska alkoholi ei esiinny itsenään ilman pientä vesimäärää. Lisäksi se vesi joka on seonnut kuljetuksen, sälytyksen, jakelun ja käytön aikana alkoholiosuuteen. Vesi pesee varsin hyvin nokea ja karstaa pois. Varmaan alkoholikin. Omassa Alkoholipyörässä käytin polttoainetta jossa on 85% etanolia. Venttiilit, tulpat ja männänlaet ovat kuin juuri asennetut.

Pitänee tutustua tuohon X-1R-aineeseen. Kaikenlaisia muitakin aineita on joiden nimiin monet vannovat. Lisäaineita käytetään lentokoneidenkin rakenteissa. Olipa yksi laatu nimeltään vielä samaa jota joskus Ostos-TV:ssäkin mainostettiin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #121 : Syyskuu 14, 2015, 19:36:41 ip »
Sama juttu serkun auton viinamoottorissa. Lisäboonuksena öljy pysyy kirkkaana (jos moottori sytyttää kaiken sille tarjotun pontikan..)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #122 : Syyskuu 14, 2015, 19:54:10 ip »
Lainaus
jos moottori sytyttää kaiken sille tarjotun pontikan..
Tämä on se tärkeä asia. Ei riitä että suuttimet suurennetaan (kaasutinvehkeet) tai suuttimen aukioloaikaa (ruisku) pidennetään. Alkoholipolttoaine palaa eri tavalla kuin totuttu moottoribensiini.
Kaikki muutama vuosi sitten myydyt "etanolimuunnossarjat" eivät kaikkia palamistapahtuman eroja huomioineet ja ongelmia saattoi ilmetä. Lisäksi etanoli palaa huomattavasti kylmenpänä joka ei edistä "lämpövoimakoneeksi" suunnitellun moottorin toimintaa.

Itsekin muokkasin tavallisesta imajäähdytteisestä moottorista etanolille sopivamman. Vaati silti paljon kokeiluita, muutoksia ja varustelua että homma alkoi pelata edes tyydyttävästi. Nyt proggis on ollut tauolla trikekehitystyön vuoksi. Palaan asiaan kunhan taas pääsen siihen perehtymään. Oppia on tullut paljon.

Itseopiskelin alustavasti Styryn mainitseman X-1R-aineen ominaisuuksia. Vaikuttaa hyvin samanlaiselta, toimintatapaa myöden, kuin RVS. Markkinointikin on liki yhdenmukaista.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #123 : Syyskuu 14, 2015, 20:29:10 ip »
Tenu tekee öljystä kinuskikastiketta.

Joo, tuo Rvs ja Xr on autofoorumilla arvioitu likipitäen samaksi aineeksi. Vaikutukset ovat yhtenevät. Myös ilmeisesti hintakin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #124 : Syyskuu 14, 2015, 21:14:43 ip »
Lainaus
Tenu tekee öljystä kinuskikastiketta.
Kyllä, mutta välillisesti. Jos polttoaineensyöttö ja sytytys on kohdallaan niin ongelma on se että kone pyrkii silloinkin käymään liian kylmänä ja öljyyn kertyy vettä. Mutta se ei ole sitä vettä mitä alkoholin mukana on vaan sitä mitä kylmään öljyyn sekaantuu ihan muutenkin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #125 : Syyskuu 15, 2015, 05:48:26 ap »
Tarkoitin sitä, kun oikeasti on syöttöä ja kone ei polta-> tenu menee öljyyn. Serkun autossa oli 1300cc suuttimet ja softavian takia aukiolo tärähti lähes 100 prosenttiin heti kun virrat käänsi päälle. Öljy oli suht äkkiä puuroa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: RVS
« Vastaus #126 : Syyskuu 15, 2015, 14:27:08 ip »
... auton viinamoottorissa. Lisäboonuksena öljy pysyy kirkkaana...
E85 ja Resurs lisäaine, niin ei öljynvaihdossa ulkonäöstä juuri tiedä joutaako uusi vai vanha öljy jätteenkäsittelyyn.
Peläten, että liian rikas seos huuhtelee öljykalvon, niin laitoin tuon lisäaineen. Siis sillon, kun siirryttiin E85:een ja vielä etsittiin sopivia ja toimivia säätöjä. E85:n hyötysuhde parani selvästi lisäennakolla, imuilman esilämmityksellä ja moottorin tuulisuojalla.
Itseopiskelin alustavasti Styryn mainitseman X-1R-aineen ominaisuuksia. Vaikuttaa hyvin samanlaiselta, toimintatapaa myöden, kuin RVS. Markkinointikin on liki yhdenmukaista.
Saattaa olla samat juuret. "Proven by Nasa" ja "Developed for Nasa" ei väitä alkuperän olevan uudella mantereella, vaikka se sieltä Suomeen tuodaan.
Tässä (linkki) mainoskokoelma, jossa heti alkuun motolla tehdään dynotestiä.
RVS ja rinnakkaisten vähäinen julkisuus lienee seurasta, että kaikkea humpuukia on ollut vuosikymmenet, niin toimivastakaan ei juuri uskalleta isosti huudella. Kuten E85 - heti kommentoidaan, että "oot kun se Doc siinä paluu tulevaisuuteen elokuvassa". Joopa-joo... jättikaiutin olis kiva, muttei kleinbussilla henkeä havittelevat.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Peejii

  • Viestejä: 27
Vs: RVS
« Vastaus #127 : Syyskuu 16, 2015, 22:37:45 ip »
Rvs ja X1-R erona on ainakin se että ärveeässän tribokeraamisen pinnan pitäisi kestää ainakin 100tkm eli sitä ei tarvitse lisätä joka öljynvaihdossa kuten X-1R ainetta kannattaa aineen myyjän mukaan lisätä .
 Rvs muodostaa siis metallikeraamisen pinnan joka ei lähde kuin kulumalla pois eli ei häviä oljyä vaihtaessa sen vaikutus. Hyvää ainetta kuulemma tuokin X-1R kuulemma  on, mutta ei taida silti tehdä uutta pintaa kuluneen tilalle kuten RVS.

rvs.fi sivuilla on paljon infoa aineesta esim. Saksalaisen tutkimuslaitoksen tuv tekemästä testistä jossa todettiin puristuspaineiden tasottuminen ja lisäys sekä polttoaineen kulutuksen vähentyminen autoilla testatessa.
Kaverilla oli n. 7 vuotta sitten 32tkm ajettu vm 1998 ajettu ns tuonti hayabusa , siihen tehtiin rvs käsittely jonka seurauksena tehot kaverin mukaan lisäänty perstuntumalta mukavasti ja tyhjäkäynti nousi 1000:sta -1200rpm ja käynti tasottui eli saman kaltaisia muutoksia kuin monissa kokemuksissa
on käynyt. Tuv testi vahvisti pertuntuma testin myähemmi ;D On siitä aineesta niin paljon kokemuksia ja testejä ja lisäksi If vahinkovakuutus takeena vahinkojen varalta jos jotain kävisi.
Olis kai semmosestakin kuulunut kun "huono kello kuuluu paljon kauemmas kun hyvä"
Laitettiin äskettäin työkaverin 280tkm ajettuun 1,4 Golffin moottorin Rvs, kun hydrauliset venttiilin nostajat piti melkosta ääntä se hävisi vajaan puolen tunnin ajon jälkeen
mutta tuli uusi ongelma: nyt kuuluu vaihteiston ääni häiritsevästi  >:(
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2015, 15:03:33 ip kirjoittanut Peejii »

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #128 : Syyskuu 16, 2015, 22:55:02 ip »
RVS:n esitteessä on mielestäni ristiriita: aineen vaikutustapa on tarttua kuumeneviin kohteisiin jolloin on selvää että ainetta pitää olla "vapaana" öljyn joukossa tarttumaan toimeen. Öljynvaihdon yhteydessä aine lähtee pois. Jos sen jälkeen tulee kuumenevia kohteita niin öljyssä ei enää ole aktiivista aineosaa.
Se tietenkin on selvää että jos aine on jo tarttunut johonkin kohteeseen ei se siitä helposti irtoa ja saattaa kestää sen luvatun 100.000 km.

Tähän mennessä, omien laitteiden osalta, kahden moottorin (Breva 1100 ja California Adamant 1000) äänet on aine hiljentänyt. Myös yhden vaihdelaatikon ulinat osittain mutta Brevan vaihteiston ensiövedon äänet ovat entisensä. Latimon Carillofornia Trikessä vaihteisto hiljeni omistajaa tyydyttävästi muutaman tuhannen kilometrin matkalla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #129 : Syyskuu 16, 2015, 23:01:06 ip »
Eiköhän sitä ainetta sinne koneeseen jää vaihdon yhteydessä, ellei joka kerran pese moottoria öljynvaihdossa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: RVS
« Vastaus #130 : Syyskuu 17, 2015, 13:42:12 ip »
Kiinostavia aineita kehitelleet.
Kokonaisuutena hyvin positiivisia on kommentit.
Kai se täytyy itsekin testata RVS, jos vähän lähtisi koneen/ laatikon äänistä.
Mistä Matti mainitsi että tarttuu nimenomaan kuumiin pintoihin, niin ensi kesänä jos sattuu kunnon helteet ja joku pidempi lenkki vaikka lappiin konetta kuumana käyttäen olisi varmaan ihanteellinen pinnoitteen "sisäänajo".

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: RVS
« Vastaus #131 : Syyskuu 17, 2015, 13:51:02 ip »
Eiköhän sitä ainetta sinne koneeseen jää vaihdon yhteydessä, ellei joka kerran pese moottoria öljynvaihdossa.

Ei jää.

Se on nanokokoista hitulaa ja kulkee öljyn seassa. Öljyt pois -> hitulat pois.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: RVS
« Vastaus #132 : Syyskuu 17, 2015, 13:52:12 ip »
Mistä Matti mainitsi että tarttuu nimenomaan kuumiin pintoihin, niin ensi kesänä jos sattuu kunnon helteet ja joku pidempi lenkki vaikka lappiin konetta kuumana käyttäen olisi varmaan ihanteellinen pinnoitteen "sisäänajo".

Kuumuus tässä yhteydessä tarkoittaa mikroskooppisen pientä aluetta, missä rauta osuu toiseen rautaan tai muuhun metalliin, toisin sanoen paikkaa jossa öljy tai molykote ei ole estämässä kontaktia.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: RVS
« Vastaus #133 : Syyskuu 17, 2015, 14:07:51 ip »
MotoJussin kommenti "Kuumuus tässä yhteydessä tarkoittaa jne"
Ahaa. Eli aineesta menee 99% harakoille.
Mites sellainen skenario että ajaisi jotain 1-2000km aineella ja vaihtaisi toiseen pyörään ja sama hoito vaikka kolmanteen.
Voisi toimia?

Peejii

  • Viestejä: 27
Vs: RVS
« Vastaus #134 : Syyskuu 17, 2015, 15:10:57 ip »
Rvs aineesta voi kysyä myös suoraan valmistajalta , itse olen tehnyt niin monesti vuosien varrella ja mielellään ovat antaneet infoa.
Niiden sivuilla myöskin selitetään aineen toiminta periaate helppo tajuisesti ja siellä on kiinnostavaa tietoa monista eri käyttö kohteista.