Mistähän pirusta joku konekauppias tai öljynmyyjä tietäisi kaikenmaailman koneiden rakenteet? Tätä kirjoittaessa alakerran naapurikin tarvitsisi kitkanpoistajaa sillä, äänistä päätellen, siellä perintökalut ovat nyt halpaa tavaraa.
Itse en ole vielä tutkinut asiaa mutta minulle kerrottiin että RVS ei ole enää myynnissä sillä sen ainesosien myynti on Venäjän kaupan suhteen EU-kiellossa. Tarkistan jutun. Tosin ajattelin mennä yhteen paikkaan vilkaisemaan että onko "vanhaa varastoa" jäljellä. Ehkä myös X1R-tiivistettä, jonka alkuperä on vastaava, on väitetty olevan saatavilla. Tietoni ovat huhujen, eli vasemman käden tietojen, varassa. Mutta tulevalla viikolla tulee täyteen öljynvaihtokilometrit 1400 Californiassa joten haluan sille edelleenkin pitkää ikää. Voi sitten joskus myydä sen ehjänä kun en enää itse jaksa ajaa. Nyt vaihdetaan kaikki öljyt: keula, perä, vaihteisto ja moottori sekä voidellaan ohjauslaakerit ja takahaarukan laakerit. Pyörien laakerit ovat kestovoideltuja.
Ankaria huonekalujen siirtoääniä ja ihmisääntelyä kuuluu edelleen alakerrasta mutta lasitavara, mikäli sitä on enää ollutkaan, ei ole kuuluvasti hajoillut. Tunnen henkilöt ja olen vierailullekin heille kutsuttu ja käynyt mutta liittonsa on jossain määrin tulinen. Niin, iskä ja äiskä, jotka ovat eronneet ja sitten uusi iskä pitää puoliaan kun sattuu olemaan tontilla. Asun kyllä mutta en tätä osaketta itselleni taida ostaa....