Kirjoittaja Aihe: RVS  (Luettu 95361 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #105 : Syyskuu 01, 2015, 22:17:09 ip »
Aina ei mene tasan. Saanet sen lisäaineen jämän markkinoitua tai laitat vaikka siihen saksalaiseen kulkuneuvoon. Tai joihinkin saksalaisiin kulkuneuvoihin.

Kimppaostoksena tulee edukkaammaksi koska isompi määrä maksaa suhteessa vähemmän ja samalla työvälineellä (injektioruutta + letku) voi aineen jakaa tarkasti.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #106 : Syyskuu 01, 2015, 22:44:29 ip »
Harmi, että Jussin sijainti on itseeni nähden etäällä. Olisin voinut osallistua kimppaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: RVS
« Vastaus #107 : Syyskuu 02, 2015, 13:32:43 ip »
Aina ei mene tasan. Saanet sen lisäaineen jämän markkinoitua tai laitat vaikka siihen saksalaiseen kulkuneuvoon. Tai joihinkin saksalaisiin kulkuneuvoihin.

Kimppaostoksena tulee edukkaammaksi koska isompi määrä maksaa suhteessa vähemmän ja samalla työvälineellä (injektioruutta + letku) voi aineen jakaa tarkasti.

No eipä tuo RVS T3 purkki nyt vararikkoon aja :)

Tätä ei kyllä kukaan usko, mutta .... olin täysin unohtanut että mullahan on myös BMW R1100GS.

Tuuppaan ne liemet sinne kun kerkiän. Siinä vaan se, että sillä pitäisi sitten ajaa samantien, ja sen akku on nyt guzzissa ja se on seisonnassa ja ja ja.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #108 : Syyskuu 02, 2015, 20:24:51 ip »
Lähdehän Saksanseisojalla viikonlopuksi Savojärven Telttakokoontumiseen. Siinä tullee liki riittävästi sisäänajoa kun ajat hieman kapoisempia polkuja eestaas. Viikonlopun ajan vakuutus ei montaa euroa maksa.
http://heyevent.uk/event/i5hsrdryfu6yga/26-savojarven-telttakokoontuminen-25-2792015

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: RVS
« Vastaus #109 : Syyskuu 08, 2015, 13:06:23 ip »
Tervehdys
Motonetistä on satavana 3 erilaista RVS käsittelyä vaihteistoon T5 , T6A ja T3 , mitä näistä kuuluu käyttää mp:n vaihdelaatikkoon ?
Titaniumin kuski

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #110 : Syyskuu 08, 2015, 13:09:47 ip »
Jos kyseessä on Guzzi, samaa kuin auton laatikkoon. T3 tai T5, ero lienee vain pakkauskoossa (3 litraan ja 5 litraan).
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #111 : Syyskuu 08, 2015, 13:40:01 ip »
Tieto lukee kyllä rasiassa. T tarkoittaa Transmissiota eli vaihteistoihin ja perävaihteisiin soveltuvaa ainetta. 3 on maksimi öljytilavuus. T3 on kolmen litran ja sitä pienempiin öljytilavuuksiin eli juuri Guzzin vaihteistoon passeli ja siitä saa kaksi käsittelyä. Esimerkiksi tuhat kilometriä tai aikaisemmin ennen öljynvaihtoa tehtävään käsittelyyn ja sitten uudestaan uuden öljyn kanssa. Sen jälkeen ainetta ei enää tarvitse tulevissa öljynvaihdoissa laittaa.

T3, T5 ja T6 ovat samaa kamaa. Joten kimppaostoksena tulee kustannusta jaettua edullisemmin.

Jos on ostanut ison satsin eikä aio sitä heti kokonaan käyttää annettiin Tampereen Kompressorikeskuksesta ohjeeksi että tuubillinen ainetta sekoitetaan öljyyn jos sitä joudutaan varastoimaan. Tuubi kun on avattu aine alkaa hapettumaan mutta öljyn seassa pimeässä ja viileässä säilytettynä se pitää ominaisuutensa. Säilytykseen voi käyttää mukana tulevaa injektioruiskua.

Kun setti jaetaan niin helpoiten homma käy niin että tuubin sisällön siirto ruiskuun ja sen jälkeen imaistaan sillä vaihteistoöljyä puoli ruiskullista jonka jälkeen sekoitetaan huolellisesti, sitten vedetään vaihteistoöljyä ruisku täyteen ja sekoitetaan lisää jonka jälkeen puolet ruiskun sisällöstä kohteeseen 1 ja toinen puoli kohteeseen 2.

Saman sisältöinen on moottorilisäaineen merkintätapa, esim G2, G4, jne. Siinä tulee öljy ja lisäaine erikseen eri astioissa jotka sekoitetaan keskenään ja lisätään moottoriöljyn joukkoon. Käsittelyn voi tehdä kuten edellä, kahteen kertaan tai suoraan öljynvaihdon yhteydessä kertaalleen. Sitten vain odottelemaan mahdollista vaikutusta.

Tampereen Kompressorikeskus käyttää öljyvoitelun omaavissa kompressoreissaan tätä ainetta jota he myyvät myös ulos. Ovat myyneet jo pitkään. Samaa kamaa on myös saatavilla muilla tuotenimillä. Amerikassa aineen nimi on Guardian Angel: https://www.youtube.com/watch?v=TJSBQ5NQTCw
http://www.kompressorikeskus.fi/
http://www.motonet.fi/fi/kategoria/1355/919979/RVS-Tuotteet


motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #112 : Syyskuu 10, 2015, 21:38:21 ip »
Sellainen havainto kävi, tai oikeastaan varmistui, että normaalisti 10.000 km ajettu öljy ei ennen ollut ollenkaan niin mustaa kuin nyt kun RVS:sää on ollut joukossa kohta 1000 km matkan. Taidanpa tehdä ennenaikaisen öljynvaihdon koska öljy on mustaa kuin terva. Ei läpi näy. Tosin nyt on "virallinen" vaihtohetki enää vajaan 1000 km perästä.
Tästä voi ehkä päätellä että moottorin sisälle aiemmin tarttunut noki- ja muu töhnä on liuennut öljyn joukkoon. Tekeekö RVS öljystä pesevää ei ohjelappuset kerro.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #113 : Syyskuu 10, 2015, 22:35:47 ip »
Ei sen pitäisi olla kovin huuhtelevaa ainetta. Ei ainakaan spekseissä huudella mitään sitä ne päin. Moottorin huuhteluaineet on erikseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #114 : Syyskuu 10, 2015, 22:41:03 ip »
Öljy on ollut kaiken aikaa sama mineraali 20W50. Nyt vain oli poikkeuksellisen mustaa kun katsoin öljytikun. Tavallisesti kuultaa läpi mutta nyt on kuin dieselmoottorista laskettu. Huolto on ennen talvilepoon laskua eli kohta.
Olisiko jotain muuta syytä moiseen? Kone käy nätisti. Todennäköisesti musta öljyn joukossa on nokea. Olisiko kylmällä säällä ajelu ja sen vuoksi rikas seos syynä?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #115 : Syyskuu 10, 2015, 22:46:24 ip »
Niin pieni tilkkanen Rvs:ää ei voi sisältää kovin paljoa liuottimia, että siitä johtuisi. Eli syyn on oltava muualla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: RVS
« Vastaus #116 : Syyskuu 11, 2015, 09:53:05 ap »
Ehken sitten kylmän kesän syytä. Ennen sylinterinpään lämpöanturimuutosta pyörä söi alla 20 asteen ulkoilmalämmössä huomattavasti enemmän polttoainetta kuin nykyisin. Ajotavasta riippuen säästö on ollut 0,5 litrasta liki kahteen litraan sadalle kilometrille. Osa saattaa olla RVS:nkin vaikutusta mutta suurin ansio kuitenkin anturimuutoksella. RVS on vaikuttanut siihen että kone käy nätimmin ja tulee käytettyä korkeampia kierroksia.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: RVS
« Vastaus #117 : Syyskuu 11, 2015, 10:22:02 ap »
Just tossa töihin ajellessa tuumailin, että tänä kesänä tullut ajettua aika vähän ja sitten ottanut siitä vähästäkin kaiken irti. Ei ole oikein ajotyyli ollut ihan yhteiskuntakelpoista. En uskalla edes arvailla kulutusta sataselle näille sulille keleille..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: RVS
« Vastaus #118 : Syyskuu 12, 2015, 16:38:27 ip »
Oma kokemus RVSn sisaresta on, ettei öljyä ole tummentanut. Tuo lisäaine ei taida karstaa juuri liuottaa, mutta jo 20% etanolia polttoaineessa kyllä sen voisi tehdä. Liitekuvassa 2-tahti koneella tehtyä pesevyys-vertailua.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Styry

  • Viestejä: 26
Vs: RVS
« Vastaus #119 : Syyskuu 12, 2015, 21:29:57 ip »
RVS on mulle täysin tuntematon, mutta X-1R:ään luotan aamenen kanssa. Myös hieman isommissa koneissa ( cyl. dia 320 mm. 750 i/min, 7500 ahv.)