Guzzin 1400:n maksimivääntö on jossain 2800:n korvilla noin 130 Nm. Kierrosten noustessa vääntö kuitenkin alenee sen verran, että maksimitehon kohdalla jossain 6500:ssa sitä on jäljellä hiukan vajaat 110 Nm. Toisin sanoen moottorissa on varsin hyvä vääntö koko tärkeimmällä käyttöalueella. Lisää tehoa sinne saa vain vääntöä kasvattamalla, eli jos hengitykselle tekee huomatavasti parannuksia, niin odotettavissa voisi olla noin 10 hepan tehonlisäys 6500:n kohdalla. Kiihtyvyyteen se kyllä vaikuttaisi tuntuvasti, mutta makeasti vasta korkeissa nopeuksissa.
Maksimitehon ylittävällä alueella vääntökäyrää ei saa nousuun oikein muutoin kuin huuhtelun ajoitusta rukkaamalla, joka oikeastaan tarkoittaa väistämättä samalla maksimiväännön siirtämistä korkeammille kierroksille. Se on vapaastihengittävän mäntämoottorin tragedia, että se harvoin voi olla sekä matalalta vääntävä että korkealla tykittävä samanaikaisesti. Nokka-akseleiden ajoitus täytyy tehdä muuttuvaksi, muutoin se ei taida onnistua. Ahtaminen on se vanha hyvä keino.