Itse kun olen säästäjäluonteinen toimin tiivisteiden kanssa seuraavasti: tiivisteliimaa yhdelle puolelle ja toiselle puolelle vaseliinia. Sitten osat kiinni. Seuraavan kerran avatessa tiiviste irtoaa, esimerkiksi, juuri öljypohjan mukana ja säilyy ehyenä. Uusintakäyttöön sama juttu: vaseliinia liitospinnalle. Näin tiiviste on käytettävissä usein lukuisia kertoja. Myös tiivisteen molemmat pinnat voi voidella. Silloin vaihtaminen on helpompaa.
Tärkeää on liimata tiiviste irrotettavan osan puolelle. Jos tiiviste vaurioituu on se helppo irrottaa irto-osasta. Toki uusi tiivistesatsi on hyvä olla olemassa. Itse hankin tiivisteeni Motonetistä tai Biltemasta arkkeina ja joskus Storm Motorista valmiina. Stein Dinse on auttanut myös.
Tiivisteliiman käytöstä: sitä laitetaan vain hieman mutta kauttaaltaan ohut kerros. Liika liima pursuu välistä pois ja jää koneen sisään. Siellä se ei ainakaan auta mitään. Vaseliinista ei haittaa synny.
Tiivisteliimoja ja -massoja on erilaisia: toiset todella liimaavia, eräät vain tarttuvat hieman. On makuasia millaista haluaa käyttää.