Kirjoittaja Aihe: 1200 8V venttiilinnostimet  (Luettu 107875 kertaa)

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Vs: 1200 8V venttiilinnostimet
« Vastaus #150 : Toukokuu 25, 2017, 14:39:35 ip »
Sain kuulla, että Sporttiin tulee tehtaalta korjaussarjana Stelvion rullanostinkorjaussarja ja kartta! Kuitenkin Stelvion pakoputkisto on erilainen kuin Sportissa. Tämä kaiketi siksi, että Sportia ei ole valmistettu rullilla ja näin on keksitty tällainen näppärä ratkaisu.

Tämä on justiin tätä guzzin touhua. Kartta oli tosiaan lähes sama kun vuoden 2010 stelvion, vain "mittariluku" vaihdettu. Mutta eihän stelvio vielä sinä vuonna ole ollut rullilla? Enivei, kovasti näytti laihalta ja sytkäpuoli taas kerran aika erikoinen.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2017, 21:44:43 ip kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Jani Janhunen

« Vastaus #151 : Heinäkuu 13, 2017, 21:15:49 ip »
Jahas boja, päivitetääs tätäkin aihetta. Tasan kolme kuukautta kesti oman pyörän konvertointi, 13. huhtikuuta otin nostimet esille, ja tänään laitoin sitten Grison tulille heti aamusta. Osat (B-kitti) tulivat Italiasta kaksi viikkoa sitten, ja osin omista muista kiireistä johtuen otti tämän pari viikkoa. Mutta parempi myöhään, kuin ei milloinkaan.

Kävin illalla ajamassa koeajoa vajaan 100 kilsaa, ja hyvin tuntuu toimivan. Luonnollisesti melko maltillisesti tosin ajoin, mitä nyt vähän pidempi pätkä motarilla 120:n alueella testasin, kun on kuitenkin tavallaan sisäänajossa nyt. Mitään punarajaa en sen kummemmin hätyytellyt. Ei ainakaan täällä ollut havaittavissa mitään Pekan aiemmin mainittuja oireita, tosin kulutusta en seurannut. Mutta sen näkee sitten myöhemmin. Mekaaniset äänet, noh, kai ne on vähän hiljaisemmat. En oikein edes muistanut, miltä se kuulosti viime kesänä. Välykset laitoin muistista 0.15/0.2, mutta Pekka P sanoi, että käy nätimmin, kun laittaa semmoiset väljähköt 0.1/0.15. Pitää ensi viikolla säätää ne uudelleen, ja katsoa, muuttuuko äänet.

Jeps, 22950 oli mittarissa, ja oikean puolen nostimet olivat samassa kuosissa kuin vasurit, joten ihan hyvä että tuo tuli nyt tehtyä. Mitään lastua ei nostimista ollut vielä lähtenyt, pinnoite oli tosiaan lähtenyt kulumaan kuten kuvan huhtikuussa laitoin, joten lastuaminen olisi varmaan ollut vain ajan kysymys.

Tein samalla vähän muutakin huoltoa osia odotellessa, öljysumpun käytin poikkeen ja putsasin paikat. Samalla pystyi vähän tutkailemaan alakerran kuntoa.

Mutta joo, tästä on hyvä jatkaa, kun lomatkin ovat vasta edessä. Vaikka NTX on kiva pyörä, niin oli kyllä nastaa taas pitkästä aikaa päästä Risollakin kurvailemaan.  ;D

Jani

Pulmu

« Vastaus #152 : Heinäkuu 13, 2017, 22:17:00 ip »
Mitäs kautta tilasit tuon kitin? Mulla Grisossa 20tkm mittarissa ja sama homma varmaan edessä.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.

Griso 8V 2012

Jani Janhunen

« Vastaus #153 : Heinäkuu 14, 2017, 07:42:32 ap »
Mulla tuo meni käytännössä merkkihuollon ja Heinon kautta. Kannattaa selvitellä asiaa vaikka suoraan Heinolta. Toki saahan tuon kitin tilattua itsekin vaikka Teo Lamersilta, tosin en tiedä onko niitä nyt hyllyssä. Oletkos katsonut, mikä kitti sun pyörään kuuluu?

Jani

Pekka Karjalainen

• Administrator
« Vastaus #154 : Heinäkuu 14, 2017, 08:52:47 ap »
Kannattaneeko vaihtaa etukäteen omaan piikkiin. Kun kilahtaa ja pystyy osoittamaan, että huollot on tehty ajallaan niin tehdas melkoisella varmuudella kustantaa osat. Omani on vuosimallia 2008 / käyttöönotto 2010 kun se viime kesänä leipoi 50 900 km kohdalla (tasan tuolla lukemalla  :o). Heinon kautta vastaus tehtaan myönteisestä suhtautumisesta asiaan tuli reilussa tunnissa kysymisestä. Osasetti Sportiin olisi maksanut 1700 €. Työt joutuu kustantamaan itse, 8 tuntia (nämä vanhemmat Sportit ovat suuritöisempiä kuin muut). Mulle asennus tehtiin Piikkiössä Maken toimesta.

Ei ole katastrofi koneen kannalta jos tatit ajaa loppuun. Tietty matka katkeaa siihen paikkaan kun kolina yllättää. Sitä ennen voi oireena huomata venttiilivälysten suurenemista, mutta kun tuho alkaa, se etenee sitten nopsaan.    

Mitäs kautta tilasit tuon kitin? Mulla Grisossa 20tkm mittarissa ja sama homma varmaan edessä.

Pekka Karjalainen

• Administrator
« Vastaus #155 : Heinäkuu 14, 2017, 08:55:57 ap »
Mulla tosiaan pulmat aiheutuivat tehtaan "määräämästä" kartasta, joka oli kumma kyllä Stelvion (ks. viestiketjussa edellä). Kun tämä vaihdettiin niin se ongelma poistui.

[/quote]Ei ainakaan täällä ollut havaittavissa mitään Pekan aiemmin mainittuja oireita, tosin kulutusta en seurannut. Mutta sen näkee sitten myöhemmin.[/quote]

Jani Janhunen

« Vastaus #156 : Heinäkuu 14, 2017, 09:05:48 ap »
Niin, ennen omatoimista tilaamista minäkin selvittelisin asiaa maahantuojan kanssa. No hyvä, että nuo viat korjaantuivat kartan vaihdolla. Omassa on nyt se Grison aiempi vakiokartta 68, sillä tuntuu toimivan hyvin. Toimii se 03:kin, mutta tuo 68 on ehkä kuitenkin vähän optimaalisempi.

Jani

Pekka Karjalainen

• Administrator
« Vastaus #157 : Heinäkuu 14, 2017, 09:13:10 ap »
Jep, tämän näköistä löytyi Sportin uumenista kun osat oli kuvattu  :)

TunturiTT

« Vastaus #158 : Heinäkuu 14, 2017, 09:45:27 ap »
Näkyikö tuo jo hohtona öljyssä? On aika hurjan näköinen (ainakin kuvassa) tuo nostajan pohja.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jani Janhunen

« Vastaus #159 : Heinäkuu 14, 2017, 09:51:14 ap »
On nuo vähän karumman näköiset, kuin omassa oli.

Pekka Karjalainen

• Administrator
« Vastaus #160 : Heinäkuu 14, 2017, 10:10:12 ap »
En osaa sanoa, Piikkiössä vaihdettiin. Sisäänajon jälkeen vaihdoin vielä öljyt ja otin öljypohjan pois, mitään kummaa ei löytynyt, mm. magneettiproppu oli puhdas.

Näkyikö tuo jo hohtona öljyssä? On aika hurjan näköinen (ainakin kuvassa) tuo nostajan pohja.

TunturiTT

« Vastaus #161 : Heinäkuu 14, 2017, 10:15:17 ap »
Onko nuo Pekka K:n tatit olleet samanlaiset mustatut, kuin JJ:n? Vai heittääkö sävy vaan kuvassa? Ihan vaan, että onko noissa pinnoituksessa eroja vuosimallitasolla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pulmu

« Vastaus #162 : Heinäkuu 17, 2017, 16:32:05 ip »
Kannattaneeko vaihtaa etukäteen omaan piikkiin. Kun kilahtaa ja pystyy osoittamaan, että huollot on tehty ajallaan niin tehdas melkoisella varmuudella kustantaa osat.

Ostin omani viime kesänä, pyörä oli seisonut Parkanossa myynnissä pari vuotta. Huollettu oston jälkeen ajallaan mutta huollot olen tehnyt ja teen tulevaisuudessakin itse, täälläpäin kun ei noita Guzzi-huoltoja ole. Sikäli kun ymmärrän, tässä tapauksessa tehdas tuskin enää vastaa kustannuksista..?

Griso 8V 2012

Pekka Karjalainen

• Administrator
« Vastaus #163 : Heinäkuu 17, 2017, 18:50:18 ip »
Myös itse huollettuna korvaa, jos pystyy esim. kuiteilla osoittamaan, että huollot on tehty ajallaan. Itselläni oli osa huolloista itse tehty, ja tehdas korvasi osat em. periaatteen mukaisesti.

Pulmu

« Vastaus #164 : Heinäkuu 17, 2017, 21:25:57 ip »
Okei, hyvä tietää. Viime vuonna kysyinkin tästä Heinolta ja vastauksessa mainittiin että pitää olla huollot tehty ajallaan. Mutta siis hyvä jos itse tehtynäkin kelpaa. Tietty jos ongelman haluaa hoitaa pois mielen päältä etukäteen, joutuu maksumieheksi kyllä itse.

Griso 8V 2012