Jahas boja, päivitetääs tätäkin aihetta. Tasan kolme kuukautta kesti oman pyörän konvertointi, 13. huhtikuuta otin nostimet esille, ja tänään laitoin sitten Grison tulille heti aamusta. Osat (B-kitti) tulivat Italiasta kaksi viikkoa sitten, ja osin omista muista kiireistä johtuen otti tämän pari viikkoa. Mutta parempi myöhään, kuin ei milloinkaan.
Kävin illalla ajamassa koeajoa vajaan 100 kilsaa, ja hyvin tuntuu toimivan. Luonnollisesti melko maltillisesti tosin ajoin, mitä nyt vähän pidempi pätkä motarilla 120:n alueella testasin, kun on kuitenkin tavallaan sisäänajossa nyt. Mitään punarajaa en sen kummemmin hätyytellyt. Ei ainakaan täällä ollut havaittavissa mitään Pekan aiemmin mainittuja oireita, tosin kulutusta en seurannut. Mutta sen näkee sitten myöhemmin. Mekaaniset äänet, noh, kai ne on vähän hiljaisemmat. En oikein edes muistanut, miltä se kuulosti viime kesänä. Välykset laitoin muistista 0.15/0.2, mutta Pekka P sanoi, että käy nätimmin, kun laittaa semmoiset väljähköt 0.1/0.15. Pitää ensi viikolla säätää ne uudelleen, ja katsoa, muuttuuko äänet.
Jeps, 22950 oli mittarissa, ja oikean puolen nostimet olivat samassa kuosissa kuin vasurit, joten ihan hyvä että tuo tuli nyt tehtyä. Mitään lastua ei nostimista ollut vielä lähtenyt, pinnoite oli tosiaan lähtenyt kulumaan kuten kuvan huhtikuussa laitoin, joten lastuaminen olisi varmaan ollut vain ajan kysymys.
Tein samalla vähän muutakin huoltoa osia odotellessa, öljysumpun käytin poikkeen ja putsasin paikat. Samalla pystyi vähän tutkailemaan alakerran kuntoa.
Mutta joo, tästä on hyvä jatkaa, kun lomatkin ovat vasta edessä. Vaikka NTX on kiva pyörä, niin oli kyllä nastaa taas pitkästä aikaa päästä Risollakin kurvailemaan.

Jani